کد خبر : 10190
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۳۹

سرمایه‌گذار خارجی در ایجاد نیروگاه جدید گیلان 60 میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌کند

سرمایه‌گذار خارجی در ایجاد نیروگاه جدید گیلان 60 میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌کند

هاتف نیوز- مهندس عظيم بلبل‌آبادي مديرعامل شرکت سهامي برق منطقه‌اي گيلان در دومین نشست کارگروه برق و انرژي در مديريت بحران و پدافند غيرعامل استان گيلان به تشریح اولویت این شرکت در سال «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» پرداخت و سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون یورویی در گیلان خبر داد.

   هاتف نیوز– مهندس عظيم بلبل‌آبادي مديرعامل شرکت سهامي برق منطقه‌اي گيلان در دومین نشست کارگروه برق و انرژي در مديريت بحران و پدافند غيرعامل استان گيلان به تشریح اولویت این شرکت در سال «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» پرداخت و سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون یورویی در گیلان خبر داد.
وی مهمترین اولویت شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در سال 96 را ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر عنوان کرد و گفت:
در سال جدید با اشاره به نامگذاری سال 96 به «سال اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» به وسیله‌ی مقام معظم رهبری، شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با تغییر رویکرد، وظیفه‌ی خود می‌داند تا در این زمینه گامهای مهم و اساسی بردارد.۶
مهندس بلبل‌آبادی در ادامه گفت: از جمله اقدامات شرکت برق منطقه‌ای گیلان در این زمینه استفاده از پتانسیلهای استان برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر است. پتانسیل انرژی بادی بیش از سه هزار مگاوات در استان گیلان وجود دارد و از نظر انرژی خورشیدی نیز پتانسیل خوب و بالایی در استان گیلان هست.
وی افزود: شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان مقدمات و زمینه‌ی لازم برای سرمایه‌گذاری شرکتهای خارجی را فراهم کرده و همه چیز آماده است، تنها محدودیت موجود، وضعیت زمین است که با حل آن ان‌شاءالله امیدواریم کلنگ ساخت نخستین نیروگاه انرژی تجدیدپذیر در استان گیلان با سرمایه‌ی ‌خارجی به زمین زده شود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان همچنین خاطر نشان کرد: این فرصت خوبی برای استان گیلان است و سرمایه‌گذاری توسط شرکتهای خارجی به میزان 60 میلیون یورو فراهم شده که نباید این فرصت مهم را از دست بدهیم.
وی در پایان این بخش از سخنان خود تاکید کرد: با این سرمایه‌گذاری، استان گیلان شاهد تحولی بزرگ در زمینه‌ی تولید و اشتغال نیز خواهد بود.
مهندس عظيم بلبل‌آبادي مديرعامل شرکت سهامي برق منطقه‌اي گيلان همچنین در دومین نشست کارگروه برق و انرژي در مديريت بحران و پدافند غيرعامل استان گيلان به تشریح نیازمندیهای این شرکت و مديريت مصرف انرژی پرداخت.
رئيس شوراي هماهنگي مديران ارشد وزارت نيرو در استان گيلان با اشاره به سه مرحله بارش برف در سال 95 گفت:
در سال 95 در سه مرحله، بارش برف در زمانهای مختلف این بارشها برای صنعت برق مشکلاتی به همراه داشته چالشهایی را ایجاد کرد که با برنامه‌ریزیهای انجام شده در بخشهای عملیاتی، اجرایی و سیستمهای پشتیبانی آمادگی لازم برای مدیریت این بارشها وجود داشت.
وی ادامه داد: با آمادهسازی تجهیزات و لوازم لازم، آمادهسازی خودروهای کمک‌دار، آمادهسازی اسنوتراک و دیگر ماشین‌آلات و آمادهسازی منابع انسانی و همچنین برگزاری جلساتی که پیش از بارشها با مسوولان هواشناسی استان گیلان داشتیم به خوبی توانستیم بارش برف در گیلان را مدیریت کنیم.
مهندس بلبل‌آبادي با بیان اینکه به طور حتم این حوادث طبیعی و یا دیگر حوادث طبیعی را امسال و سالهای دیگر نیز خواهیم داشت، افزود: از آقای دکترمرادي مدير کل پدافند غيرعامل استانداري گيلان تقاضا می‌کنیم تا با برقراری تسهیلات لازم کمک نمایند تا ما بتوانیم دو دستگاه اسنوتراک، سه دستگاه پست سیار GIS 63 کیلوولت و یکدستگاه پست سیار GIS 230کیلوولت خریداری نماییم تا در صورت بروز حوادث بتوانیم در اسرع وقت مساله را مدیریت کنیم.
مديرعامل شرکت سهامي برق منطقه‌اي گيلان با اشاره به اینکه مديريت مصرف انرژي به صورت عام و مديريت مصرف انرژي برق از ارکان مهم و اساسي مباحث اقتصاد مقاومتي و پدافند غيرعامل است، گفت: در مديريت مصرف، به هيچوجه هدف ما اين نيست که مصرف‌کنندگان و مشترکين را محدود کنيم که از انرژي برق استفاده نکنند، بلکه برعکس هر قدر که نياز باشد توصيه مي‌شود تا از برق استفاده بشود، منتهي همه‌ی تاکيد ما اين است که از انرژي برق به صورت هوشمندانه و بهينه استفاده کنيم. با راهکارهاي بسيار ساده و بدون هزينه و کار انساني و با مديريت بهينه‌ی انرژي برق مي‌توان به اقتصاد خانواده، استان و کشور کمک کنيم. اگر مديريت مصرف انرژي برق انجام شود نه تنها از سرمايه‌گذاري بسيار سنگين و بزرگ جلوگيري مي‌شود، بلکه مي‌توان از اين سرمايه‌گذاري در احداث کارخانجات و ايجاد اشتغال و رونق کسب و کار بهره گرفت. با فرهنگسازی و بسترسازی لازم می‌توان در مقوله‌ی مديريت مصرف موفق بود و گامی اساسی در این زمینه برداشت.
وی افزود: شرکت سهامي برق منطقه‌اي گيلان آمادگی لازم برای ارائه‌ی سمینار و کنفرانس در زمینه‌ی مدیریت مصرف را به طور رایگان برای سازمانها، شرکتها و ادارات مختلف دارد، کما اینکه در سال 95 برای چندین دستگاه اجرایی سمینار مدیریت مصرف را برگزار کرد.
مهندس بلبل آبادی گفت: از دیگر اقدامات شرکت برق منطقه‌ای گیلان در مدیریت مصرف، تعامل و رایزنی با صدا و سیمای مرکز گیلان بوده که قرار است با تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی برای تبیین ضرورت و اهمیت مدیریت مصرف همکاریهای لازم صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.