کد خبر : 8389
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

وضعیت پروژه‌ی ۱۵ ساله‌ی گیلان بررسی شد

وضعیت پروژه‌ی ۱۵ ساله‌ی گیلان بررسی شد

هاتف نیوز– مهندس حجت شبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در جریان بازدید از پروژه‌ی کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت گفت: تکمیل پروژه‌ی کتابخانه‌ی مرکزی رشت از اولویتهای فرهنگی استان است که در صورت تامین منابع در آینده‌یی نزدیک، شاهد پایان یافتن این پروژه‌ی فرهنگی و افزایش چشمگیر سرانه‌ی فضاهای فرهنگی استان خواهیم بود.

   هاتف نیوز– مهندس حجت شبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در جریان بازدید از پروژه‌ی کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت گفت: تکمیل پروژه‌ی کتابخانه‌ی مرکزی رشت از اولویتهای فرهنگی استان است که در صورت تامین منابع در آینده‌یی نزدیک، شاهد پایان یافتن این پروژه‌ی فرهنگی و افزایش چشمگیر سرانه‌ی فضاهای فرهنگی استان خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، وی که صبح روز سه‌شنبه 15 تیر ۱۳۹۵ از پروژه‌ی ساخت کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت رشت با همراهی امیر محمدپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان، رحیم شوقی مدیرکل دفتر فنی استانداری گیلان، کارشناسان دو دستگاه، پیمانکار و مشاوران پروژه بازدید می‌کرد، با اشاره به مشکلات دولت در زمینه‌ی کمبود اعتبارات در بخش عمرانی اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت امسال با مشکل کمبود اعتبارات مواجه است اما با در نظر گرفتن وضعیت سرانه‌ی فضای مطالعه در استان نسبت به استانهای دیگر باید از همه‌ی ظرفیتها برای اتمام این پروژه‌ی فرهنگی استفاده شود.1
مهندس حجت شعبانپور لزوم انجام تمهیدات لازم برای استفاده از منابع استانی در جهت اتمام کار کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت را یادآور شد و اظهار کرد: سهم به سزایی که این پروژه‌ی بزرگ در افزایش سرانه‌ی فضای مطالعاتی استان ایفا خواهد کرد، محرکی بسیار مناسب برای اتمام آن طبق مصوبه‌ی سفر هیات دولت به گیلان است.
وی همچنین با بازدید از بخشهای مختلف کتابخانه‌ی مرکزی رشت اظهار امیدواری کرد: با تخصیص منابع استانی و همدلی، عزم و حساسیت ایجاد شده نسبت به اجرای این پروژه، سرانه‌ی فضاهای فرهنگی در گیلان به طور چشمگیر افزایش یابد و مردم گیلان از برکات آن بهره‌مند شوند.
امیر محمدپور نیز در جریان این بازدید با اشاره به وضعیت پروژه‌ی ۱5 ساله‌ی ساخت کتابخانه‌ی مرکزی رشت گفت: این کتابخانه بزرگترین کتابخانه‌ی عمومی شمال کشور است. با توجه به مساحت هفت هزار و ۶۰۰ متری کتابخانه‌ی مرکزی رشت، تکمیل این پروژه‌ی بزرگ در بهبود سرانه‌ی فضای مطالعه‌ی کتابخانه‌های عمومی گیلان تاثیرگذار خواهد بود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان اضافه کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون اعتبارات پیش‌بینی شده از محل سفر هیات دولت به استان برای تکمیل این پروژه به طور کامل تخصیص داده نشده، با تدبیر استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، اعتباری از محل دیگر برای پیشرفت پروژه‌ی یاد شده در نظر گرفته شده است و اهتمام همه‌ی مسوولان استانی در اجرای بزرگترین کتابخانه‌ی مرکزی شمال کشور تا پایان سال مالی آتی جدی است.
گفتنی است عملیات ساخت پروژه‌ی کتابخانه‌ی مرکزی شهر رشت از سال ۸۰ آغاز شده و همزمان با سفر رئیس جمهور به گیلان، این پروژه برای اتمام در دولت یازدهم در فهرست ۱۸ پروژه‌ی مهم استان قرار گرفته است.
پس از این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با همراهی مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و راه و شهرسازی از کتابخانه‌ی در حال احداث سلیمانداراب رشت نیز بازدید شد و مسوولان از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.
در این بازدید میرزایی مدیر عامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان گیلان نیز با ارائه‌ی گزارشی از روند تکمیل این پروژه اظهار کرد: با همکاری و پیگیریهای اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان این کتابخانه‌ی عمومی با پیشرفت98 درصدی در آستانه‌ی بهره‌برداری قرار گرفته است.
گفتنی است کتابخانه‌ی عمومی سلیمانداراب رشت با اعتباری افزون بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال و در فضایی بیش از 750 مترمربع در حال تکمیل و بهره‌برداری است.2

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.