کد خبر : 8633
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳

نشست هم‌انديشي شوراهاي اسلامي و اداره‌ی کل زندانهای گیلان

نشست هم‌انديشي شوراهاي اسلامي و اداره‌ی کل زندانهای گیلان

هاتف نیوز- این هفته نشست هم‌اندیشی سيد حميد حسيني مديركل زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي استان گيلان و حسينعلي خدايگاني رئيس شوراي اسلامي استان گيلان در محل شوراي اسلامي شهر لاهيجان با حضور اعضاي اين شورا برگزار شد.

   هاتف نیوز– این هفته نشست هم‌اندیشی سيد حميد حسيني مديركل زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي استان گيلان و حسينعلي خدايگاني رئيس شوراي اسلامي استان گيلان در محل شوراي اسلامي شهر لاهيجان با حضور اعضاي اين شورا برگزار شد.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی این اداره‌ی کل در این نشست بر شناسايي و استفاده از ظرفيتها و همكاري دو طرف تاكيد شد و تحقق واقعي این همکاریها به تداوم تشكيل و برگزاري نشستهاي هم‌انديشي تخصصي با موضوعات مرتبط وابسته عنوان شد.01
سيدحميد حسيني با اشاره با اهميت ماموريت اداره‌ی كل زندانها در زمينه‌ی ايجاد و برقراري محيطي امن و مناسب براي انجام برنامه‌هاي اصلاحی و تربيتي كساني كه به هر دليل در زندانها به سر مي‌برند، بهترين راهكار را همكاريهاي بين بخشي دانست و در اين زمينه از شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها به عنوان خط مقدم همكاريها در این زمینه یاد کرد.
وی با اشاره به وجود ظرفيت و توانمنديهای فراوان شوراها گفت: شوراهاي اسلامي كه تجلي اراده‌ي مردم در اداره‌ی امور فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در شهرها و روستاها هستند به خوبي مي‌توانند در بهبود اوضاع زندانيان در زندان و به ويژه پس از آزادي آنها نقش داشته باشند.
حسینی تاکید کرد: ما اعلام آمادگي مي‌كنيم تا هر چه زودتر با در نظر گرفتن همه‌ی مباني حقوقي و قانوني، در اين زمينه برنامه‌ی اجرايي داشته باشيم تا بتوانيم راهكارهاي درست و موثر را شناسايي کرده و در سريعترين زمان ممكن آنها را به كار گيريم.
مدير كل زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي استان گيلان گفت: رئيس محترم سازمان زندانها امسال راهبرد بسيار مهمي را با عنوان زندان پاك در نظر گرفتند كه پيگيري اين امر نقش قابل توجه و چشمگير در امنيت جامعه خواهد داشت و ما در زمينه‌ی اجرايي كردن اين راهبرد مهم نیاز به همکاری استراتزيكي شوراها و نهادهاي اجرايي آنها يعني شهرداريها و دهياريها داريم.
وي افزود: ظرفيتهاي مردمي كه شوراها دارند در پيشبرد اهداف امنيتي زندانيان و زندانها در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي بسيار موثر است و همكاريهاي مشترك مي‌تواند زمينه‌هاي خوبي را در اين موارد ايجاد كند.
حسيني از شوراها ي اسلامي شهرها و روستاها، شهرداريها و دهياريهاي استان گیلان خواست تا طرحها و برنامه‌هاي پيشنهادي خود در زمينه‌ی همكاريهاي مشترك را در اختيار اداره‌ی كل زندانهاي استان گيلان قرار دهند تا پس از بررسيهاي دقيقتر، در زمينه‌ي اجراي آنها برنامه‌ريزي شود.
وی گفت: ‌به زودي «اتاق هم‌انديشي تخصصي» در محل اداره‌ی كل زندانهای گیلان تشكيل و راه‌اندازي خواهد شد تا طرحها و ايده‌هاي پيشنهادي در زمينه‌ی بهبود اوضاع زندانهاي گيلان، مورد بررسي و استفاده قرار گيرند.
در ادامه‌ی این نشست حسينعلي خدايگاني رئيس شوراي اسلامي استان گيلان و همچنين رئيس شوراي اسلامي شهر لاهيجان گفت: ما از اين اقدامات شايسته بسيار سپاسگزاري و استقبال مي‌كنيم و اميدوار هستيم با بررسي دقيق ظرفيتها و استفاده‌ی درست از آنها بتوانيم نقشی موثر در بهبود امور فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي زندانيها چه قبل و چه بعد از آزادي داشته باشيم.02
خدايگاني گفت: حمايت از زندانيان و خانواده‌هاي انها وظيفه‌ي همه‌ی افراد جامعه‌ی شهري و روستايي استان است چرا كه هر کس ممكن است اشتباه كند و بر اساس قانون براي تحمل كيفر و حبس گذرش به زندان بيفتد و خود و خانواده‌اش در معرض آسيبهاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ناشي از حبس در زندان قرار بگيرد و چون قرار است همه‌ی زندانيان روزي به خانواده و جامعه خود بازگردند لازم است تا همه دغدغه‌ی سلامت جسمي و روحي آنها را داشته باشيم تا در زمان بازگشت به خانواده و جامعه شاهد حضور انسانهايي سالم و پشيمان از وضعيت گذشته باشيم.
رئيس شوراي اسلامي استان گيلان گفت: ‌با قاطعيت اعلام مي‌كنم كه همه‌ی شوراهاي اسلامي شهرها و روستاهاي استان گیلان و نهادهاي اجرايي آنها يعني شهرداريها و دهياريها در چارچوب قانون آمادگي كامل دارند تا در كنار اداره‌ی كل زندانهاي گيلان به امور زندانيان و خانواده‌هاي آنان رسيدگي كنند.
سپس هر يك از اعضاي شوراي شهر لاهيجان كه در اين نشست حضور داشتند به اظهار نظر درباره‌ي اين موضوع پرداختند و ضرورت همكاري شوراهاي اسلامي استان گیلان را خاطر نشان ساختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.