کد خبر : 8524
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۷:۱۲

در همایش بزرگداشت «روز ملی صنعت و معدن» از فعالان برتر صنعت و معدن گیلان تجلیل شد

در همایش بزرگداشت «روز ملی صنعت و معدن» از فعالان برتر صنعت و معدن گیلان تجلیل شد

هاتف نیوز– هفته‌ی گذشته با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و شماری از مسوولان، صنعتگران، کارآفرینان و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان از 35 واحد صنعتی و معدنی نمونه‌ی استان تجلیل شد.

   هاتف نیوز– هفته‌ی گذشته با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و شماری از مسوولان، صنعتگران، کارآفرینان و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان از 35 واحد صنعتی و معدنی نمونه‌ی استان تجلیل شد.
استاندار گیلان در این همایش گفت: خانواده‌ی بزرگ صنعت، معدن و تجارت بیش از دو سوم اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.
دکتر محمدعلی نجفی در همایش گرامیداشت «روز صنعت و معدن» بر ضرورت داشتن اندیشه‌یی مشترک برای حل مشکلات پیش‌رو تأکید کرد و افزود: طبق آمار ارائه شده‌ی کشوری و استانی بیش از 60 درصد تولید ناخالص داخلی کشور از طریق خانواده‌ی صنعت و معدن تأمین می‌شود.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون 26 تا 28 درصد از سهم اشتغال استان گیلان به بخش کشاورزی و بقیه به بخش صنعت استان اختصاص دارد.۲۳
نجفی ارزیابی توان یک بنگاه اقتصادی را در سه مقوله‌ی ارزش افزوده، اشتغال فراوان و تولید ثروت عنوان کرد و افزود: خوشبختانه بخش صنعت در هر سه مورد توانمندی فراوان در کشور و استان گیلان دارد.
استاندار گیلان با بیان توانمندیهای صنعتی استان در بخشهای صنایع تبدیلی کشاورزی، غذایی، دارویی، سلولزی و… گفت: با وجود سختی و سنگینی بار تورم و رکود در صنعت و بخشهای وابسته‌، صنعتگران همیشه در صف مقدم بوده و با عزمی جدی و اراده‌یی قوی در بخش تولید به تلاش خود ادامه می‌دهند.
استاندار گیلان تشکیل کارگروههای مختلف همچون «رفع موانع تولید»، «اشتغال» و «صادرات غیرنفتی» را گویای عزم جدی استان در حل مشکلات واحدهای تولیدی دانست و افزود: مدیران عزم راسخ در حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتگران دارند.
وی رفع 43 درصدی موانع تولید در استان را گویای اهتمام دولت و تلاش مدیران در این بخش عنوان کرد و افزود: در سالی که به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است همه باید با تمام توان عدد 43 درصدی رفع موانع تولید را به حداکثر ارتقا دهیم.
استاندار گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از فرصتهای فراهم شده در کشور برای واحدهای تولیدی تأکید کرد و افزود: اختصاص حدود 500 میلیارد تومان تسهیلات و یارانه به صنایع کوچک و متوسط، گویای اهتمام جدی دولت در حل مشکلات این بخش است.
وی در ادامه از برگزاری منظم نشستهای حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان گیلان خبر داد و افزود: همه‌ی واحدهای نیمه فعال و راکد باید شناسایی شده و در جهت حل مشکلات آنان اقدامات لازم صورت پذیرد.

