کد خبر : 9224
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

هشدار!

هشدار!

یگان حفاظت محیط زیست گیلان به برداشت‌کنندگان متخلف شن و ماسه هشدار داد.    هاتف نیوز- در پی پایش مستمر و فراگیر معادن برداشت شن و ماسه به وسیله‌ی یگان حفاظت محیط زیست گیلان مشاهده شد که برخی از پیمانکاران از تعهدات خود در حفظ محیط زیست تخطی کرده‌اند. به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل

یگان حفاظت محیط زیست گیلان به برداشت‌کنندگان متخلف شن و ماسه هشدار داد.

   هاتف نیوز- در پی پایش مستمر و فراگیر معادن برداشت شن و ماسه به وسیله‌ی یگان حفاظت محیط زیست گیلان مشاهده شد که برخی از پیمانکاران از تعهدات خود در حفظ محیط زیست تخطی کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، ساسان اکبری‌پور با اعلام این مطلب افزود: این پیمانکاران در زمان اجرای پروژه‌های برداشت به موارد ذکر شده در مجوز، توجه کافی نداشته و عموماً اقدام به تخریب گسترده‌ی بستر رودخانه و تغییر اکوسیستم آن می‌نمایند که در همین زمینه یگان حفاظت محیط زیست با حضور مستمر و گسترده در مناطق مختلف با هشدار جدی به پیمانکارانی که مشغول فعالیت هستند، آنها را به رعایت کامل ضوابط برداشت و رعایت اوصل محیط زیست دعوت می‌کند.

فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: برهم خوردن اکوسیستم رودخانه‌یی و تخریب محیط زیست به هیچوجه و با هیچ عنوانی توجیه ندارد و این یگان با قاطعیت نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد. وی افزود: در صورت مشاهده‌ی تخلف، ضمن توقف فعالیت شرکت بهره‌بردار، ضرر و زیان وارده به محیط زیست وفق مقررات و ضوابط قضایی محاسبه و از متخلفان دریافت خواهد شد.

فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط زیست گیلان خاطر نشان کرد: در آخرین نمونه‌ی برخورد با متخلفان، یک شرکت پیمانکار در حوزه‌ی شهرستان املش اخطاریه‌ی محیط زیستی دریافت کرد. شایان گفتن است که احداث هرگونه راه دسترسی در بستر فعال رودخانه و همینطور تردد در عرض رودخانه ممنوع است.

برداشت غیراصولی از بستر رودخانه‌ها می‌تواند علاوه بر افزایش میزان خسارت سیلهای ویرانگر که در نتیجه‌ی تخریب دیواره‌های رودخانه‌ها به وقوع می‌پیوندند، باعث برهم خوردن چرخه‌ی تولید مثل ماهیان در پایین دست و میان دست رودخانه‌ شود و عملاً نسل برخی از ماهیان ارزشمند استخوانی یا غضروفی با خطر جدی مواجه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.