کد خبر : 9510
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶

بگفته و بشتاوسته

بگفته و بشتاوسته

جشن «گیلان سبز» برگزار می‌شود × شنیدیم که مديرعامل گاز استان گيلان اعلام کرده که با اجرای پروژه‌های گازرسانی جدید به برخی از روستاهای این استان شاخص بهره‌مندی مردم گیلان از نعمت گاز بیشتر شده است. مهندس جمشید ظهیری اظهار امیدواری کرد که با توجه به بهره‌مندي 98 درصدي مجموع خانوارهاي استان گیلان از نعمت

جشن «گیلان سبز» برگزار می‌شود
× شنیدیم که مديرعامل گاز استان گيلان اعلام کرده که با اجرای پروژه‌های گازرسانی جدید به برخی از روستاهای این استان شاخص بهره‌مندی مردم گیلان از نعمت گاز بیشتر شده است.
مهندس جمشید ظهیری اظهار امیدواری کرد که با توجه به بهره‌مندي 98 درصدي مجموع خانوارهاي استان گیلان از نعمت گاز طبيعي، به زودی «جشن گيلان سبز» با حضور وزير نفت و مديرعامل شركت ملي گاز ايران در رشت برگزار گردد.
گفتینی است چون میانگین بهره‌مندی از گاز در استان گیلان با اجرای پروژه‌های جدید به بیش از 95 درصد رسیده است بنا بر تعریف وزارت نفت به همین دلیل استان گیلان، «استان سبز» از نظر گازرسانی معرفی خواهد شد.

مطلب مهمی که یک عضو شورای اسلامی رشت عنوان کرد!
× در لابه‌لای خبرهای مربوط به بحران برف اخیر یک عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت از انتقال بسیاری از ماشین‌آلات شهرداری رشت به دیگر شهرستانهای استان برای کمک‌رسانی خبر داد.
فاطمه شیرزاد به خبرنگاران گفت: مناطق پنجگانه‌ی شهرداری، سازمان عمران، آتش نشانی و اتوبوسرانی همه‌ی تجهیزات و ادوات سنگین خود را برای کمک‌رسانی به همشهریان در آماده باش قرار دادند اما با توجه به اینکه این وسایل برای مرکز استان هم کافی نیست دیدیم که این تجهیزات برای شهرستانهای دیگر مورد استفاده قرار گرفت.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت در این زمینه توضیحاتی بیشتر ارائه نکرد که چرا با وجود نیاز شهر رشت به این ماشین‌آلات، آنها برای دیگر نقاط استان فرستاده شده‌اند.

برقراری پرواز باکو – رشت در دستور کار قرار دارد
× شنیدیم که سفیر ایران در باکو گفته است: تعداد پروازهای بدون توقف بین ایران و جمهوری آذربایجان در آینده‌یی نزدیک افزایش می‌یابد.
جواد جهانگیرزاده گفت: تعداد پروازها بین دو کشور پس از تعطیلات نوروز ۱۳۹۶ افزایش خواهد یافت.
وی این در حاشیه‌ی انجام نخستین پرواز شرکت «ماهان ایر» به مقصد جمهوری آذربایجان هفته‌ی گذشته اعلام کرد: تعداد پروازها بین دو کشور به صورت هفتگی از 11 به 14 پرواز افزایش یافته است.
جهانگیرزاده از مسوولان هوانوردی دو کشور خواست تا برنامه‌هایی را برای برقراری پروازهای جدید بین باکو و دیگر شهرهای ایران از جمله ارومیه، اردبیل و رشت در دستور کار قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: تعداد گردشگران ایرانی که به جمهوری آذربایجان سفر کردند در جریان نوروز سال گذشته افزایش 30 برابری شاهد بوده است.

ادعای معاون عمرانی استاندار گیلان
× معاون هماهنگی امور مرانی استانداری گیلان در زمینه‌ی مشکلاتی که در بارش برف اخیر برای شهروندان پیش آمد گفت: به دلیل فقر و فرسودگی امکانات آسیب‌پذیر شده‌ایم.
حجت شعبانپور افزود: تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ و ورود کامیونهایی که به دلیل مسدود بودن جاده‌های استانهای همجوار وارد گیلان شدند و در برف گیر کردند، مهمترین دلیل مسدود شدن برخی محورهای اصلی استان بوده است.
وی تاکید کرد: در زمینه‌ی وجود ماشین‌الات مدرن با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم؛ عمر مفید بسیاری از ماشین‌آلات شهرداریهای گیلان و مجموعه‌ی راه ‌و ‌شهرسازی تمام شده است و بسیاری از آنها هم نیازمند تعمیرات و بازسازی اساسی هستند که به همین دلیل می‌بینیم در زمان ضرورت نمی‌توان از این امکانات به خوبی استفاده کرد.
شعبانپور افزود: باید بپذیریم که آسیب‌پذیر شده‌ایم، در حوادث قبلی امکانات و تجهیزات را ترمیم نکردیم و حالا فقر لجستیک داریم.

