کد خبر : 9040
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱

یک کتاب مفید برای استان گیلان ترجمه و چاپ شد

یک کتاب مفید برای استان گیلان ترجمه و چاپ شد

هاتف نیوز– روابط عمومی دانشگاه گیلان از ترجمه‌ی کتاب «پرورش اردک اهلی» به وسیله‌ی یک عضو هیات علمی این دانشگاه در روزهای گذشته خبر داد.

   هاتف نیوز– روابط عمومی دانشگاه گیلان از ترجمه‌ی کتاب «پرورش اردک اهلی» به وسیله‌ی یک عضو هیات علمی این دانشگاه در روزهای گذشته خبر داد.
بر پایه‌ی این گزارش کتاب «پرورش اردک اهلی» را دکتر مازیار محیطی اصلی عضو هیات علمی دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه گیلان و دکتر محمد عباس نیا دستیار تخصصی بهداشت و بیماریهای طیور دانشگاه شیراز ترجمه کرده و انتشارات تحقیقات آموزش کشاورزی آن را در ۳۱۰ صفحه منتشر نموده است.
این کتاب شامل ۹ فصل است که به موضوعات تاریخچه و زیست‌شناسی اردک اهلی، سیستمهای پرورش، جایگاه بسته و محیط، پرورش جوجه اردک، تغذیه و عوامل مؤثر بر ترکیب بدن، پرورش گله‌های مادر، مدیریت اردکهای مادر، باروری و جوجه‌درآوری و پیشرفت ژنتیکی پرداخته است.
علی‌رغم اینکه اردک به وفور در شالیزارهای استانهای شمالی ایران به وسیله‌ی روستاییان نگهداری می‌شود، به پتانسیل پرورش اقتصادی آن در مقیاس تجاری توجهی نشده است.
هر چند در کتابهای پرورش طیور، چند صفحه‌یی درباره‌ی پرورش اردک یا غاز گنجانده شده ما تا جایی که مترجمان اطلاع‌ دارند هیچ مرجع مکتوب علمی مستقل و جدیدی در زمینه‌ی پرورش اردک منتشر نشده و این مسأله ضرورت فراهم نمودن راهنمایی جامع برای پرورش اردک را آشکار می‌نمود.
کتاب پرورش اردک اهلی، راهنما و مرجعی علمی و در عین حال کاربردی برای متخصصان، مشاوران، محققان و دانشجویانی است که در زمینه‌ی پرورش اردک فعال هستند.
این کتاب تحقیقات منتشر شده در فاصله سالهای ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۵ را مورد بحث و بررسی قرار داده و همچنین بسیاری از مطالعات میدانی منتشر نشده مؤلفان در مزارع پرورش اردک ایالات متحده، اروپا و جنوب شرقی آسیا را شامل می‌شود. در ۳۰ سال اخیر به‌گزینی ژنتیکی اردکها و مطالعات انجام شده سبب بهبود قابل توجه عملکرد شده است اما تاکنون این پیشرفتها در قالب کتاب یا اثر مکتوب دیگری منتشر نشد، بن ابراین هدف چاپ این کتاب پرداختن به جنبه‌های مختلف پرورش و نگهداری گله‌های مادر و گوشتی از دیدگاه علمی است.

۱۸

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.