کد خبر : 8823
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

دانشگاه گیلان 25 نفر را برای یادگیری زبان روسی به روسیه فرستاده است

دانشگاه گیلان 25 نفر را برای یادگیری زبان روسی به روسیه فرستاده است

هاتف نیوز- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری دوره‌های مشترک بین‌المللی در مقطع دکتری را از اولویتها و برنامه‌های وزارت علوم عنوان کرد.

   هاتف نیوز– وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری دوره‌های مشترک بین‌المللی در مقطع دکتری را از اولویتها و برنامه‌های وزارت علوم عنوان کرد.
به گزارش «ایسنا» دکتر محمد فرهادی با اشاره به وجود حدود دو هزار و800 موسسه‌ی آموزش عالی و دانشگاه و بیش از 76 هزار هیات علمی فعال درکشور ، ظرفیت دانشگاهی کشور را درخور توجه دانست و گفت: هم‌اکنون سرانه‌ی محققان ما افزایش یافته و ما باید سهم خودمان را در ارتباط با علم و فناوری در منطقه و بین‌الملل کسب کنیم.
وی ادامه داد: سال گذشته یکهزار و ۴۸۵ استاد از کشورهای خارجی به کشور ما آمدند و در پنج ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه‌ی آن در سال گذشته، در این زمینه افزایش ۲۵ درصدی داشته‌ایم.
وزیر علوم با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک یکی از اولویتهای وزارت علوم است، افزود: برگزاری سه دوره‌ی مشترک با کره‌جنوبی و دو کشور اروپایی نهایی شده است.
وی با بیان اینکه چین و روسیه از کشورهای هدف همکاریهای بین‌المللی علمی هستند، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی نیز علاقه‌مند همکاری با ایران هستند و ۱۴۱ پروژه‌ی تحقیقاتی بین استادان ایرانی و اروپایی امضا شده که مورد حمایت هردو طرف واقع شده و تعداد آنها باید افزایش یابد، همچنین با اتحادیه‌ی اروپا سه پروژه‌ی چندین میلیون یورویی منعقد شده و فعالیتهای آن آغاز شده است.
وزیر علوم ادامه داد: کشور روسیه 12 دانشگاه خود را برای همکاریهای بین‌المللی در سطح دنیا آماده می‌کند و از دانشگاه گیلان 25 نفر برای یادگیری زبان روسی به روسیه و 25 نفر از روسیه به ایران برای یادگیری زبان فارسی اعزام شده‌اند.
دکتر فرهادی افزود: 141 پروژه تحقیقاتی بین استادان ایران و استادان اروپایی امضا شده که موضوعات این پروژه‌ها شامل مدیریت آب، محیط زیست، بیوتکنولوژی، زمین‌گرمایی و… است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.