کد خبر : 9418
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

260 کانون دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر در مدارس گیلان راه‌اندازی شد

260 کانون دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر در مدارس گیلان راه‌اندازی شد

هاتف نیوز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از راه‌اندازی 260 کانون دانش‌آموزی هلال احمر در مدارس گیلان از آغاز امسال تا کنون خبر داد.

   هاتف نیوز– مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از راه‌اندازی 260 کانون دانش‌آموزی هلال احمر در مدارس گیلان از آغاز امسال تا کنون خبر داد.
مهدی ولی‌پور گفت: کانونهای دانش‌آموزی را اداره‌ی دانش‌آموزی معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان راه‌اندازی می‌کند و در این کانونها، ششهزار و 500 دانش‌آموز دوره‌ی متوسطه‌ی اول در زمینه‌های امداد و کمکهای اولیه پس از سپری کردن آموزشهای لازم فعالیت می‌کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین گفت: تشکیل کانونهای دانش‌آموزی و دانشجویی در مراکز علمی و مدارس یکی دیگر از راههای توسعه‌ی دامنه‌ي آموزشهای امدادی است.
وی خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل این کانونها، توانمندسازی دانش‌آموزان و تربیت امدادگران برای کمک به خانواده و همنوعان در مواقع خطر، حوادث و بحران است.
ولی‌پور همچنین از تشکیل 26 مدرسه‌ی امدادی در استان گیلان در اجرای طرح دادرس(دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) خبر داد و افزود: در این طرح 10 درصد از کانونهای دانش‌آموزی که شامل 26 مدرسه می‌شود، آموزشهای امدادی را به وسیله‌ی مربیان جمعیت هلال احمر فرا می‌گیرند.
وی خاطر نشان کرد: در هر کانون دانش‌آموزی دستکم 25 دانش‌آموز عضو هستند که از بین آنان برخیها با سپری کردن آموزشهای دوره‌یی تیمهای دادرس را برای حضور در مسابقه‌های استانی و کشوری تشکیل می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.