کد خبر : 8339
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۳:۰۹

بگفته و بشتاوسته

بگفته و بشتاوسته

سایتها آگراندیسمان کردند، مطبوعات سکوت! × در حالی که بسیاری از سایتهای اینترنتی انتقاد یکی از شهروندان رشتی را در جریان برگزاری آیین بهره‌برداری خط ویژه‌ی رشت(بی. آر. تی) با بزرگنمایی به مخالفت و اعتراض شدید به شهردار رشت تعبیر و تفسیر کردند، اما مطبوعات استان گیلان از کنار این سوژه‌ی جالب توجه با بی‌اعتنایی

سایتها آگراندیسمان کردند، مطبوعات سکوت!
× در حالی که بسیاری از سایتهای اینترنتی انتقاد یکی از شهروندان رشتی را در جریان برگزاری آیین بهره‌برداری خط ویژه‌ی رشت(بی. آر. تی) با بزرگنمایی به مخالفت و اعتراض شدید به شهردار رشت تعبیر و تفسیر کردند، اما مطبوعات استان گیلان از کنار این سوژه‌ی جالب توجه با بی‌اعتنایی گذشتند.
آنطور که پایگاههای اینترنتی نوشته‌اند و از این جریان به عنوان حاشیه‌یی عجیب! یاد کرده‌اند، هنگام سخنرانی مهندس فرامرز جمشیدپور معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، یکی از کاسبکاران منطقه با در دست داشتن نامه‌یی به انتقاد از اجرای پروژه‌ی «بی،آر،تی» که از پروژه‌های توسعه‌یی شهر محسوب می‌شود، پرداخته و در همین هنگام ماموران نیروی انتظامی حاضر در محل او را به خارج از صحنه هدایت نموده‌اند.
قطعاً و بدون شک اجرای هر طرح و پروژه چه کوچک و چه بزرگ در شهر می‌تواند واکنشهای مثبت و منفی شهروندان را به همراه داشته باشد. نمی‌توان ادعا کرد که اجرای یک پروژه حتماً و دقیقاً با موافقت ۱۰۰ درصدی مردم روبه‌رو خواهد شد و افرادی نیستند که از اجرای آن رنج نبرند.

از هفت هزار و ۵۰۰ زندانی گیلان تنها ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد هستند
× شنیدیم رئیس کل دادگستری استان گیلان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته‌ی رشت با بیان اینکه استان گیلان هفت هزار و ۵۰۰ زندانی دارد، گفته که: تنها تعداد اندکی از این زندانیها مربوط به جرایم غیرعمد است و حدود ۵۰ درصد زندانیان نیز به مواد مخدر مربوط می‌شوند.
احمد سیاوش‌پور همچنین تاکید کرده که بیشتر پرونده‌های تشکیل شده مربوط به جرایم عمدی است.
این در حالی است که سیدحمید حسینی مدیرکل زندانهای استان گیلان هم تاکید نموده است که نزدیک به ۱۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور هستند که استان گیلان تنها ۶۵۰ زندانی جرایم غیر‌عمد دارد.

افرادی که با اهداف توسعه‌یی شهر مخالفند، در اقلیت هستند
× شهردار کلانشهر رشت در آیین بهره‌برداری از خط ویژه‌ی اتوبوس در این شهر گفت: ممکن است در اجرای اهداف توسعه‌یی شهر و منافع عمومی تعارضهایی با منافع شخصی اتفاق بیفتد، اما نباید در اجرای اهداف مدیریت شهری عقب‌نشینی کرد.
وی با بیان اینکه با تمام توان خود به دور از نیتهایی که ممکن است پشت پرده وجود داشته ‌باشند، به طرف توسعه‌ی شهر گام بر می‌داریم، افزود: افرادی که با اهداف توسعه‌یی شهر مخالف هستند در اقلیت قرار دارند.
دکتر ثابت‌قدم با اشاره به اینکه برخی از این مخالفتها مانند بادی است که می‌وزد، تصریح کرد: هر چند این عده برای ایجاد اختلال تلاش می‌کنند اما ما هم مقاومت می‌کنیم.

استاندار می‌خواهد آیین «روز خبرنگار» امسال بهتر از سالهای گذشته برگزار شود
× گویا استاندار گیلان می‌خواهد آیینهای «روز خبرنگار» امسال بهتر و باشکوهتر از سالهای گذشته برگزار شوند.
یوسف گلشن مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری گیلان در نشست خانه‌ی مطبوعات استان از نگاه مثبت استاندار گیلان به دست‌اندرکاران رسانه‌های سخن گفت و اظهار کرد: دکتر محمدعلی نجفی علاقه‌مند است مراسم «روز خبرنگار» امسال بهتر از تمام سالهای گذشته برگزار شود.
گلشن تاکید کرد: روی همین اصل به همه‌ی مدیران و مسوولان دستگاهها و نهادهای دولتی اعلام خواهد شد تا در برپایی مراسم «روز خبرنگار» فعال و کوشا باشند تا تجلیلی مطلوب و مناسب از خبرنگاران سراسر استان گیلان صورت گیرد.

صدای اعتراض مدیر کل راه‌ و شهرسازی هم در آمد
× مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: بايد با كمك و همدلي و تلاش يكديگر گرد محروميت را از چهره‌ی استان پاك كنيم، اما برخي مواقع انتشار بعضي مطالب در استان ايجاد تنش مي‌كند.
مهندس علی خاوری به انتشار اخير خبري درباره‌ی هزينه‌كرد دو شب اقامت عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در گيلان اشاره كرد و با تكذيب مبلغ اعلام ‌شده براي هزينه‌كرد این اقامت، اظهار كرد: در سفر امسال آخوندي به گيلان پروژه‌هاي خوبي به تصويب رسيده و در انتشار گزارشهاي اخير اين سفر تقوا رعايت نشده است.
وي با اشاره به اينكه چنين سفرهايي هزينه‌هايي به دنبال دارد، گفت: از سفر وزير به گيلان توانستيم 15 ميليارد تومان اعتبار بگيريم بنا بر اين حضور وزرا در استان مي‌تواند منشای خیر باشد و باز هم به دنبال انجام سفر وزير راه به گيلان هستيم.
خاوري رفت ‌و ‌آمدهاي وزرا به استان گيلان را خوب توصيف كرد و يادآور شد: استان نياز به همدلي و تعامل دارد و فضاي خوبي در گيلان براي فعاليت فراهم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.