کد خبر : 10251
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۷:۲۸

همایش «هفته‌ی سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

همایش «هفته‌ی سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

هاتف نیوز- در ششمین روز از «هفته‌ی سلامت» همایشی به همین مناسبت در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان برگزار شد و از فعالان بخش سلامت استان تجلیل گردید.

   هاتف نیوز– در ششمین روز از «هفته‌ی سلامت» همایشی به همین مناسبت در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان برگزار شد و از فعالان بخش سلامت استان تجلیل گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در این همایش، در سخنانی با تبیین برنامه‌ی چشم‌انداز این دانشگاه، گفت: تخقق برنامه‌ها و اهداف دانشگاه علوم پزشکی متضمن ایجاد رضایتمندی ذی‌نفعان است و در این زمینه اعضای هیات علمی، دانشجویان، کارکنان، سازمانهای ناظر و همکار، خدمت‌گیرندگان سلامت و سازمانهای بالادستی از ذی‌نفعان دانشگاه محسوب می‌شوند.
وی در ادامه اعتمادسازی را مقوله‌یی فراتر از رضایتمندی ذی‌نفعان عنوان کرد و افزود: بی‌شک دستیابی به این دو مهم نیازمند تلاش خستگی‌ناپذیر همه‌ی کادر درمانی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه مجموعه‌ی رضایتمندی و اعتمادسازی را تلاشی برای افزایش سواد و دانش سلامت افراد جامعه عنوان کرد و گفت: بی‌شک آنچه ما را به اهداف عالیه‌ی بخش سلامت می‌رساند، افزایش سواد سلامت است.
دکتر یوسف‌زاده چابک درباره‌ی نگاه جامعه به بیماریهای غیرواگیر، گفت: این بیماریها سلامت انسان را تهدید می‌کنند و موجب مرگ و میر انسان می‌شوند و در کنار این تهدید حیات، کیفیت زندگی انسان نیز بسیار حایز اهمیت است که این امر دقیقاً با فیزیک بدنی، مصرف غذا و تغذیه‌ی سالم مرتبط بوده و باید مورد توجه افراد جامعه باشد.۲۷
وی در ادامه‌ی سخنان خود اصلیترین پروژه‌ی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را ارتقای سبک زندگی و کنترل بیماریهای غیرواگیر عنوان کرد و افزود: تروما، حوادث جاده‌یی و بهداشت روان دو مقوله‌یی است که در موضوع سلامت، فراتر از حوزه‌ی فعالیتهای دانشگاه علوم پزشکی است و علی‌رغم اینکه این دانشگاه متولی سلامت جامعه است اما می‌توان گفت که به تنهایی قادر به مرتفع کردن این دو معضل نیست و عوامل دیگر هم اثرگذار هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این مطلب که در زمینه‌ی بهداشت روان، مسائل خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رفتاری اثرگذار و دخیل هستند، یادآور شد: در پیشگیری، باید جامعه‌یی سالم، اقتصادی سالم، روابط اجتماعی سالم و … داشته باشیم تا با حصول اطمینان لازم، بهداشت روان تامین شود.
وی ادامه داد: برای مقابله با چنین آسیبهایی مهارتهایی نیز لازم است که کسب کردنی و قابل آموزش است و باید در ابتدا از خانواده آغاز شود تا زمانی که فرد وارد اجتماع می‌شود آمادگی رویارویی با مشکلات را داشته باشد.
دکتر یوسف‌زاده مدیریت استرس و مدیریت خشم را جزو این موارد نام برد و اظهار کرد: این موارد نیاز به آموزش و کسب مهارت دارند و برای یک زندگی با نشاط بسیار اثرگذار خواهند بود.و سلامت ما را در مسیر زندگی حفظ خواهند کرد.
وی با قدردانی از فعالان بخش سلامت در حوزه‌ی بهداشت و سلامت روان، از آنها به عنوان طلایه‌داران بهداشت روان و سلامت در استان گیلان یاد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان خاطر نشان نمود: به خود می‌بالیم که در راستای ارتقای سلامت جامعه که از اهداف نقشه‌ی راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، متولی تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه هستیم و امیدواریم که در مقابل ملت سرافرازمان، سربلند باشیم.
دکتر محمدرضا نقی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این همایش با اشاره به نامگذاری «هفته‌ی ملی سلامت» امسال به «زندگی سالم؛ با نشاط و امید» یادآور شد: بر اساس روزشمار «هفته‌ی ملی سلامت» امسال دستگاه‌های اجرایی استانی و مراکز تابعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی در این هفته برنامه‌هایی را اجرا نمودند.
وی ادامه داد: سالهای پیش در «هفته‌ی ملی سلامت» بیشتر به ابعاد سلامت تاکید می‌شد اما امسال، جنبه‌های سلامت روان مورد توجه قرار گرفت.
دکتر تقی‌پور در ادامه به تشریح برنامه‌هایی که در «هفته‌ی ملی سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی به ویژه حوزه‌ی معاونت بهداشتی این دانشگاه صورت گرفته، پرداخت.
گفتنی است در این همایش 63 تلاشگر بخش سلامت در زمینه‌ی سلامت روان(روانپزشک)، کارشناس سلامت و تندرستی اداره‌ی کل آموزش و پرورش، تیم سلامت، کاربران برتر در زمینه‌ی ثبت خدمات یکپارچه‌ی بهداشت(سیب)، مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان استان گیلان، کارشناسان نظارت و اعتباربخشی به وسیله‌ی ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.