کد خبر : 8986
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

کنگره‌ی «تاریخ معماری و شهرسازی» در گیلان برگزار می‌شود

کنگره‌ی «تاریخ معماری و شهرسازی» در گیلان برگزار می‌شود

هاتف نیوز- کنگره‌ی «تاریخ معماری و شهرسازی ایران» در استان گیلان برگزار می‌شود.

   هاتف نیوز– کنگره‌ی «تاریخ معماری و شهرسازی ایران» در استان گیلان برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، این هفته نشست شورای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری چهارمين كنگره‌ی«تاريخ معماري و شهرسازي ايران» در استانداری برگزار شد.
در این نشست رضاعلیزاده به بیان جزئیات برگزاری این کنگره پرداخت و اظهار نمود: برای اولین بار در برگزاری چهارمین کنگره‌ی «تاریخ معماری و شهرسازی ایران» تصمیم گرفته شده است که همه‌ی استانهای کشور به‌صورت ادواری این کنگره را برگزار نمایند تا این رویکرد در استانها به جریان فرهنگی دائمی برای حفاظت از میراث فرهنگی تبدیل شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری کنگره‌ی «تاریخ معماری و شهرسازی استان گیلان»در راستای برگزاری کنگره‌های استانی «تاریخ معماری و شهرسازی کشور» در شهرهای رشت، لاهیجان و ماسوله خبر داد و افزود: در این کنگره که در نوع خود اولین بار است که در گیلان برگزار می‌گردد، تلاش می‌شود همه‌ی نهادهای پژوهشی و آموزشی و دستگاههای اجرایی مرتبط با موضوع کنگره، مشارکت فعال داشته باشند.
علیزاده اذعان نمود: بازخوانی و بازاندیشی حوزه‌های فرهنگی – طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، مناظر فرهنگی، شهری، باستانشناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی معاصر و همچنین پژوهش در زمینه‌ی میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راههای فرهنگی و تجاری استان سلسله موضوعات اصلی کنگره را تشکیل می‌دهند.
رئیس کنگره‌ی «تاریخ معماری و شهرسازی گیلان» همچنین بیان داشت: اعضای هیات علمی کنگره از میان استادان و پژوهشگران برجسته‌ی حوزه‌ی معماری و شهرسازی کشور برگزیده شده‌اند و انتظار داریم مقالات ارزشمند برای ارائه در کنگره ارسال گردد.
این مقام مسوول اضافه نمود: با هماهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور برنامه‌ریزی شده که مقالات دریافتی کنگره در سطح علمی و ترویجی در نشریه‌ی تخصصی اثر انتشار یابند.
وی با دعوت مجدد از پژوهشگران و دانشجویان برای ارائه‌ی مقالات تخصصی، ابراز امیدواری نمود: کنگره‌ی«تاریخ معماری و شهرسازی گیلان» به اقدامی موثر در تاریخ پژوهشی معماری و شهرسازی کشور بیانجامد.
علیزاده با ذکر این موضوع که مکان برگزاری این کنگره از سه حوزه‌ی فرهنگی شرق، غرب و مرکز گیلان و شهرهای رشت، لاهیجان و ماسوله انتخاب شده‌اند، تاکید نمود: کل حوزه‌ی فرهنگی استان گیلان برخوردار از تاریخ کم‌نظیر و گاه بینظیر شهرسازی و معماری است؛ به نحوی که مناظر فرهنگی بسیار ارزشمندی در طول تاریخ در این سرزمین رقم خورده ؛ بنا بر این تلاش برای حفاظت از ارزشهای کالبدی، معنایی و کارکردی این میراث ارزشمند امروز وظیفه‌یی همگانی است.
در ادامه‌ی این نشست چند طرح سرمایه‌گذاری مرتبط با حوزه‌ی گردشگری مورد و بحث و بررسی قرار گرفت.

636021311975760373

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.