پیکر پاک جانباز شیمیایی روی دستهای مردم رشت تشییع شد
× در خبرها آمده بود که آیین تشییع و خاکسپاری پیکر پاک جانباز شیمیایی رحیم حق‌دوست در رشت برگزار شد.
صبح روز شنبه‌ی گذشته پیکر پاک این دلاورمرد گیلانی از سپاه ناحیه‌ی مرکزی رشت به سمت گلزار شهیدان این شهر تشییع گردید و در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده ‌شد.
گفتنی است حق‌دوست جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی و رزمنده‌ی گیلانی دوران دفاع مقدس است که سال 66 بر اثر بمباران شیمیایی دشمن بعثی مجروح و جانباز شد و اینک پس از 29 سال تحمل درد و رنج ناشی از این مجروحیت عصر جمعه 15 بهمن ماه امسال به دیگر یاران شهیدش پیوسته است.

نامه‌ی تند و تیز شهردار رشت برای حسنی ارسال شد!
× شنیدیم که پس از اینکه محمدصادق حسنی نماینده‌ی شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با انتقاد از نحوه‌ی خدمات‌رسانی در بحران برف اخیر گفته که: اگر شهرداری رشت نبود مردم وضعیت خود را بهتر تشخیص می‌دادند و در گفت‌وگو با خبرنگاران شهرداری رشت را مورد حمله قرار داده است، دکتر ثابت‌قدم در نامه‌یی تند و تیز پاسخ او را داده و این اقدام نماینده‌یی را که کمتر صحبت می‌کند، سیاست‌بازی عنوان نموده است.
شهردار رشت در بخشی از نامه‌ی خود آورده که: عملکرد یکساله‌تان در مجلس به خوبی گویای صلاحیت شما در امور مدیریتی و تقنینی است. کل کارنامه شما محدود به یکی دو نطق می‌شود که برای آن هم باید قدردان شما بود و خسته نباشید گفت. این در حالی است که دو نماینده دیگر رشت امروز حضور فعالانه‌ای در سطح ملی دارند و نسبت به مطالبات مدیریت شهری حساسیت بالایی از خود نشان داده‌اند. چه آقای جعفرزاده که همیشه پیگیر مطالبات بوده و چه آقای کوچکی‌نژاد که مجدانه نیازهای کلان مدیریت شهری را پیگیری کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. اما شما چه؟ شما چه گامی برای کمک به دستگاههای خدمت‌رسان به مردم برداشته‌اید؟ اصلاً در حوزه مسوولیت خودتان در کمیسیون کشاورزی در مجلس چه کرده‌اید؟
دکتر ثابت‌قدم تاکید می‌کند: ما که به واسطه دوستان خوبی که در اصلاح‌طلبان همچون آقای رمضانپور داریم، به‌رغم اعتقادی که به دوستان توانمندی چون سردار آقازاده داشتیم به واسطه اجماع نظر با دوست همفکر اصلاح‌طلبم که چهره ملی است و با وجود نظر چهره‌های توانمندی چون سردار امیرگل و نظر همان عضو شورا که در نامه‌اش شما را آقای حسنی یا حسینی خواند و ریز و درشت بارتان کرد، از شما حمایت کردیم. اما گویا واقعاً امر بر شما مشتبه شده. اگر نبود حمایت دوستانی مثل جعفرزاده و حمایت چهره‌های ملی سیاسی چون الیاس حضرتی، شما آلان کجا بودید؟ بعد از این کجا خواهید بود؟ شما محصول یک موج بودید اما گویا سوار شدن بر این موج خیلی به زبانتان مزه کرده که بدون داشتن هیچگونه کارنامه‌ای، غروب روز پنجشنبه و نصف روز پس از قطع برف، در حالی که برق تعداد زیادی از مردم قطع بود، به شهرداری تاختید و این گل واژه را از دهان خارج کردید که اگر شهرداری نبود وضع مردم در برف بهتر بود!
وی در جایی دیگر از این نامه نوشت: پیش از این درباره استفاده ابزاری از دین نوشتم، اما حالا می‌بینم که سیاست‌بازان این شهر از جمله شما و عده قلیلی از اعضای شورای شهر به نزولات آسمانی هم رحم نمی‌کنند و در تلاشند از این خوان نعمت نیز استفاده‌ای ابزاری کنند و استفاده سیاسی خودشان را ببرند. متاسفانه امروز کسانی دلواپس این شهر شده‌اند که کمترین دلبستگی به شهر ندارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.