۲۴
وی بر ضرورت حل مشکلات واحدهای تولیدی که بر اثر افزایش ناگهانی قیمت ارز و تحریمها در سالهای گذشته دچار مشکل شده‌اند، تأکیدکرد و افزود: باید با بهره‌گیری از فرصتهای فراهم شده در کشور برای احیای این واحدهای تولیدی تلاش کنیم.
استاندار گیلان از ابلاغ بخشنامه‌یی مبنی بر خرید کالاهای تولید استان به وسیله‌ی دستگاههای بخش دولتی، نیمه دولتی و نهادهای عمومی خبر داد و افزود: علی‌رغم اینکه در اقتصاد باز و شکوفا نباید خرید را به مصرف‌کننده تحمیل کرد اما برای گذر از رکود و به منظور فراهم کردن شرایط لازم در جهت فروش محصولات تولیدی استان گیلان و بازاریابی این محصولات، بخشنامه‌ی یاد شده را ابلاغ کردیم.
وی از عزم راسخ دولت برای حل مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: همه موظفیم از ظرفیتهای استان در بخشهای تولید و نیروی انسانی که امروز بیشترین سرمایه در جهان به شمار می‌روند، بهره گیریم.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: همه‌ی مدیران استان گیلان در کنار صنعتگران و تولیدکنندگان هستند و همه‌ی ما تلاش می‌کنیم تا فرصتهای ممکن را در خدمت تولید و سرمایه‌گذاری به کار ببریم.
در ادامه‌ی این همایش، سرپرست معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت پایدار در کشور نیازمند دانش‌بنیان بودن است، گفت: صنعت عاملی موثر در توسعه‌ی پایدار کشور تلقی می‌شود.
دکتر رمضانعلی صادق‌زاده با بیان وجود مشکلات فراوان در بخش تولید گفت: موانع و مشکلات در زمینه‌ی صنعت در تمامی حوزه‌ها و در تمامی دولتها وجود داشته و این مشکلات در زمان اوج درآمدهای دولت در سالهای گذشته نیز در کشور دیده شده است.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات عمده‌ی انجام شده در یکسال گذشته در زمینه‌ی رفع موانع و مشکلات صنعت کشور، تصریح کرد: سیستم بانکی، سرمایه در گردش، نرخ ارز و قیمت به ریال، چند نرخی بودن، حوزه‌های بیمه و کارفرما، مالیات ارزش افزوده و قاچاق کالا از عمده‌ترین مشکلات صنعت کشور محسوب می‌شوند.
وی افزود: تمامی این مشکلات فعالیت در صنعت کشور را تحت تأثیر قرار داده به همین دلیل حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و تعرفه‌های دولت در تنظیم بازار و مبارزه با قاچاق کالا از اقداماتی است که دولت در راستای حمایت از صنعت انجام داده است.
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکیل شرکتهای دانش‌بنیان را در سال اقتصاد مقاومتی ضروری عنوان کرد و افزود: امروزه صنعت پایدار در کشور نیازمند دانش‌بنیان بودن است.
وی با بیان اینکه سه هزار و 200 شرکت دانش‌بنیان در کشور تشکیل شده است، تصریح کرد: دانش‌بنیان کردن صنعت یک عامل موثر در توسعه‌ی پایدار صنعت کشور تلقی می‌شود و با توسعه‌ی فن‌آوری در تولیدات، رقابت‌پذیری در حوزه‌های مختلف صنعت گستردهتر می‌شود.
صادق‌زاده با تاکید بر بهره‌مندی از نیروهای فارغ‌التحصیل در کشور به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های ملتها، خاطر نشان کرد: برای ارتقای سطح بهره‌وری در کشور، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای نیروهای بخش صنعت در کشور پیش‌بینی و اجرا می‌شود.
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور، دانش فنی را اصلیترین دارایی ملتها عنوان کرد و افزود: دانش‌بنیان شدن صنعت، توسعه در تولیدات ایجاد کرده و در زمان رکود، قابلیت گذر از رکود و آسیب ندیدن از رکود را برای برندها ایجاد می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی می‌توانند با معافیت 10 درصدی مالیات خود، درصد یاد شده را به ‌منظور تقویت پژوهشی واحد خود در امور تحقیق و تولید صرف کنند، تصریح کرد: این طرح از اول امسال در کشور اجرایی شده است.۲۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان هم گفت: در آینده‌یی نزدیک بزرگترین طرح صنعتی کشور و بزرگترین واحد سلولزی خاورمیانه در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.
دکتر علی منتظری با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در گیلان افزود: این کارگروه با برگزاری 38 جلسه‌ی اصلی و 325 جلسه‌ی فرعی در راستای رفع موانع و مشکلات پیش روی صنعت استان، دستاوردهای قابل توجهی تاکنون داشته است.
منتظری با تاکید بر اینکه 43 درصد از مشکلات واحدهای تولیدی در استان رفع شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 400 واحد تولیدی در گیلان برای گرفتن تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در سالهای گذشته سرمایه‌گذاریهای بسیاری در استان صورت گرفته، افزود: سال گذشته 720 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در استان صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر 1000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه گیلان در سرمایه‌گذاری صنعتی رتبه‌ی 10 کشوری را دارد، تصریح کرد: سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان برآورد سرمایه‌گذاری جوازهای تاسیس صنعتی صادره در استان گیلان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در آینده‌یی نزدیک بزرگترین طرح صنعتی کشور و بزرگترین واحد سلولزی خاورمیانه در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.
دکتر منتظری با تاکید بر وجود یکهزار و 100 طرح صنعتی نیمه تمام و در دست ساخت، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرحها، 42 هزار شغل جدید در گیلان ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان چاپ و انتشار کتاب موقعیتهای سرمایه‌گذاری در گیلان را اقدامی موثر در شناسایی موقعیتهای سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: این کتاب بیش از 100 فرصت سرمایه‌گذاری به دو زبان فارسی و انگلیسی را برای سرمایه‌داران تشریح می‌کند.
دکتر منتظری با اشاره به تشکیل خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت در گیلان ابراز امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده برای تقویت فعالیت تشکلهای بخش خصوصی آینده‌یی روشن پیش روی صنعت استان خواهیم داشت.
گفتنی است در پایان همایش گرامیداشت «روز ملی صنعت و معدن» در گیلان که در تالار «غدیر» استانداری گیلان در رشت برگزار شد، از 35 واحد صنعتی و معدنی نمونه‌ی استان با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی و تجلیل شد.
واحدهای صنعتی نمونه‌یی که تجلیل شدند، فومن شیمی، ایران رادیاتور، نوین بافان پرنگ، پارس زرآسا، سبحان دارو، لوازم طبی ایران، گروه صنعتی نوشینه ساغر، سپید ماکیان، صام تک خزر، پایاکلاچ، کاسپین تامین، چای رفاه لاهیجان(تیمن)، نئوپان فومنات، گیل راد، تالک ایرانیان، ستاره نادی، بازیابان، پینک، ظرفیران، برج سعید، ستاره لاهیج، ایده‌آل بتن زحمتکش، گوشتین خزر، نادری و آوا توسعه آریا بودند.
همچنین از طرحهای صنعتی نمونه مانند آرین مریم، جان ویشار، نورد میلگرد کاسپین و پروفیل پنجره دیلمان و بهره‌برداران معدنی نمونه همچون جوبنکار و اکتشافگر معدنی نمونه محمد ابراهیمی تبار از شرکت پدوکال، واحد تحقیق و توسعه‌ی نمونه شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودرو و واحد خدمات فنی و مهندسی نمونه شرکت پویندگان بهبود کیفیت، بافنده‌ی فرش دستباف نمونه از کارگاه قالیبافی حسن صفی، دستگاه همکار نمونه‌ی دلیل انتخاب، اداره‌ی کل امور مالیاتی استان گیلان به دلیل همکاری موثر با واحدهای تولیدی در چارچوب رفع موانع تولید و عباس فتحعلی‌زاده ارسونی به عنوان پیشکسوت صنعتی نمونه قدردانی و تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.