کد خبر : 8910
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

۱۴ هزار زن خانه‌دار گیلانی بیمه شده‌ی اصلی تامین اجتماعی هستند

۱۴ هزار زن خانه‌دار گیلانی بیمه شده‌ی اصلی تامین اجتماعی هستند

هاتف نیوز- زنان خانه‌دار با پرداخت حداقل ۹۸ هزار تومان به صورت ماهانه بیمه می‌شوند و هم‌اکنون نزدیک به ۱۴ هزار زن خانه‌دار گیلانی بیمه شده‌ی اصلی تامین اجتماعی هستند و استان گیلان با ۱۳ هزار و ٨٢٦ بیمه شده در این بخش درصدر جدول کشوری قرار دارد.

   هاتف نیوز– زنان خانه‌دار با پرداخت حداقل ۹۸ هزار تومان به صورت ماهانه بیمه می‌شوند و هم‌اکنون نزدیک به ۱۴ هزار زن خانه‌دار گیلانی بیمه شده‌ی اصلی تامین اجتماعی هستند و استان گیلان با ۱۳ هزار و ٨٢٦ بیمه شده در این بخش درصدر جدول کشوری قرار دارد.
این مطلب را جمیل حق‌پرست مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان عنوان کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی به منظور گسترش و توسعه‌ی بیمه‌ی اجتماعی به قشرهای مختلف جامعه از ماه آذر سال ۱۳۸۷ همه‌ی زنان خانه‌دار را زیر پوشش بیمه‌ی صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار داده و به این ترتیب به یکی از آرزوهای دیرین این قشر پاسخ داده شده است.
وی گفت: در حال حاضر و پس از گذشت هشت سال، استان گیلان با دارا بودن ۱۳ هزار و ٨٢٦ نفر بیمه شده دراین بخش درصدر جدول کشوری قرار دارد.
حق‌پرست افزود: بر اساس بخشنامه‌ی یاد شده، زنان خانه‌داری که تمایل به برخورداری از پوشش بیمه‌یی دارند می‌توانند با رعایت شرایط مقرر در بیمه‌ی صاحبان حرف و مشاغل آزاد با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و تکمیل فرم خوداظهاری و پرداخت حق بیمه‌ی مقرر زمینه‌ی لازم بهره‌مندی از خدمات تامین اجتماعی را فراهم سازند.
وی ادامه داد: نرخ حق بیمه برای افرادی که تمایل به برخورداری از این بیمه را دارند، برای بازنشستگی و فوت پس از آن ١٢درصد (حدود ۹۸ هزار تومان ماهانه) بازنشستگی و فوت پیش و پس از آن ١٤درصد( حدود ۱۱۴ هزارتومان)، بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت ١٨درصد( حدود ۱۴۷ هزار تومان) است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان گفت: متقاضیان می‌توانند با پرداخت حق سرانه‌ی درمان سالانه که امسال معادل ۳۱۰ هزار ریال است از خدمات درمانی سازمان نیز برخوردار شوند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان سپس افزود:‌ بر اساس این جدول با نرخ حداقل دستمزد امسال، میزان پرداختی حق بیمه بابت بیمه شده در هر ماه(ششماهه‌ی دوم) بین ٩٨ تا ١٤٧ هزار تومان خواهد بود که با تعیین دستمزدهای بالاتر تا میزان قانونی حداکثر دستمزد برای بهره‌برداری از مزایای آن، این رقم افزایش می‌یابد. وی گفت: ضمناً مبالغ یاد شده صرفاً بابت تعهدات بلندمدت مندرج در جدول بوده و هزینه‌های درمانی به صورت جداگانه بر اساس تعرفه‌ی اعلام شده، محاسبه می‌گردد.
پذیرش درخواست بیمه‌ی متقاضیان بدون سابقه نیز منوط به داشتن حداکثر ٤٥ سال سن بوده و افرادی که سن آنان بالاتر باشد، تنها درصورتی از خدمات برخوردار می‌شوند که به ازای هرسال افزایش دو برابر سابقه‌ی بیمه‌یی داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.