کد خبر : 8759
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲:۲۲

هیأت رسانه‌یی وزارت صنعت، معدن و تجارت از چندین واحد صنعتی گیلان بازدید کرد

هیأت رسانه‌یی وزارت صنعت، معدن و تجارت از چندین واحد صنعتی گیلان بازدید کرد

هاتف نیوز– به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی دولت» یک هیات ویژه‌ی رسانه‌یی وزارت صنعت، معدن و تجارت از چندین واحد تولیدی و صنعتی استان گیلان بازدید کرده و از انزدیک با ظرفیتهای بخش تولید، صنعت و تجارت استان گیلان آشنا شدند.

    هاتف نیوز– به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی دولت» یک هیات ویژه‌ی رسانه‌یی وزارت صنعت، معدن و تجارت از چندین واحد تولیدی و صنعتی استان گیلان بازدید کرده و از انزدیک با ظرفیتهای بخش تولید، صنعت و تجارت استان گیلان آشنا شدند.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، در سفر یکروزه‌ی هیأتی متشکل از خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های منتخب کشور، مشاور رسانه‌یی وزیر و جمعی از مدیران و مسوولان روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و معاونین وی همراهی شد، از شرکت بزرگ صنعتی و صادراتی «نوین‌بافان پرنگ» در منطقه‌ی آزاد انزلی بازدید گردید.
همچنین این هیات با حضور در شهر صنعتی رشت از شرکتهای فومن شیمی و فرآوری و ساخت قطعات خودرو بازدید نمودند.
در جریان این بازدیدها که با هدف شناسانیدن ظرفیتهای بخش صنعت و تولید استان انجام شده وضعیت و توانمندیهای بخش تولید و تجارت استان گیلان برای بازدیدکنندگان تشریح گردید و هیات یاد شده با بخشی از جاذبه‌های صنعت و تولید استان در جهت انجام سرمایه‌گذاری آشنا شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در جریان این برنامه در نشست با دست‌اندرکاران رسانه‌های خبری کشوری، از فراهم بودن زیرساختهای اساسی برای سرمایه‌گذاریهای صنعتی در گیلان خبر داد.
دکتر علی منتظری در این نشست با اشاره به مهیا بودن زیرساختهای اساسی برای سرمایه‌گذاری در گیلان، گفت: امکانات حمل و نقلی، وجود منطقه‌ی آزاد تجاری – صنعتی انزلی، گمرکات و بنادر فعال، شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این استان فراهم کرده است.
وی با اشاره به جایگاه گیلان در سرمایه‌گذاریهای صنعتی گفت: هم‌اکنون در جایگاه ۱۰ استان نخست در رتبه‌بندی میزان سرمایه‌گذاریهای جدید صورت گرفته در کشور هستیم.
دکتر منتظری وجود آزادراه تهران- رشت، فعالیت فرودگاه بین‌اللملی سردار جنگل در مرکز استان، مراحل پایانی احداث راه‌آهن و پیوستن به شبکه‌ی سراسری خطوط آهن کشور، نزدیکی به پایتخت، همسایگی با کشورهای حوزه‌ی دریای کاسپین و CIS و وجود فضای مناسب کسب و کار و نیز تعامل سازنده و همدلی و همکاری بخش دولتی در حمایت از سرمایه‌گذاریهای صنعتی در استان را از جمله دلایل استقبال سرمایه‌گذاری در استان گیلان عنوان کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه با اشاره به پروژه‌های افتتاحی در «هفته‌ی دولت» امسال با بیان افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری در طول امسال نسبت به سال گذشته، از افزایش 277 درصدی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌ی اجرای طرحهای افتتاحی صنعت، معدن و تجارت در استان در «هفته‌ی دولت» امسال خبر داد.
وی افزود: در این هفته 24 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش ازششهزار و 900 میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای 750 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.
دکتر منتظری تصریح کرد: برخی از این طرحها دارای ارزش ملی و فراملی هستند که با حضور مسوولان کشوری وارد مدار تولید خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.