کد خبر : 8395
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

شیرزاد بر پرداخت حقوق و کسورات بیمه‌ی تامین اجتماعی نیروهای خدمات شهری شهرداری رشت تاکید کرد

شیرزاد بر پرداخت حقوق و کسورات بیمه‌ی تامین اجتماعی نیروهای خدمات شهری شهرداری رشت تاکید کرد

هاتف نیوز- به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری این شورا از تاخیر در پرداخت حقوق و حق بیمه‌ی تامین اجتماعی کارکنان خدمات شهری شهرداری رشت انتقاد کرد و گفت: این موضوع اکنون چندین بار در کمیسیون بهداشت مطرح می‌شود و هنوز به راهکاری درست و منطقی دست نیافته‌ایم.

   هاتف نیوز– به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری این شورا از تاخیر در پرداخت حقوق و حق بیمه‌ی تامین اجتماعی کارکنان خدمات شهری شهرداری رشت انتقاد کرد و گفت: این موضوع اکنون چندین بار در کمیسیون بهداشت مطرح می‌شود و هنوز به راهکاری درست و منطقی دست نیافته‌ایم.
فاطمه شیرزاد در نود و ششمین نشست کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری که همزمان با یکصد و بیست و نهمین نشست کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا برگزار شد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان و تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در سخنانی گفت: باید متاسفانه به عرض برسانیم با وجود تاکیداتی که در چندین نشست گذشته داشته‌ایم اما باز هم در پرداخت حقوق و حق بیمه‌ی کارکنان خدمات شهری شهرداری رشت و سازمانهای تابعه‌‌ی شهرداری مشکلاتی ‌وجود دارد که هنوز رفع نشده است.
وی گفت: مثلاً با توجه به اینکه سازمان آتش‌نشانی سازمانی خدمت‌رسان است و آتشنشانان از جان خود برای حفاظت جان و مال شهروندان مایه می‌گذارند، در دریافت حقوق خود با مشکل مواجه هستند و حق‌بیمه‌ی تامین اجتماعی آنها علی‌رغم اینکه از حقوقشان کسر می‌شود اما به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌گردد.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین با اشاره به آتشسوزی دو روز گذشته به ویژه در بخش سنگ‌شکن «بیمارستان رازی» گفت: با توجه به اینکه در بیمارستانهای دولتی رشت اکنون دستگاه سنگ‌شکن نداریم اما در بازدیدی که از این بیمارستان انجام دادم متوجه شدم این دستگاه سنگ‌شکن بیمه بوده؛ و از آلمان به ایران وارد شده است ‌و مدیر «بیمارستان رازی» نیز قول دادند که پیگیر رفع این مشکل باشند.۱۴
وی با اشاره به اینکه ۲۲ آتشنشان رشت موفق شدند در کمترین زمان ممکن آتشسوزی «بیمارستان رازی» را مهار کنند، گفت: مدیریت بیمارستان از آتشنشانان قدردانی و تشکر کرده است.
شیرزاد همچنین به تلاش آتشنشانان در خاموش کردن آتش در درمانگاه هلال احمر نقره دشت رشت اشاره کرد و گفت: سرعت عمل آتشنشانان در مهار این آتشسوزی موجب شد از سرایت آتش به خانه‌های همجوار جلوگیری شود و همه‌ی اینها نشان می‌دهند که نقش آتشنشانان در ایمنی و سلامت شهروندان رشت چقدر مفید و موثر است و بایستی به این قشر زحمتکش توجه شود.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین بر پرداخت یکسان حقوقهای همه‌ی کارکنان بخشهای مختلف خدمات شهری تاکید نمود و افزود: حقوق کارکنان و کارگران رفت‌وروب خوشبختانه به‌وسیله شهرداریهای مناطق تا اردیبهشت ماه پرداخت شده است.
در پایان نشست هم فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه آتشسوزیهای اخیر در رشت نشان داد که امکانات سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت محدود است، گفت: به نظر می‌رسد حتی تجهیزات آتش‌نشانیهای شهرهای مختلف استان گیلان پاسخگوی نیاز استان نیست و این مساله را در آتشسوزی «برج طاووس» منطقه‌ی آزاد انزلی دیدیم.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با تاکید بر اینکه برای خاموش کردن آتشسوزیهایی ساختمانهای مرتفع و بلند نیازمند نردبان هیدرولیک ۵۵ متری هستیم خواستار اقدامات لازم از طرف شهرداری رشت برای خرید این نردبان شد و گفت: طبق گزارش شهرداری رشت امسال برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات آتشنشانی اعتباری افزون بر ۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
شیرزاد به نبود بالگرد مخصوص آبپاشی در چنین مواقعی اشاره کرد و گفت: مسوولان ارشد استان و مدیران ستاد بحران گیلان بایستی فکری به حال این مساله بکنند چون وجود این تجهیزات برای استان حادثه‌خیزی چون گیلان نیاز ضروری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.