کد خبر : 8303
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

قيمت گاز مصرفي در فصلهای سرد و گرم سال متفاوت است

قيمت گاز مصرفي در فصلهای سرد و گرم سال متفاوت است

هاتف – پیرو مراجعات مردمی به ادارات گاز شهرستانها، روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان اعلام کرد:قيمت گاز مصرفي در فصلهای سرد و گرم سال متفاوت است

   هاتف نیوز– پيرو مراجعات مردمي به ادارات گاز در شهرستانهای مختلف استان در زمینه‌ی افزايش گازبها نكات ذيل براي تنوير افكار عمومي به استحضار مي‌رسد:
بر اساس دستورالعمل شركت ملي گاز ايران، براي محاسبه‌ی گازبها، سال به دو فصل گرم و سرد تقسيم مي‌شود كه فصل سرد از تاريخ 16 آبان ماه تا 15 فروردين ماه سال بعد و مابقي سال به عنوان فصل گرم تعريف مي‌شود.
مبلغ گازبها به صورت پلكاني و با در نظر گرفتن سطوح اقليم‌بندي مربوطه از نظر آب و هوا محاسبه مي‌شود. بدين ترتيب كه هر اندازه مشترك كمتر و بهينه‌تر مصرف نمايد مشمول پرداخت قيمت گاز كمتر و در صورت مصرف بيشتر و با قرار گرفتن در پله‌هاي بالاتر مشمول پرداخت گازبها به صورت پلكاني مي‌شود.
استان از نظر اقليم‌بندي به سه اقليم، اقليم 1(جيرنده، بره‌سر و ديلمان)، اقليم 2(آستارا، سياهكل، ماسال، املش و تالش) و اقليم 3( رشت، شفت، فومن، انزلي، رودبار، رودسر، آستانه‌ی اشرفیه، رضوانشهر، صومعه‌سرا، لنگرود و لاهيجان) تقسيم مي‌شود كه اين اقليم‌بندي را شركت ملي گاز ايران با همكاري سازمان هواشناسي تنظيم کرده و در اختيار شركتهاي گاز استاني نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.