کد خبر : 8458
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

یکمیلیون و ۵۰۰ هزار گیلانی زیر پوشش بیمه سلامت هستند

یکمیلیون و ۵۰۰ هزار گیلانی زیر پوشش بیمه سلامت هستند

هاتف نیوز- دکتر علی اکبری با بیان اینکه در استان گیلان یکمیلیون و 500 هزار نفر زیر پوشش خدمات اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان هستند، اظهار کرد: حدود یکمیلیون و 50 هزار نفر از بیمه‌شدگان روستایی گیلان هم‌اکنون دارای پرونده‌ی سلامت شده‌اند.

    هاتف نیوز– دکتر علی اکبری با بیان اینکه در استان گیلان یکمیلیون و 500 هزار نفر زیر پوشش خدمات اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان هستند، اظهار کرد: حدود یکمیلیون و 50 هزار نفر از بیمه‌شدگان روستایی گیلان هم‌اکنون دارای پرونده‌ی سلامت شده‌اند.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه حدود یکمیلیون و 20 هزار نفر از بیمه‌شدگان را افراد روستایی و یا در شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر تشکیل می‌دهد، گفت: 273 هزار نفر از طریق بیمه سلامت همگانی زیر پوشش خدمات اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان قرار گرفتند.
وی درباره‌ی وضعیت اجرای «طرح تحول نظام سلامت» در استان گیلان تصریح کرد: برای اجرای این طرح اقدامات خوبی صورت گرفته که نشان از نگاه ویژه‌ی «دولت تدبیر و امید» در بخش سلامت دارد.
دکتر علی اکبری با بیان اینکه «طرح تحول نظام سلامت» از نیمه‌ی اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ با بسته‌های بخش دارو و تجهیزات در سه گام آغاز شده است، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در راستای اجرای این طرح، پرداخت هزینه‌ی درمان در شهرها به شش درصد و با دفترچه‌های روستایی به سه درصد رسیده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان سپس با اشاره به اینکه برای داروهای خارجی مورد استفاده‌ی بیماران خاص بین 10 تا ۵ درصد فرانشیز پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیمه سلامت بیش از 26 میلیارد تومان برای بیماران خاص پرداخت کرده است.
وی از زیر پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت حدود دو هزار و 800 بیمار خاص در استان گیلان خبر داد و یادآور شد: این بیماران شامل بیماران دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی، ام.اس و هموفیلی هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان به نامگذاری امسال به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و متذکر شد: امسال شرایط باید به گونه‌یی رقم بخورد که مردم در آسایش و رفاه بیشتر باشند و دولت هم تلاش خود را برای تحقق این منظور به کار گرفته است.
دکتر علی اکبری در پایان کاهش هزینه‌های درمانی مردم با اجرای طرح پوشش بیمه سلامت همگانی را از اقدامات و تلاشهای موثر دولت برای رفاه مردم عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.