کد خبر : 9521
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

وقتی دولت برای «برنج» گیلان هزینه می‌کند… /کارخانه‌ی مونتاژ ماشین‌آلات برنجکاری در گیلان ساخته می‌شود

وقتی دولت برای «برنج» گیلان هزینه می‌کند… /کارخانه‌ی مونتاژ ماشین‌آلات برنجکاری در گیلان ساخته می‌شود

هاتف نیوز– علی همرنگ – در بسیاری از خبرگزاریها از سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی «دولت تدبیر و امید» برای مکانیزاسیون تولید و برداشت برنج در کشور خبر داده شده است.

   هاتف نیوز– علی همرنگ – در بسیاری از خبرگزاریها از سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی «دولت تدبیر و امید» برای مکانیزاسیون تولید و برداشت برنج در کشور خبر داده شده است.
در این زمینه رئیس مرکز توسعه‌ی مکانیزاسیون کشاورزی گفت: سرمایه‌گذاری برای مکانیزاسیون برنج در «دولت تدبیر و امید» حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.
کامبیز عباسی توضیح داد: در «دولت تدبیر و امید» ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای مکانیزاسیون کشاورزی برنج صورت گرفته که این میزان در طول سالهای گذشته بیسابقه و غیرقابل باور است.
وی اظهار کرد: وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی به ویژه برنج دستخوش روند تاریخی شده اما پس از پسابرجام روند توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش برنج کشور مطلوب بوده است.
عباسی با بیان اینکه خوشحالیم که برندی همچون «کوبوتا» به عنوان یک برند در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: ما دنبال بومی‌سازی و ساخت کارخانه‌ی مونتاژ هستیم و در گیلان کارخانه‌ی مونتاژ برای مکانیزاسیون برنج ساخته می‌شود.
رئیس مرکز توسعه‌ی مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: وزارت کشاورزی برنامه‌یی برای توسعه‌ی سطح برنج کشور ندارند و صرفاً برنج در استانهای گیلان، گلستان و مازندران مورد حمایت است و در این استانها، ما می‌توانیم با کمک مکانیزاسیون، برنج کشور را در حد مناسبی تولید کنیم.
عباسیی تصریح کرد: در سه سال گذشته ۲۵۰هزار هکتار به سطح برنج مکانیزه‌ی کشور افزوده شد، درحالی که در ابتدای دولت، این رقم حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار هکتار بود و اکنون در مازندران ۸۰ درصد برنج به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جهش ۲۵۰ هزار هکتاری در زمینه‌ی سطح کاشت، داشت و برداشت برنج را شاهد هستیم و گفت: به طور میانیگین یک میلیون تومان برای توسعه‌ی مکانیزاسیون برنج تخصیص داده شد و این رقم بسیار کم‌نظیر است.
عباسی با تاکید بر لزوم حمایت از برندهای مطرح در کشور افزود: توسعه‌ی مکانیزاسیون برنج یکی از کارهای محوری برنج است و امیدواریم برندهای مطرح در کشور سرمایه‌گذاری کنند و ان‌شاء لله وضعیت برنج کشور بهتر از گذشته بشود.
وی تصریح کرد: با کمک مکانیزاسیون ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌های تولید برنج کاهش می‌یابد و علاوه بر آن بسیاری از عوارض سنتی را در پی نخواهد داشت.
رئیس مرکز مکانیزسیون کشاورزی بر لزوم توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون تاکید کرد و گفت: محدودیتی برای ارائه‌ی تسهیلات خرید ماشین‌آلات نداریم و برای خرید ماشین‌آلات بخش برنج و برنجکاری تسهیلات لازم درنظر گرفته شده است.
عباسی با عنوان اینکه میانگین نیاز کشور سالانه یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حوزه‌ی مکانیزه کشاورزی است، تصریح کرد: امسال بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تقاضا برای ماشین‌آلات ایجاد شده و ۱۵ درصد منابع کشاورزی در حوزه‌ی مکانیزاسیون کشور در ارتباط با تولید برنج هزینه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.