کد خبر : 8287
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۸:۰۷

زمینه‌ی صادرات زیتون گیلان فراهم می‌شود

زمینه‌ی صادرات زیتون گیلان فراهم می‌شود

هاتف نیوز- مشاور معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تشکیل کنسرسیوم، زمینه‌ی صادرات موفق محصول زیتون را فراهم خواهد کرد.

   هاتف نیوز– مشاور معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تشکیل کنسرسیوم، زمینه‌ی صادرات موفق محصول زیتون را فراهم خواهد کرد.
هم‌اکنون صادرات زیتون به میزان کم به کشورهای افغانستان، مالزی، کویت و عراق صورت می‌گیرد، که با توجه به شرایط مناسبات حال حاضر روسیه با ترکیه و تحریم اتحادیه‌ی اروپا در صورت کیفیت بخشی و رعایت استانداردهای تولید و افزایش کیفیت، می‌توانیم جایگاهی مناسب برای این محصول تولید گیلان در بازار روسیه فراهم کنیم.
رمضانی‌ملک‌رودی درباره‌ی استقبال نکردن روسها از زیتون ایرانی گفت: هزینه‌ی تولید در کشور ما زیاد است و باید باغداران بزرگ با برنامه‌ریزیهای مدون، با استفاده از ماشین‌آلات برای برداشت و هرس، هزینه‌ها را کاهش دهند و با ایجاد کنسرسیوم وارد بازار جهانی شوند.
وی از تشکیل نخستین کنسرسیوم صادرات محصولات زیتون در کشور خبر داد و افزود:با توجه به اینکه خوشه‌ی صنعتی زیتون در سال ۱۳۹۰ در گیلان شروع به فعالیت کرده است و همچنین افزایش سالانه‌ی عملکرد تولید زیتون در کشور را شاهد هستیم، برنامه‌ریزیها برای صادرات صورت گرفته و این کنسرسیوم در گیلان تشکیل می‌شود.
مشاور معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با وجود منطقه‌ی آزاد انزلی در استان گیلان و امکان تجارت محصول با بازار هدف روسیه، این کنسرسیوم در گیلان تشکیل می‌شود تا از این پس قادر به تأمین محموله‌هایی با حجم زیاد برای صادرات باشیم.
رمضانی ملک‌رودی تصریح کرد: اگر اقدامات لازم برای صادرات صورت نگیرد، زیتون نیز به سرنوشت دیگر محصولات دچار خواهد شد.
وی گفت: هم‌اکنون سیب تولیدی داخل کشور به وسیله‌ی طرف خارجی در محموله‌های حجم بالا درخواست می‌شود، اما زیرساختهای تأمین محموله‌های سنگین را در یک مدت مشخص نداریم، تشکیل کنسرسیوم، زمینه‌ی صادرات موفق محصول زیتون را فراهم خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.