کد خبر : 10560
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲:۵۲

«انتخاب» نابه‌جا!!

«انتخاب» نابه‌جا!!

گاهی قضیه‌یی را آنقدر با انتخاب نابه‌جایمان دشوار می‌کنیم که مساله‌یی ایجاد می‌گردد و ما می‌توانستیم با کمی تلطیف در گفتار یا نوشتار از وقوع مساله جلوگیری نماییم. هفته‌ی گذشته انتشار و بازنشر مصاحبه‌ی دکتر صادق زیباکلام با «انتخاب» در رسانه‌های استان این مشکل را نمایان ساخت که دقیقاً مصداق همین «انتخاب نابه‌جا» بود. زیباکلام

گاهی قضیه‌یی را آنقدر با انتخاب نابه‌جایمان دشوار می‌کنیم که مساله‌یی ایجاد می‌گردد و ما می‌توانستیم با کمی تلطیف در گفتار یا نوشتار از وقوع مساله جلوگیری نماییم. هفته‌ی گذشته انتشار و بازنشر مصاحبه‌ی دکتر صادق زیباکلام با «انتخاب» در رسانه‌های استان این مشکل را نمایان ساخت که دقیقاً مصداق همین «انتخاب نابه‌جا» بود. زیباکلام در دو بخش کلامی «زیبا» و «نازیبا» را با هم انتخاب کرد که می‌توانست با انتخاب بهتر از بروز مساله در گیلان پیشگیری می‌نمود.
بخش نخست مطلب زیبا کلام حاکی از واقعیتی انکارناپذیر بود که برای بسیاری هم توضیح واضحات می‌نمود، آنجا که گفت: «حقیقتش را بخواهید، من اصلاً با دولت و حلقه‌ی نزدیک به روحانی ارتباطی ندارم و این برخلاف آنچه همه تصور دارند، است. اما نکته‌ای را که می‌توانم در مورد سخنان اخیر روحانی، روی آن صحه بگذارم این است که او در جریان انتخابات بسیار بسیار تنها بود. مجدداً تاکید می‌کنم روحانی به معنای واقعی کلمه بسیار تنها بود. شما کمتر وزیر دولت را می‌دیدید، کمتر کسی را در حلقه‌ی نزدیک روحانی می‌دیدید که در انتخابات آستینش را بالا زده باشد و رخت کار تنش کرده باشند و قرص و محکم وارد میدان شده باشد. در واقع هشتاد تا نود درصد بار انتخابات را خود روحانی تنها به دوش می‌کشید. در استانها و شهرستانها، روحانی تک و تنها بود. از آن حلقه‌ی نزدیک مثل نهاوندیان و نوبخت واقعا کسی را نمی‌دیدیم که ایشان را همراهی کند.»
فکر نمی‌کنم در این بخش از صحبتهای دکتر زیباکلام کسی حرف و حدیثی داشته باشد، چون قضیه کاملاً مشهود بود.
اما این کلام «زیبای» دکتر زیبا کلام با کلامی «نازیبا» همراه شد که سبب دلخوری بخشی وسیع از اصلاح‌طلبان دارای تیتر و عنوان گیلان، گردید. آنجا که گفت: «واقعاً نمی‌دانم آدمی مثل نوبخت چرا باید چنین جایگاه مهمی داشته باشد. من ظرف این سه سال گذشته، بارها به رشت رفته‌ام، دل اصلاح‌طلبان رشت از ایشان خون است. می‌گویند زمان احمدی‌نژاد اینقدر خوار و درحاشیه نبوده‌ایم. با توجه به اینکه نوبخت خود اهل رشت است ولی کوچترین دست دوستی و رفاقت به نیروهای معتدل و میانه‌رو دراز نکرده است. رشت که شهرشان است تو خود بخوان حدیث از این مجمل. همه از دست نهاوندیان و نوبخت می‌نالند و دلشان خون است.»
اینکه آیا اصلاح‌طلبان رشت واقعاً از دست نوبخت دلگیر هستند یا نه مساله‌یی نیست که به این سادگی بتوان آن را اثبات کرد اما در گیلان بیشتر مدیران و شخصیتهای سیاسی – اجتماعی و حتی بخشی وسیع از قاطبه‌ی مردم از حضور مردی از گیلان در رده‌های بالای مدیریت کشور خشنود و خرسند هستند.
«کلام نازیبای» این استاد دانشگاه حتی اگر از زبان چند فرد که تابلوی اصلاح‌طلبی دارند، شنیده و گفته شده باشد، چندان به مذاق مردم این دیار خوش نمی‌نماید؛ چون گیلان همواره از وجود و داشتن مردانی دارای نفوذ در کابینه بی‌بهره بوده و حضور دکتر نوبخت فرصت و غنیمتی برای گیلان است، حتی اگر عده‌یی آن را برنتابند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.