کد خبر : 9301
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

به وسیله‌ی اداره‌ی کل بیمه سلامت گیلان؛ آیین تجلیل از پزشکان نمونه‌ی گیلانی در رشت برگزار شد

به وسیله‌ی اداره‌ی کل بیمه سلامت گیلان؛ آیین تجلیل از پزشکان نمونه‌ی گیلانی در رشت برگزار شد

هاتف نیوز– روزپنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته شانزدهم دی ماه امسال آیین تجلیل از پزشکان نمونه‌ی استان گیلان در رشت برگزار شد.

   هاتف نیوز– روزپنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته شانزدهم دی ماه امسال آیین تجلیل از پزشکان نمونه‌ی استان گیلان در رشت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان این آیین با همکاری ادارات کل بیمه سلامت استان گیلان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در دفتر مدیر کل بیمه سلامت گیلان در رشت برگزار شد.
در آغاز دکتر علی اکبری مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در سخنانی: تمام تلاش «دولت تدبیر و امید» در این است که در سالی که مزین است به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» شرایط به گونه‌یی تغییر کند تا مردم خوب این کشور در آسایش و رفاه باشند و مشکلات یکی پس از دیگری حل گردد.

۸
وی افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری ما در سازمان بیمه سلامت، مدیریت منابع و مصارف و کنترل هزینه‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.
دکتر علی اکبری همچنین اشاره کرد: تحقق پایداری منابع و نهادینه کردن سلامت مردم و جامعه در گرو اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده است.
وی همچنین یکی از راهکارهای اساسی در برون رفت از رشد سرسام آور بیماریها را کنترل دارو و خدمات غیرضروردانست.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در ارتباط با آیین تجلیل از پزشکان نمونه در طرح اصلاح الگوی مصرف دارو و خدمات سلامت گفت: الگوی مصرف دارو باید از ریشه اصلاح شود و این موضوع هم به پزشکان برمی‌گردد. امروز بیشتر پزشکان ما از زیاده‌نویسی در نسخه‌ها خودداری می‌کنند و بی‌توجهی به مصرف منطقی دارو می‌تواند پیامدهای نامناسبی چون نارضایتی بیمار، طولانی شدن و شدت بیماری، کمرنگ شدن ارتباط بیمار با پزشک و ایجاد عوارض خطرناک و بستری شدن بیمار در بیمارستان منجر شده که نهایتاً باعث افزایش هزینه‌های درمانی برای افراد خواهد شد.
وی افزود: مصرف خودسرانه‌ی دارو در کشور نسبت به نُرم جهانی بیشتر است. بنا بر این یکی از ضروریترین موارد اصلاح الگوی مصرف در کشور ما، اصلاح الگوی مصرف دارو است.
در ادامه‌ی این آیین محمود ایزددوست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از تعهد اخلاقی، اجتماعی پزشکان وموسسات درمانی به بیمه‌شدگان قدردانی نمود.
در ادامه هم دکتر محمدحسین شهدی‌نژاد مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان در سخنانی گفت: از اینکه امروز شما پزشکان منتخب طرف قرارداد باعزت نفس و استفاده از توان علمی درجهت حفظ منابع سازمانهای بیمه‌گر تلاش مضاف دارید سپاسگزارم.
گفتنی است در پایان این آیین از 10 پزشک و موسسه‌ی درمانی برتر در تجویز منطقی دارو، آزمایش و خدمات با اهدای لوح سپاس و هدیه از طرف مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قدردانی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.