کد خبر : 8291
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۸:۱۱

۸۴ کودک کار رشت مورد حمایت بهزیستی قرار گرفتند

۸۴ کودک کار رشت مورد حمایت بهزیستی قرار گرفتند

هاتف نیوز– مدیر کل بهزیستی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن «روز جهانی مبارزه با کار کودکان» در گفت‌وگوی مطبوعاتی به دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان گفت: تاکنون 84 کودک کار دز شهرستان رشت شناسایی شده و زیرپوشش حمایتی بهزیستی قرار گرفتند.

   هاتف نیوز– مدیر کل بهزیستی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن «روز جهانی مبارزه با کار کودکان» در گفت‌وگوی مطبوعاتی به دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان گفت: تاکنون 84 کودک کار دز شهرستان رشت شناسایی شده و زیرپوشش حمایتی بهزیستی قرار گرفتند.
دکتر محمدرضا پارسی با اشاره به اینکه بیشتر این کودکان دارای سرپرست هستند اما به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی خانواده‌هایشان برای کار اقدام می‌کنند، اظهار کرد: 52 درصد این کودکان پدرشان دارای اعتیاد بودند، 40 درصد والدین این کودکان بیسوادند و تحصیلات 5 /27 درصد مقطع ابتدایی، 30 درصد سیکل، 5/2 درصد هم دیپلم است.
وی با اشاره به فعالیت مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در رشت تصریح کرد: کودکان کارشناسایی شده در رشت با همکاری این مرکز تحت حمایت قرار دارند.
دکتر پارسی ارائه‌ی خدمات در مرکز یاد شده برای کودکان کار را سرپایی عنوان کرد و یادآور شد: در این مرکز خدماتی از جمله، تحصیلی برای کودکان کار بازمانده از تحصیل، ارتقای مهارتهای مطالعه‌ی کودکان، تدریس خصوصی و گروهی با همکاری معلمان و مدیران مدارس، ارتقای مهارتهای هنری و زندگی کودکان ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: ارتقای بهداشت و سلامت عمومی، راهنمایی پیشگیری از بیماریهای، آموزش فرهنگ حفاظت از محیط زیست، باورهای مذهبی، پیشگیری از اعتیاد، جشنها و شرکت در سوگواریهای مذهبی، فعالیتهای گردشگری و تفریحی برای افزایش نشاط و انسجام گروهی از جمله دیگر خدمات حمایتی از کودکان کار است.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه همه‌ی تلاشمان خارج کردن این کودکان از چرخه‌ی کار است، خاطر نشان کرد: با اقدامات حمایتی که انجام گرفته تاکنون توانسته‌ایم 12 درصد از این کودکان را از چرخه‌ی کار خارج کنیم.
وی شناسایی کودکان کار در شهرستانهای بندرانزلی، آستارا و لاهیجان را از برنامه‌های بهزیستی استان گیلان عنوان کرد و اظهار امیداوری نمود تا این مهم هر چه زودتر تحقق یابد.
وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 540 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در خانواده‌های جایگزین و 230 کودک نیز در 16 خانه‌ی شبانه‌روزی در استان گیلان مورد حمایت بهزیستی قرار دارند.
دکتر محمدرضا پارسی اظهار کرد: ماهانه 210 هزار تومان به کودکانی که در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌شوند و 270 هزار تومان به کودکان در مراکز نگهداری شبانه‌روزی، پرداخت می‌شود.
وی همچنین بیان نمود: زمانی که این کودکان به سن بالاتر رفته و به دانشگاه راه یابند، هزینه‌ی تحصیلی آنها نیز پرداخت می‌شود و هم‌اکنون 100 درصد هزینه‌ی 62 دانشجو مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.