کد خبر : 8908
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

بگفته و بشتاوسته

بگفته و بشتاوسته

مدیر شعب بانک تعاون گیلان حق ندارد در جلسات استانداری شرکت کند × شنیدیم که استاندار گیلان در کارگروه رفع موانع تولید گفته که 342 واحد تاکنون از تسهیلات رونق تولید بهره گرفته‌اند و من با قدردانی از همکاری بانکهای استان برای پرداخت تسهیلات رونق از عملکرد بانک توسعه‌ تعاون استان انتقاد دارم. دکتر محمدعلی

مدیر شعب بانک تعاون گیلان حق ندارد در جلسات استانداری شرکت کند
× شنیدیم که استاندار گیلان در کارگروه رفع موانع تولید گفته که 342 واحد تاکنون از تسهیلات رونق تولید بهره گرفته‌اند و من با قدردانی از همکاری بانکهای استان برای پرداخت تسهیلات رونق از عملکرد بانک توسعه‌ تعاون استان انتقاد دارم.
دکتر محمدعلی نجفی گفت: این بانک با توجه به تذکرات متعدد و جدی، به هیچوجه نتوانسته استان را در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و جذب اعتبارات مصوب رونق تولید یاری رساند.
وی با اشاره به اینکه فقط یک فقره وام رونق تولید در سال 95 به وسیله‌ی این بانک در استان پرداخت شده، گفت: مدیر شعب بانک تعاون گیلان حق ندارد در جلسات استانداری شرکت کند.

مساله‌ی مجرد اختلاف نظرها را به سطح نمایندگان مجلس کشانید
× در خبرهای آمده بود پس از مساله‌یی که برای مهدی مجرد پیش آمده و منجر به استعفای او از ریاست دفتر نماینده‌ی ولی فقیه در استان شده، حسن کربلایی دبیر حزب موتلفه‌ی اسلامی استان گیلان حملاتی شدید به وی داشته که با عکس‌العمل یکی از نمایندگان مجلس استان روبه‌رو شده است.
محمدحسین قربانی نماینده‌ی شهرستان آستانه‌ی اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی به حرف و حدیثهای مطرح شده در باره‌ی مهدی مجرد در روزهای گذشته واکنش نشان داد و در گفت‌وگویی با «آستان خبر» با اشاره به باز شدن فضای سیاسی جدید در استان گیلان اظهار نموده که: رئیس دفتر آیت‌الله قربانی نماینده‌ی ولی‌فقیه در گیلان با یکسری موارد حقوقی و قانونی مواجه شد که این امر منجر به استعفای وی گردید.
وی با اشاره بر اینکه آیت‌الله قربانی با درایت این استعفا را پذیرفته است، افزود: متأسفانه در جریان این استعفا شاهد بسیاری از بداخلاقیها و افراطگریها به وسیله‌ی بعضیها در استان گیلان شدیم.
نماینده‌ی مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه این افراطگریها از سوی کسانی است که نه اصالت گیلانی بودن دارند و نه اصل و نسبی و خود را وارث نیروهای ارزشی گیلان می‌دانند، گفت: من به‌عنوان یک نیروی حزب‌اللهی، ارزشی، کسی که جانباز جنگ تحمیلی بوده، کسی که ۵۷ ماه از عمر خود را در جنگ گذرانیده و به‌عنوان یک برادر شهید اعلام می‌کنم اینگونه افراد از خوارج زمانه هستند.
قربانی تاکید کرد: مگر بچه‌های گیلان مرده‌اند که برخی آدمهای بی‌ریشه باید به استان بیایند و برای بچه حزب‌اللهی‌های ما تعیین تکلیف کنند؟
حسن کربلایی هم در یادداشتی خطاب به این نماینده‌‌ی مجلس نوست: به شما و هرشخص دیگری که مدعی است دوستان ارزشی این استان مثل خوارج شدند عرض می‌کنم یک جلسه‌ی علنی حتی در مصلی رشت بگذارید و یک نفر مرد را هم پیدا کنید تا با بنده مناظره کند، پس از آن قضاوت را به امت حزب‌الله می‌سپاریم، هیچ ادعایی بدون مدرک نداشته‌ام و به انتظار چنین جلسه‌یی می‌مانم و اگر جرات داشتی برای اثبات خوارجی بودن ما در این مناظره شرکت کنید.
کربلایی همچنین در یادداشت دومش نوشت: اولا کربلایی بی‌ریشه نیست، ریشه‌ی بنده از اساتید بزرگ عموی جنابعالی در قم بوده، بنده بارها از زبان عموی شما در باره‌ی ریشه‌ی طیبه‌ی خودم شنیدم، ثانیا رشتی و آستانه‌یی و روسری، تهرانی، قمی، خمینی، بوشهری، اراکی، ایرانی و عراقی نه ملاک برتری است و نه باعث خجالت.

