کد خبر : 9286
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

18 مرکز نیکوکاری در گیلان فعال است

18 مرکز نیکوکاری در گیلان فعال است

هاتف نیوز- تعامل گستردهتر با مؤسسات خیریه و نهادهای حمایتی به منظور تبادل تجربه و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی و خیران برای شناسلیی و نحوه‌ی رفع نیازهای محرومان مورد تاکید است.

   هاتف نیوز– تعامل گستردهتر با مؤسسات خیریه و نهادهای حمایتی به منظور تبادل تجربه و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی و خیران برای شناسلیی و نحوه‌ی رفع نیازهای محرومان مورد تاکید است.
در نخستین گردهمایی هیاتهای عامل مراکز نیکوکاری استان گیلان که با عنوان «شبکه‌ی نیکوکاری-سرمایه‌ی اجتماعی» با حضور مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی و مؤسسات عام‌المنفعه کمیته‌ی امداد کشور در رشت برگزار شد، بر تعامل هر چه بیشتر این موسسات تاکید شد.
به گزارش سایت خبری کمیته‌ی امداد؛ بهمن دستاری مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی و مؤسسات عام المنفعه کمیته‌ی امداد کشور با بیان اینکه نحوه‌ی شکلگیری مراکز نیکوکاری و چگونگی ارائه‌ی خدمات از طریق این مراکز با نگاه علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: طبق اساسنامه‌ی کمیته‌ی امداد یکی از وظایف مهم این نهاد شناسایی نیازهای مادی و معنوی محرومان است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 950 مرکز نیکوکاری در کشور فعال هستند، افزود: هماهنگی و تعامل گستردهتر با مؤسسات خیریه و نهادهای حمایتی به منظور تبادل تجربه و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی و خیران برای شناسایی و رفع نیازهای محرومان مورد تاکید است.
دستاری با ابراز خرسندی از اینکه هم‌اکنون هفت هزار تشکل مردمی در کشور سازماندهی شده‌اند و با مراکز نیکوکاری همکاری می‌کنند، تصریح کرد: در 9 ماهه‌ی گذشته‌ی امسال 122 میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری در کشور به نیازمندان کمک شد
دکتر علیرضا محمدی مدیرکل کمیته‌ی امداد استان گیلان نیز با بیان اینکه هم‌اکنون 18 مرکز نیکوکاری در گیلان فعال هستند و ظرفیت افزایش 80 مرکز دیگر وجود دارد، افزود: مردم نیکوکار استان در هفت ماهه‌ی گذشته‌ی امسال 10 میلیارد و 205 میلیون و 247 هزار ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یکهزار و 919 نفر از خیران، حامیان و امدادیاران عضو مراکز نیکوکاری هستند تاکید کرد: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، مشارکت مردم هر محل و منطقه در رفع مشکلات نیازمندان همان محل و منطقه، شناسایی به موقع نیازهای محرومان از اهداف مهم مراکز نیکوکاری است.
دکتر محمدی در پایان با قدردانی از همه‌ی مردم و به ویژه نیکوکاران در جهت کمک به رفع مشکلات نیازمندان گفت: امیدواریم با مشارکت و همدلی آحاد مردم جامعه بتوانیم فقر و نیازمندی را به حداقل برسانیم و تحقق این مهم نیازمند مشارکت همگانی است.
گفتنی است در این آیین از برخی مراکز نیکوکاری فعال و شماری از نیکوکاران تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.