کد خبر : 9254
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲

امسال چاپ و نشر کتاب در گیلان افزایش داشته است

امسال چاپ و نشر کتاب در گیلان افزایش داشته است

هاتف نیوز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به چاپ و نشر ٧٧٦ هزار جلد کتاب در استان در ٩ ماهه‌ی نخست امسال، از افزایش ۱۱.۵ درصدی آن نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته خبر داد.

   هاتف نیوز– مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به چاپ و نشر ٧٧٦ هزار جلد کتاب در استان در ٩ ماهه‌ی نخست امسال، از افزایش ۱۱.۵ درصدی آن نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته خبر داد.
دکتر فیروز فاضلی گفت: در ٩ ماهه‌ی نخست امسال ٥٤١ عنوان کتاب در شمارگان ٧٧٦ هزار جلد به وسیله‌ی ٣٩ ناشر فعال استان گیلان، چاپ و منتشر شده است.
وی با بیان اینکه شمارگان چاپ و نشر کتاب در استان نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته بیشتر بوده، افزود: همچنین عنوانهای کتابهای منتشره نیز با افزایش هفت درصدی روبه‌رو بوده است.
دکتر فاضلی تصریح کرد: در کتابهای منتشره ٩ ماهه‌ی نخست امسال ٥١٠ عنوان کتاب تألیفی، ٣١ عنوان ترجمه، ٣٤٦ عنوان چاپ اول و ١٩٥ عنوان چاپ مجدد بوده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: در این مدت ١٨٦ عنوان کتاب در زمینه‌ی کودک و نوجوان با شمارگان ٣٣٣ هزار جلد در استان چاپ و منتشر شد که از نظر تعداد عنوانهای کتابهای منتشره در ارتباط با کودک و نوجوان، رکوردی جدید در استان به شمار می‌رود.
وی با اشاره به برپایی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بیش از ١١٤ هزار بازدیدکننده در مهرماه امسال، اضافه کرد: علاوه بر آن، از ابتدای سال تا کنون بیش از ٦٠ نمایشگاه کتاب با بیش از ٧٦ هزار بازدیدکننده در شهرستانهای مختلف استان برگزار شده است.
گفتنی است گیلان ١٤٤ ناشر دارای مجوز فعالیت دارد که از این تعداد ١١٦ ناشر در مرکز استان و بقیه در شهرستانها فعالیت دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.