کد خبر : 8534
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۷:۴۸

دکتر ثابت‌قدم در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ در تهران شرکت کرد

دکتر ثابت‌قدم در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ در تهران شرکت کرد

هاتف نیوز– با شرکت دکتر ثابت‌قدم در پنل تخصصی «مدیریت شهری از منظر یونسکو» که با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ درمرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد، شهردار رشت در این نشست سخنرانی کرد.

   هاتف نیوز– با شرکت دکتر ثابت‌قدم در پنل تخصصی «مدیریت شهری از منظر یونسکو» که با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ درمرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد، شهردار رشت در این نشست سخنرانی کرد.
بر پایه‌ی گزارش رسیده نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ با حمایت و همکاری شورای عالی استانها، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، امورخارجه ایران، ارتباطات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و… با هدف آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی جهان در زمینه‌ی مدیریت شهری با حضور حدود دو هزار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر‌ها و شهرداران سراسر کشور، روسای شورا شهر از جمله دکترسید محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت، رفیعی رئیس شورا، فاطمه قدیمی مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، متین عاشوری مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری، دکتر نصیری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران و نیز شهردارانی از کشورهای روسیه، هندوستان، لبنان، کرواسی، ترکیه، گینه و… در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد.
به گزارش واحد ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، این اجلاس جهانی از روز چهارشنبه به مدت دو روز با بیش از ۳۰ پنل و نشست تخصصی با حمایت علمی سازمانهای ذی‌ربط همچون معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان فناوری اطلاعات ایران و… اجرا شد.
گفتنی است بعدازظهر روز چهارشنبه پنل تخصصی «مدیریت شهری از منظر یونسکو» با «محوریت شبکه‌ی شهرهای خلاق یونسکو در ایران» با حضور شهرداران شهرهای رشت، قزوین، استادان و متخصصان حوزه‌ی مدیریت شهری برگزار شد و دکتر ثابت‌قدم در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت.
هدف از برگزاری این پنل، آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی جهان در زمینه‌ی مدیریت شهری بود.
در این اجلاس شهردار رشت با ارائه‌ی پنل تخصصی به بیان مطالبی در باره‌ی بازآفرینی شهری شهر رشت، رویکردهای سه‌گانه‌ی بازآفرینی شهر رشت، از جمله «جلب مشارکت اجتماعی مبتنی بر اعتمادسازی محلی»، «برندسازی شهری» و «جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری» و همچنین راهکارهای توسعه‌ی روابط بین‌الملل و عضویت رشت در شبکه‌ی شهرهای خلاق یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی پرداخت.
دکتر ثابت‌قدم با تبیین اهداف چارچوب جامع بازآفرینی شهری پایدار گفت: کاهش فقر شهری با رویکرد توانمندسازی ساکنان محدوده‌های هدف و پیشگیری از بازتولید فقر در این محدوده‌ها، ارتقای تاب‌آوری شهری با تجهیز و مقاومسازی شهری از اهداف جامع بازآفرینی شهری پایدار است.
وی در ادامه به بیان مجموعه اقدامات انجام شده در مدیریت شهری محله‌محور و اقدامات انجام گرفته در راستای اعتمادسازی به منظور جلب مشارکت مردمی پرداخت و اذعان نمود: پروژه‌ی بازآفرینی شهر رشت در روز یازدهم فروردین ۹۵ افتتاح شد.
دکتر ثابت‌قدم با تاکید بر اینکه شهر رشت عضو شبکه‌ی خلاق خوراک‌شناسی یونسکو است، گفت: این شهر جزو ۱۸ شهر خلاق جهان و جزو دو شهر خلاق ایران در یونسکو است.
در ادامه‌ی این اجلاس مدیران مدیریت شهری «شهر خلاق رشت» به عنوان تنها «شهر خلاق خوراک‌شناسی کشور» به انتقال اطلاعات خود به دیگر اعضای شرکت‌کننده در این پانل تخصصی پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.