کد خبر : 8491
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

خدمات «دولت تدبیر و امید» در بخش تامین آب آشامیدنی روستایی بیسابقه است

خدمات «دولت تدبیر و امید» در بخش تامین آب آشامیدنی روستایی بیسابقه است

هاتف نیوز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: خدمات دولت یازدهم در زمینه‌ی تامین آب آشامیدنی روستایی در طول تاریخ پس از انقلاب بیسابقه بوده است.

   هاتف نیوز– مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: خدمات دولت یازدهم در زمینه‌ی تامین آب آشامیدنی روستایی در طول تاریخ پس از انقلاب بیسابقه بوده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفار گیلان؛ مهندس محمدعلی فرّامینی افزود: در طول فعالیت سه ساله‌ی «دولت تدبیر و امید» در 517 روستای گیلان با جمعیتی افزون بر 92 هزار خانوار عملیات تامین و تقویت آب آشامیدنی اجرا شد.
وی تصریح کرد: در این مدت 253 روستایی که بدون آب آشامیدنی بودند از این نعمت مهم برخوردار شدند.
وی، با بیان اینکه در دولت یازدهم به طور میانگین سالانه به 84 روستای استان آبرسانی شد، گفت: به منظور تامین آب آشامیدنی این روستاها دو هزار و 500 کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا شد.
وی افزود: دو هزار و 360 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به این تعداد روستای گیلان در «دولت تدبیر و امید» هزینه شد که نشان از عزم راسخ دولت برای توسعه‌ی جامعه‌ی روستایی دارد.
مهندس فرّامینی با اشاره به افزایش 8.5 درصدی شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در سه سال گذشته، خاطر نشان کرد: این رقم تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم 64.21 درصد و حدود 12 درصد کمتر از میانگین کشوری بود که هم‌اکنون به 72.78 درصد ارتقا یافته است.
وی با قدردانی از حمایتها و تاکیدات استاندار گیلان در زمینه‌ی کاهش فاصله‌ی شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی نسبت به میانگین کشوری، ادامه داد: در مدت سه ساله‌ی گذشته آب آشامیدنی267 روستای گیلان نیز از نظر کمّی و کیفی ارتقا یافت.
وی افزود: برای اجرای این طرحهای آبرسانی 48 حلقه چاه، 114 دهنه چشمه و 16 هزار مترمکعب مخزن ذخیره‌ی آب آشامیدنی اجرا شده است.
گفتنی است هم‌اکنون یکهزار و 746 روستای استان گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.