کد خبر : 8976
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

کتابخانه‌ها مکانهایی مناسب برای سرمایه‌گذاریهای فرهنگی هستند

کتابخانه‌ها مکانهایی مناسب برای سرمایه‌گذاریهای فرهنگی هستند

هاتف نیوز- سرپرست اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: کتابخانه‌ها به عنوان یک نهاد مهم اجتماعی در توسعه‌ی پایدار فرهنگی جامعه نقشی موثر دارند.

   هاتف نیوز– سرپرست اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: کتابخانه‌ها به عنوان یک نهاد مهم اجتماعی در توسعه‌ی پایدار فرهنگی جامعه نقشی موثر دارند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، هفته‌ی گذشته نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه‌ی اشرفیه با حضور زهرا بدن‌ارا سرپرست اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، رحیم حیدری فرماندار شهرستان آستانه‌ی اشرفیه، رقیه زرگری رئیس اداره‌ی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، امام جمعه، بخشداران و شماری از مسوولان و متولیان فرهنگی این شهرستان در «کتابخانه‌ی عمومی ۲۲ بهمن بخش بندرکیاشهر» برگزار شد.
سرپرست اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این نشست با اشاره به ویژگیهای کتابخانه‌های عمومی امروزی تصریح کرد: وجود کتابخانه‌ها به عنوان بستر فرهنگی مناسب همواره در ارتقای سطح آگاهی و دانش مردم جامعه مهم و موثر هستند.
زهرا بدن‌آرا وجود کتابخانه‌ها را موجب حفظ هویت ملی و مذهبی جامعه‌ی ما دانست و افزود: همچنین کتابخانه‌ها مکانهایی مناسب برای ایجاد سرمایه‌گذاریهای فرهنگی محسوب می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اظهار نمود: به این منظور توسعه و تجهیز فضاهای مطالعه و کتابخانه از اهمیتی فراوان برخوردار است.
بدن‌آرا شادابسازی و توسعه‌ی فضاهای موجود در کتابخانه‌های گیلان را از برنامه‌های مهم در دست اقدام عنوان کرد و گفت: مشارکت خیرین می‌تواند کمکی مناسب در جهت تجهیز کتابخانه‌های استان باشد.
سرپرست اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچنین با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین دوره‌ی «هفته‌ی کتاب» نیز گفت: تلاش می‌شود تا در این هفته فرهنگ کتاب و کتابخوانی هرچه بهتر بین قشرهای مختلف اجتماع در استان گیلان ترویج داده شود.
بدن آرا «هفته‌ی کتاب» را فرصتی مناسب و مغتنم در جهت آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: در زمینه‌ی کتابخوانی دانش‌آموزان، کودکان و خانواده‌ها بایستی این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
فرماندار شهرستان آستانه‌ی اشرفیه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در بالا بردن سطح فرهنگی جامعه اظهار نمود: استفاده از ظرفیتهای فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و ترویج کتابخوانی در جامعه می‌تواند ما را در مقابله با بسیاری از ناهنجاریها و هجمه‌های فرهنگی یاری کند.
رحیم حیدری سوق دادن قشرهای مختلف اجتماعی به کتاب و کتابخوانی را بسیار ضروری دانست و افزود: افزایش سرانه‌ی مطالعه موجب آگاهی بیشتر و همچنین ارتقای سطح فرهنگی جامعه شده و این موضوع می‌تواند در توسعه‌ی کشور نیز موثر و مفید باشد.
وی همچنین با تاکید بر استفاده‌ی مناسب از ظرفیتهای موجود فرهنگی تصریح کرد: باید تلاش شود تا بستر مناسب برای استفاده‌ی مطلوب جوانان و نوجوانان از امکانات و مکانهای فرهنگی به ویژه کتابخانه‌ها مهیا شود.
در این نشست رئیس اداره‌ی کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه‌ی اشرفیه نیز اظهار کرد: این شهرستان چهار کتابخانه‌ی عمومی در مناطق شهری آستانه‌ی اشرفیه و بندرکیاشهر و روستاهای چهارده و دهنه سر سفیدرود دارد.
رقیه زرگری در ادامه برنامه‌های «هفته‌ی کتاب» این شهرستان را تشریح کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.