کد خبر : 9907
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

گيلان سال گذشته بيش از شش ميليارد مترمكعب گاز مصرف كرد

گيلان سال گذشته بيش از شش ميليارد مترمكعب گاز مصرف كرد

هاتف‌یوز – شركت گاز استان گيلان سال گذشته افزون بر شش ميليارد مترمكعب گاز را به صورت ايمن و پايدار تحويل مشتركين خود نموده است.

   هاتف‌یوز – شركت گاز استان گيلان سال گذشته افزون بر شش ميليارد مترمكعب گاز را به صورت ايمن و پايدار تحويل مشتركين خود نموده است.
به گزارش «هاتف‌نیوز» مهندس جمشيد ظهيري مديرعامل شركت گاز استان گيلان در باره‌ی این خبر توضیح داد: اين ميزان گاز در بخشهاي خانگي، تجاري، نيروگاهي، صنعتي و حمل و نقل به مصرف رسيده كه در مقايسه با سال پیش از آن، با وجود محدوديتهاي مختلف پنج درصد افزايش داشته است.
وی گفت: ميزان مصرف گاز در بخش خانگي در طول سال 95 در مقايسه با سال 94 تنها 14 درصد افزايش يافته و به دو ميليارد و 250 ميليون مترمكعب رسيده است در حالي كه اگر متوسط كاهش يك درجه‌یي دما (که در زمستان این کاهش به دو درجه هم رسید) و افزايش 80 هزار مشترك خانگي در سال 95 را نسبت به سال پیشتر لحاظ نماييم، مصرف گاز در اين بخش مي‌بايست حدود 30 درصد افزايش مي‌يافت که با مديريت مصرف و رعايت صرفه‌جويي مشتركين فهيم گيلاني شاهد روند منطقي در مصرف گاز به ويژه در بخش خانگي بوده‌ايم.

۵۸
مهندس ظهیری خاطر نشان کرد: اين موضوع بيانگر اثربخشي اقدامات فرهنگي و تبليغي صورت گرفته در جهت فرهنگسازي مديريت مصرف بهينه و رعايت صرفه‌جويي گاز به وسیله‌ی مردم و مشتركين عزيز و فهيم گيلاني است.
مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان افزود: علي‌رغم عدم محدوديت مصرف در بخش خانگي، مشتركين عزيز آگاهانه نسبت به مصرف بهينه از اين نعمت الهي اقدام نموده‌اند كه اين كار هم به نفع اقتصاد خانوارهاي گيلاني نیز بوده و هم در جلوگيري از اتلاف اين انرژي ارزشمند نقش داشته است.
وي ادامه داد: مصرف بخش نيروگاهي در مقايسه با سال 1394 نیز 11 درصد كاهش يافته و به دو ميليارد و 707 ميليون مترمكعب رسيد كه عمده‌ترين عامل اين كاهش را می‌توان در اعمال محدوديت برای انتقال گاز به اين بخش به ويژه در فصل سرما دانست.
مهندس جمشید ظهيري گفت: در بخشهاي تجاري و صنعتي علي‌رغم اعمال محدوديت به كارخانجات سيمان در برخي از روزهاي فصل سرد به وسیله‌ی ديسپچينگ شركت ملي گاز، روند مصرف گاز افزایش نسبي و منطقي 15 درصدي را نشان مي‌دهد كه عمده‌ترين دليل آن، افزايش گازرساني به واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط در استان گیلان بوده است.
وی اظهار کرد: همچنين در بخش حمل و نقل اگرچه افزایش كمي داشته‌ايم اما با توجه به نسبت مصرف در مقايسه با مصرف كل كه معادل شش درصد است، بيانگر استفاده بالاي حمل و نقل استان از گاز طبيعي به عنوان يك منبع سوخت در مقايسه با ميانگين كشوري است.
مدير عامل شرکت گاز استان گيلان در پايان گفت: بر اساس پيش‌بيني‌هاي به عمل آمده ظرفيت ميزان مصرف گاز در گيلان در حدود 6.5 ميليارد مترمكعب برآورد مي‌شود كه اميدواريم امسال با برنامه‌ريزي و تعميرات به موقع تجهيزات و ايستگاه‌ها به صورت ايمن و پايدار به بخشهاي مختلف مشتركين تحويل گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.