کد خبر : 10408
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۳۰

هیچ چیز جای «کتاب» را نمی‌گیرد

هیچ چیز جای «کتاب» را نمی‌گیرد

هاتف نیوز- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در دیدار با سرپرست اداره‌ی کل کتابخانه‌های استان با تاکید بر مشارکت همگانی در برگزای «هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتابخوانی رضوی» گفت: کتاب منشای آگاهی‌بخشی است و هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

   هاتف نیوز– مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در دیدار با سرپرست اداره‌ی کل کتابخانه‌های استان با تاکید بر مشارکت همگانی در برگزای «هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتابخوانی رضوی» گفت: کتاب منشای آگاهی‌بخشی است و هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، زهرا بدن‌آرا در این دیدار که با همراهی مسوولان روابط عمومی و مشارکتهای اداره‌ی کل کتابخانه های عمومی استان صورت پذیرفت اهمیت پرداختن به مقوله مطالعه و کتابخوانی در فرهنگ ایرانی – اسلامی را یادآور شد و با اشاره به هدف برگزاری «هفتمین دوره‌ی جشنواره کتابخوانی رضوی» گفت: این جشنواره‌ی ملی با هدف شناسایی آثار برتر در زمینه‌ی زندگی و شخصیت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و نیز معرفی نویسندگان برتر این بخش و جذب آحاد مردم به فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد.۴۴
زهرا بدن‌آرا، کتابخانه‌های عمومی را بستری مناسب برای جلب جوانان به سمت و سوی کتابخوانی عنوان و بر ضرورت توجه بیشتر مسوولان به این موضوع تاکید کرد.
وی به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون نشستهای کتابخوان، کانونهای ادبی، نقد و برسی آثار مختلف ادبی و نیز ایجاد بخشهای مستقل کودک در کتابخانه‌های عمومی به عنوان برنامه‌های ویژه و با هدف پویایی کتابخانه‌ها اشاره کرد.
در این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز با قدردانی از اقدامات ارزنده‌ی نهاد کتابخانه‌های عمومی در ایجاد فضایی پرنشاط برای حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب منشای آگاهی‌بخشی است و هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری یکی از مهمترین نکات معرفی و شناسایی آثار مکتوب را سلامت در محتوای این منابع عنوان کرد و با بیان اینکه باید مراقب نشر و انعکاس افکار مسموم در جامعه بود یادآور شد: برخی افراد بر روی مسائل فرهنگی موج سواری می‌کنند و از این بستر ارزشمند در جهت منافع شوم خود بهره‌برداری می‌نمایند.
یاری اضافه کرد: باید اسلام ناب و اصیل را از طریق احیای کتابخوانی در جامعه نهادینه کنیم و با ترغیب جوانان به سمت و سوی مطالعه جامعه‌یی پویا و فعال و پرنشاط پدید بیاوریم.
وی در پایان با اشاره به اینکه استان گیلان که با پیشینه‌ی غنی فرهنگی در طول تاریخ مهد تمدن و تحولات مهم تاریخی بوده است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم گیلان عزیز را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان همچنین جشنواره‌ی کتابخوانی رضوی را فرصتی مهم برای معرفی شخصیت والای حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عنوان و بر همکاری و مساعدت همه دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری این رویداد مهم فرهنگی تاکید کرد.
گفتنی است در حاشیه‌ی این نشست سرپرست اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن گلمیرزاده معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.