کد خبر : 10313
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۴۳

در «همایش رسانه‌ و انتخابات» عنوان شد؛ ۲۵ ابهام در ۲۰ قانون مربوط به انتخابات دیدیم

در «همایش رسانه‌ و انتخابات» عنوان شد؛ ۲۵ ابهام در ۲۰ قانون مربوط به انتخابات دیدیم

هاتف‌یوز -علی همرنگ – صبح روز پنجشنبه (امروز) «تالار دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی – هنری خاتم‌الانبیای رشت» میزبان روزنامه‌نگاران در «همایش رسانه ‌و انتخابات» بود که با ابتکار خانه‌ی مطبوعات گیلان و پشتیبانی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

   هاتف‌یوز -علی همرنگ – صبح روز پنجشنبه (امروز) «تالار دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی – هنری خاتم‌الانبیای رشت» میزبان روزنامه‌نگاران در «همایش رسانه ‌و انتخابات» بود که با ابتکار خانه‌ی مطبوعات گیلان و پشتیبانی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.63
در این نشست که دکتر کاظم دلخوش رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گیلان، دکتر فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، دکتر محمد حسن‌پور رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، مهندس محمد احمدی‌پور رئیس ستاد انتخابات استان گیلان، علی پورحسن مدیر کل فرهنگی – اجتماعی استانداری، حسین داداشی رئیس هیات مدیره‌ی خانه‌ی مطبوعات گیلان، کریم خورسندی مدیر عامل خانه‌ی مطبوعات گیلان و شماری از دست‌اندرکاران مطبوعات و رسانه‌های گروهی استان حضور داشتند، آن بخش از مباحث انتخابات که در ارتباط با رسانه‌ها است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ابتدا مدیر عامل خانه‌ی مطبوعات گیلان خیرمقدم‌گفت و خاطر نشان کرد: انتظار این بود که از این همایش استقبالی بیشتر صورت می‌پذیرفت.
کریم خورسندی با اشاره به نقش مطبوعات در فرآیند انتخابات گفت: مطبوعات ما به عنوان رکن چهار دمکراسی همواره به وظیفه‌ی خود در برگزاری انتخابات بر اساس قانون اقدام نموده است.
در ادامه دکتر سیدکاظم دلخوش با خواندن این شعر که:
شمشیر، قلم نمی‌‌شود باور کن
چیزی ز تو کم نمی‌شود، باور کن
تو کوهی و شانه‌های مردانه‌ی تو
از حادثه کم نمی‌شود، باور کن
مورد تشویق حاضران قرار گرفت و سخنانش را اینگونه آغاز کرد که: مشارکت حداکثری مردم با رعایت قوانین خواسته‌ی اصلی همه‌ی دست‌اندرکاران انتخابات است.
وی با اشاره به اینکه در تعیین صلاحیت افراد تنها قانون ملاک عمل بوده خاطر نشان کرد: بسیاری از ردصلاحیتها به دلیل نقص مدارک بود. اما باید بپذیریم که قوانین ما در این زمینه مشکل دارند ما در فرآیند انجام کار با ۲۵ ابهام در ۲۰ قانون مربوط به انتخابات برخورد کردیم که ان‌شاء الله برنامه‌ریزی برای رفع این ابهامات در مجلس دنبالگیری می‌شود.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان گیلان همچنین از رسانه‌ها به دلیل اینکه تلاش می‌کنند تا انتخاباتی پرشور شکل بگیرد تشکر کرد و در پایان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها از هرگونه ایجاد التهاب پرهیز کنند، گفت: تلاش مطبوعاتیها برای فراهم کردن شرایط آرامش و فرصت ایده‌آل در برگزاری انتخابات قابل تحسین است.64
مهندس احمدی‌پور نیز در این همایش گفت: با رعایت اخلاق و قانون رقابت را در حد اعلی انجام دهیم و انتخاباتی قانونمند را رقم بزنیم.
وی گفت: تا روز انتخابات با رعایت همه‌ی قوانین در مبارزات انتخاباتی شرکت کنید اما فردای انتخابات همه‌ی آنچه که اتفاق افتاده را کنار بگذارید و با دوستی، محبت و صمیمی کار کنید و همکار هم باشید.
احمدی‌پور گفت: تنها خواهش من این است که در زمان تبلیغات انتخاباتی اخلاق انتخاباتی رعایت شود و ضوابط اخلاقی مورد توجه قرار گیرد چون اگر اخلاق رعایت شود بدون شک قانون هم رعایت شده است.
وی گفت: چهار اصل «رعایت قانون»، «امنیت»، «سلامت» و «مشارکت حداکثری» اصولی هستند که مورد تاکید ما به عنوان مجریان انتخابات مهم و اساسی قرار دارندد.
رئیس ستاد انتخابات همچنین تاکید کرد: هر کس که انتخاب شود باید بداند که حاکم مطلق نیست بلکه وکالت از طرف مردم دارد تا تصمیماتی که برای آینده‌ی کشور و زندگی مردم می‌گیرد را برای اعتلای جامعه دنبال کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان هم در این همایش به فرق بین تهییج و تخریب اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید در تهییج مردم برای شرکت در انتخابات نقش‌آفرین باشند و از حرکتهای تخریبی پرهیز کنند.
دکتر فیروز فاضلی گفت: گیلان ۱۶۳ مطبوعه‌ی دارای مجوز دارد، ۸۷ پایگاه خبری دارای مجوز و ۳۸ پایگاه خبری که در انتظار گرفتن مجوز هستند و ۶۳ سایت هم داریم که بدون مجوز فعالیت می‌کنند و با این میزان از رسانه‌ها انتخابات پوشش داده شده است.
وی سپس پرسشهایی را مطرح کرد و در باره‌ی هر یک پاسخ گفت: پرسشهایی همچون اینکه «باید ببینیم چه نیازی به رسانه‌ وجود دارد؟»، «در چه کانالی مطلب انتقال داده شده است؟»، «به چه کسی پیام داده می‌شود؟» و…
دکتر فاضلی با تاکید بر نقش رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها در فرآیند انتخابات به مردم کمک کنند تا با شناخت از کاندیداها، انتخابی درست انجام دهند.

65

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.