کد خبر : 8983
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

دو فیلمساز گیلانی به جشنواره‌ی جهانی فیلم مستند دعوت شدند

دو فیلمساز گیلانی به جشنواره‌ی جهانی فیلم مستند دعوت شدند

هاتف نیوز– نادر شیخ‌الاسلامی و فرحناز آسوده به جشنواره‌ی‌ جهانی فیلم مستند «IDFA» دعوت شدند.

   هاتف نیوز– نادر شیخ‌الاسلامی و فرحناز آسوده به جشنواره‌ی‌ جهانی فیلم مستند «IDFA» دعوت شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، جشنواره‌ی جهانی فیلم مستند آمستردام (International Documentary Filmfestival Amsterdam ) یا (IDFA) جشنواره‌ی فیلم مستند است که به صورت سالانه در آمستردام پایتخت هلند برگزار می‌شود، این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم مستند در جهان به شمار می‌رود
جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم مستند آمستردام، فیلمهایی را بر می‌گزیند که خلاقانه بوده و با توجه به ذات هنر سینما تولید شده باشند، در این جشنواره مستندهای خلاقه در اولویت قرار دارند.
«ایدفا» به دنبال آثاری است که علاوه بر دارا بودن جذابیت و نوآوریهای سینمایی، بازتاب‌دهنده‌ی اجتماع و برانگیزاننده‌ی مخاطب نسبت به مسائل اجتماعی باشند.
این جشنواره بزرگترین جشنواره‌ی فیلم مستند جهان است، «ایدفا» می‌کوشد در سطح بین‌الملل جشنواره‌یی با موضوعات، عقاید و دیدگاههای گوناگون باشد.
تبادل آرا و عقاید، یکی از پایه‌های شکلگیری «ایدفا» است.
این جشنواره هر ساله در کنار پخش فیلمهای مستند، طیفی گسترده از برنامه‌های آموزشی را نیز شامل می‌شود، این برنامه‌ها متضمن این اصل هستند که تبادل اطلاعات مستلزم گفتمان آزاد است.
گفتنی است بیست‌ونهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم مستند آمستردام از ١٦ تا ٢٧ نوامبر(١٦ آبان تا ٧ آذر) در کشور هلند برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.