دستهای مرموز‌ درصددند بین ‌‌شخصیتهای انقلابی ‌اختلاف بیندازند
× شنیدیم که حجت‌الاسلام معتمد مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفته که: دستهای مرموز، افکار مسموم و افراد فرصت‌طلب درصددند بین نهادها، سازمانها، تشکلها و شخصیتهای انقلابی و ولایی گیلان ایجاد اختلاف و تفرقه کنند.
وی در همایش ائمه‌ی جماعات و هیات امنای مساجد و فرماندهان پایگاهها و حوزه‌های مقاومت بسیج محلات شهرستان رشت اظهار نمود: با توجه به ضرورت و اهمیت امنیت در جامعه‌ی اسلامی و وجود این امنیت و همدلی در استان گیلان، به نظر می‌رسد در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، دستهای مرموز درصدد تفرقه هستند.
معتمد با تاکید بر اینکه می‌خواهند بین سپاه پاسداران و نماینده‌ی ولی فقیه در استان اختلاف بیندازند، اعلام کرد: می‌خواهند همچنین بین نیروی انتظامی که حافظ امنیت و انضباط اجتماعی است و نماینده‌ی ولی فقیه تفرقه کنند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: عده‌یی می‌خواهند بین نماینده‌ی ولی فقیه و اوقاف و همچنین بین هیات نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان که به‌طور مطلق مورد تایید مقام معظم رهبری است اختلاف بیندازند.
وی تصریح کرد: این افرادِ فریبکار، حیله‌گر و فرصت‌طلب بدانند که اولاً اگر در خانه‌ی انقلاب و در اردوگاه جبهه‌ی حق اختلافی وجود داشته باشد تنها اختلاف سلیقه است و در دفاع از اصول و ارزشهای اسلامی، ولایت و آرمانهای انقلاب همه در صف واحدی هستند.

فعالیت دکتر کنسولگری عراق در رشت آغاز شد
× شنیدیم که فعالیت دفتر کنسولگری عراق برای صدور روادید سفر به کربلا در اربعین حسینی از روزهای آینده در رشت آغاز می‌شود.
دکتر محمدعلی نجفی در نشست ستاد اربعین گفت: تاکنون ششهزار و 500 گیلانی برای کاروان پیاده‌ی اربعین در سامانه ثبت نام کردند و مهلت ثبت نام تا 24 آبانماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه دفتر کنسولگری عراق فعالیتش را از روزهای آینده در رشت آغاز می‌کند، بیان کرد: محل دفتر و امکانات و تجهیزات آن مشخص شده است و با فعالیت این دفتر زائران برای صدور روادید لازم نیست به تهران مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان تغییر کرد
× شنیدیم که دکتر مجید نیکخوی که تا امروز سمت مدیرعاملی شرکت سهامی آب منطقه‌ای را بر عهده داشته است از این سمت برکنار شده و مهندس کاظم لطفی جایگزین وی گردیده است.
گفتنی اینکه مهندس لطفی پیش از این لطفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان بود.
نشست تودیع و معارفه‌ی مدیر عامل پیشین و جدید این شرکت در سکوت رسانه‌یی در استانداری گیلان برگزار شد.
به دنبال آن برخی از سایتهای اینترنتی اعلام کردند که قرار است مهندس غلامرضا مقدسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان شود، موضوعی که به وسیله‌ی خود وی تکذیب شد و با اشاره به اینکه رسانه‌ها در این زمینه پیشداوری نکنند، تاکید نموده است: ان‌شاءالله هر چه خیر است برای استان گیلان اتفاق بیفتد.

استاندار گیلان با ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد
× شنیدیم که نشست هماهنگی بین دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان و مجمع نمایندگان استان با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه‌ی کشورمان هفته‌ی گذشته در وزارت امور خارجه برگزار شده است.
در این دیدار دکتر نجفی و نمایندگان مجلس استان درباره‌ی راهکارهای گسترش ارتباطات گیلان با کشورهای آسیای میانه، روسیه و قفقاز، همچنین تسهیل شرایط صادرات به این کشورها و اهمیت تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا و آستارا- آستارای ایران و جمهوری آذربایجان با دکتر ظریف مذاکره کردند.
گفتنی اینکه یکی از محورهای بحث این نشست استفاده از پتانسیل ایرانیان به ویژه گیلانیهای مقیم خارج از کشور در افزایش سرمایه‌گذاریهای این استان بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.