کد خبر : 9245
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵

فراهم کردن بسترهای توسعه‌ی «گردشگری ورزشی» به پیشرفت فرهنگی گیلان می‌انجامد

فراهم کردن بسترهای توسعه‌ی «گردشگری ورزشی» به پیشرفت فرهنگی گیلان می‌انجامد

هاتف نیوز – علی همرنگ – یکی از موضوعات و مقوله‌های مهم توسعه‌ی فرهنگی می‌ةواند، پیشرفت ورزشی هر منطقه باشد.

   هاتف نیوز – علی همرنگ – یکی از موضوعات و مقوله‌های مهم توسعه‌ی فرهنگی می‌ةواند، پیشرفت ورزشی هر منطقه باشد.
اصولاً در کشورهایی که یکی از جنبه‌های ورزشی آن مثلاً فوتبال، بسکتبال، والیبال، ورزشهای زمستانی و… توسعه و گسترش یافته‌ است، زمینه‌های پیشرفت فرهنگی در بخشهای دیگر نیز پدیدار شده‌اند.
کشور ما و به ویژه استان گیلان جزو مناطقی است که می‌تواند با توسعه‌ی ورزشی به پیشرفت و تعالی فرهنگی نیز بیندیشد.
استان گیلان مستعد توسعه‌ی ورزشی در رشته‌های مختلف است و می‌توان با اندک سرمایه‌گذاری در این ورزشها، زمینه‌ساز تحولی بزرگ در آن شد.
کارشناسان فرهنگی فراهم کردن بسترها و امکانات ورزشی در این استان را ضمن توسعه‌ی گردشگری ورزشی زمینه‌یی برای توسعه و تعالی فرهنگی گیلان می‌دانند.
در همین زمینه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به عنوان مسوول مستقیم توسعه‌ی گردشگری می‌گوید: ایجاد بسترهای توسعه‌محور در زمینه‌ی گردشگری گیلان امری ضروری است.
وی برای تحقق این مهم بر مشارکت جمعی و بهره‌گیری از همه‌ی توان و امکانات تاکید می‌کند.
رضا علیزاده در نشست با استاندار گیلان که مربیان و بازیکنان دو تیم فوتبال ملوان بندرانزلی و سپیدرود رشت حضور داشتند با اشاره به جایگاه ورزش در سلامت روانی جوانان و تعالی اجتماعی اظهار کرد: خوشبختانه مقوله‌ی ورزش در استان گیلان روندی رو به رشد و توسعه را دنبال می‌نماید تا آنجایی که این خطه ورزشکارانی نام‌آور را به جامعه‌ی ورزشی گیلان، ایران و جهان تقدیم کرده است.
وی به نقش ورزشکاران در توسعه‌ی فرهنگی اشاره نمود و گفت: ورزشدوستان با الگوپذیری از اسطوره‌های ورزشی اقدام به خودسازی و جامعه‌سازی می‌نمایند، بنا بر این می‌توان ادعا کرد که ورزشکاران می‌توانند سفیران خوب و ارزشمند برای اشاعه‌ی ارزشهای فرهنگی و نیز معرفی پتانسیلهای مختلف استان گیلان باشند.
علیزاده خاطر نشان کرد:با تکیه بر محبوبیت دو تیم ملوان و سپیدرود و تقویت آنها می‌توان «گردشگری ورزشی» را در گیلان رونق بخشید، چون هر وقت این دو تیم بازی دارند می‌توانند تماشاگران بسیاری را با خود به ورزشگاهها بکشانند.
این مقام مسوول وجود جاذبه‌های طبیعی چون کوهستان، دریا و جنگل را فرصتی مناسب برای گسترش «گردشگری ورزشی» گیلان دانست و گفت: ایجاد بسترهای لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران در زمینه‌ی «گردشگری ورزشی» مورد توجه دست‌اندرکاران «دولت تدبیر و امید» است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در پایان ورزشکاران گیلان را به عنوان نمایندگان و سفیران فرهنگ استان گیلان برشمرد و برایشان موفقیتهای روزافزون را از خداوند طلب نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.