کد خبر : 8964
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۸:۱۰

اداره‌ی کل بیمه سلامت گیلان دو هزار و 800 بیمار خاص را پوشش می‌دهد

اداره‌ی کل بیمه سلامت گیلان دو هزار و 800 بیمار خاص را پوشش می‌دهد

هاتف نیوز- مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان گفت: هم‌اکنون دو هزار و 800 بیمار خاص در استان گیلان زیر پوشش خدمات این اداره‌ی کل هستند.

   هاتف نیوز– مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان گفت: هم‌اکنون دو هزار و 800 بیمار خاص در استان گیلان زیر پوشش خدمات این اداره‌ی کل هستند.
دکتر علی اکبری با اشاره به اجرای دو طرح بزرگ «بیمه همگانی سلامت» و «تحول نظام سلامت» اظهار کرد: از اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۳ دو طرح بزرگ پوشش «بیمه همگانی» و «تحول نظام سلامت» در کشور اجرایی شده است.
وی خاطر نشان کرد: در ابتدای اجرای طرح بزرگ پوشش بیمه همگانی پیش‌بینی شده بود که پنج میلیون نفر از جمعیت کشور بدون دفترچه باشند اما با اجرای این طرح 11 میلیون نفر از جمعیت کشور دفترچه‌ی بیمه سلامت دریافت کردند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان افزود: هم‌اکنون 273 هزار نفر از افراد بدون دفترچه‌ی درمانی در استان زیر پوشش بیمه سلامت همگانی هستند.
وی اظهار کرد: اگر قرار بوده باشد افراد یاد شده هزینه پرداخت کنند، باید دستکم 86 میلیارد تومان به دولت پرداخت می‌کردند اما با اجرای این طرح به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت همگانی درآمدند.
دکتر اکبری از پرداخت 36 میلیارد تومان هزینه‌های بستری بیمه‌شدگان سلامت همگانی گیلان در سال 93 خبر داد و گفت: سال گذشته 63 میلیارد تومان هم برای هزینه‌های بستری و سرپایی افراد زیر پوشش بیمه سلامت استان پرداخت شده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان سپس به وضعیت بیماران خاص در گیلان اشاره کرد و گفت: دو هزار و 800 نفر از بیماران پیوند کلیه‌ی دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی و ام.اس زیر پوشش خدمات اداره‌ی کل بیمه سلامت استان هستند.
وی در ادامه هزینه‌ی بستری شدن بیماران خاص در بیمارستانهای دولتی را صددرصد رایگان عنوان کرد و گفت: استفاده از دو هزار و 217 قلم داروی تولید داخل کشور معروف به «طرح ژنریک» هم برای این بیماران کاملاً رایگان است.
دکتر علی اکبری سپس گفت: بیماران خاص می‌توانند این اقلام دارویی را در 316 داروخانه‌ی طرف قرارداد با اداره‌ی کل بیمه سلامت استان به صورت رایگان دریافت کنند.
این مقام مسوول همچنین به پرداخت 19 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه‌ی درمانی برای بیماران خاص گیلان در سال 93 اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته 26 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بیماران خاص در استان هزینه شده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه یکمیلیون و 500 هزار نفرهم زیر پوشش خدمات بیمه سلامت گیلان هستند، اظهار کرد: یکمیلیون و 20 هزار نفر از بیمه‌شدگان روستایی هستند و یا در شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر زندگی می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.