کد خبر : 8870
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳

۷۰ درصد تماس با آتشنشانی رشت مزاحمت تلفنی است

۷۰ درصد تماس با آتشنشانی رشت مزاحمت تلفنی است

هاتف نیوز- به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر رشت، طبق آمار به دست آمده از ستاد فرماندهی و مرکز کنترل افزون بر ۷۰ درصد تماسهای برقرار شده با سامانه‌ی فوریت ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت مزاحمت تلفنی هستند.

   هاتف نیوز– به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر رشت، طبق آمار به دست آمده از ستاد فرماندهی و مرکز کنترل افزون بر ۷۰ درصد تماسهای برقرار شده با سامانه‌ی فوریت ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت مزاحمت تلفنی هستند.
علی فاخته مسوول ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی گفت: شماره‌ی ۱۲۵ آتش‌نشانی برای هر آتشنشانان یادآور رخداد یک حادثه برای هموطن و آماده باش برای اعزام به محل حادثه است.
وی در ادامه به مزاحمان تلفنی این سامانه اشاره نمود و افزود: متصدیان ارتباطات به طور ۲۴ ساعته پاسخگوی همه‌ی تماسها بوده و در زمان بروز حادثه هدایتگر تیمهای عملیاتی به محل حادثه هستند که از نظر فنی کاری بسیار پیچیده و نیازمند تمرکز، تخصص و تسلط کامل به مناطق مختلف شهر، تجهیزات یک به یک خودروهای آتشنشانی، چگونگی وضعیت پرسنل ایستگاههای دوازدهگانه و موقعیت افسران ارشد سازمان و بسیاری از موارد دیگر است.
وی با اشاره به تماسهای فراوان غیرمرتبط و مزاحمتهای تلفنی که انرژی بسیاری از متصدیان ۱۲۵ خواهد گرفت، افزود: بسیاری از مزاحمتهای تلفنی از طریق واحد بازرسی و حقوقی سازمان آتش‌نشانی پیگیری شده و یا در حال پیگیری است.
مسوول ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت با اشاره به موجود بودن سیستم ضبط مکالمات در ستاد فرماندهی و بیان اینکه همه‌ی تماسهای ورودی به سامانه‌ی ۱۲۵ آتش‌نشانی با تمامی جزئیات از قبیل روز، تاریخ و زمان در آن ثبت می‌گردد و قابل ارجاع به مراجع قضایی و انتظامی است، افزود: ماموریتهای کاذب به جز خستگی مفرط و ایجاد هزینه‌ی ماموریت و چشم انتظاری حادثه‌دیده و ایجاد خسارات مالی و جانی ناشی از آن چیزی را در پی نخواهد داشت از این رو به مزاحمان سامانه‌های فوریت توصیه می‌شود از تماسهای مکرر و بیمورد خودداری کرده تا موجبات آسیب رسیدن به شهروندان فراهم نشود.
یادآوری می‌شود برابر ماده‌ی ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده هرگاه کسی به وسیله‌ی تلفن یا دستگاههای مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند به مجازات حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.