کد خبر : 8203
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

المان زیبای شهدای ذهاب در پیاده‌راه فرهنگی رشت نصب شد/ شهردار کلانشهر رشت: قطعاً آنهایی که موافق پیاده‌راه‌سازی نبوده‌اند، پشیمان خواهند شد

المان زیبای شهدای ذهاب در پیاده‌راه فرهنگی رشت نصب شد/ شهردار کلانشهر رشت: قطعاً آنهایی که موافق پیاده‌راه‌سازی نبوده‌اند، پشیمان خواهند شد

هاتف‌نیوز – روز دوشنبه‌ی گذشته آیین بهره‌برداری از المان شهدای ذهاب پیاده‌راه هسته‌ی مرکزی که به همت سازمان زیباسازی شهرداری کلانشهر رشت آماده‌ی بهره‌برداری شده بود، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور شماری از مدیران شهری برگزار شد.

در این آیین دکتر سید محمدعلی ثابت‌قدم با اشاره به همزمانی اعیاد شعبانیه و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: چنین ایامی آورده‌هایی فراوان در زندگی مادی و معنوی ما به همراه خواهد داشت و قطعاً باید با نگاهی به آینده، موضوعات دفاع مقدس، مقاومت، شهدا، جانبازان، ایثارگران و … را مورد تاکید قرار دهیم.
شهردار کلانشهر رشت با بیان اینکه مقوله‌های فرهنگی ما در محدوده‌ی شهری در اجرای سند بازآفرینی،به یک قشر یا صنف محدود نیست، افزود: همه‌ی قشرهای مختلف مذهبی، انقلابی و ارزشی را در دل این پروژه جای خواهیم داد.
وی با اعلام اینکه در ساعتهای آینده‌ی امروز، نشستی برای بررسی وضعیت بافت بقعه‌ی متبرکه‌ی خواهر امام رضا(ع) داریم، ادامه داد: به زودی در آن ناحیه نیز آغاز به کار خواهیم کرد و پیاده‌راه را تا آنجا توسعه خواهیم داد.
دکتر سیدمحمدعلی ثابت‌قدم با تاکید بر داشته‌های فرهنگی رشت تصریح کرد: با بازآفرینی هویت شهری رشت می‌توانیم با استفاده از همه‌ی داشته‌های فرهنگی، رشت را در مقیاس فراملی مطرح کنیم.
وی افزود: مطمئناَ یکی از همین داشته‌های ارزشمند و مهم، فرهنگ مقاومت و ایثار است که در بطن، دل و ذهن مردم وجود دارد و با بهره‌گیری از این داشته‌ها می‌توانیم به خوبی مقوله‌های عمرانی و فرهنگی را در آمیخته کنیم و خروجی مثبتی به عنوان الگوی شهرسازی ایرانی – اسلامی در کشور داشته باشیم.

۳
شهردار کلانشهر رشت با اشاره به نامگذاری امسال افزود: نگاه امروز مجموعه‌ی مدیریت شهری، شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت، عملی کردن این الگوی شهرسازی ایرانی – اسلامی است که قطعاً مبتنی بر ارزشهای ما است. اگر امروز صحبت از خون شهدا را می‌شنویم و رونمایی از المان شهدای ذهاب را در روز فتح خرمشهر می‌بینیم حرکتی صوری، تصنعی و لحظه‌یی نیست و این اقدام می‌خواهد بگوید که عملاً زندگی ما در شهر مبتنی بر این نگاه است و یادمانها و المانهای نصب شده، که در طول یکسال گذشته سعی کرده‌ایم بیش از پیش توسعه یابد، عملاَ ما را به این سمت می‌برد که این فرهنگ جاری و ساری گردد.
دکتر سید‌محمدعلی ثابت‌قدم خاطر نشان کرد: قطعاً آنهایی که موافق پیاده‌راه‌سازی نبوده‌اند، پشیمان خواهند شد زیرا آنچه که اتفاق افتاده است نشان می‌دهد تا چه میزان رویکرد مردم به این سمت است. این فضاها را با کمک نهادهای همچون سپاه پاسداران و تبلیغات اسلامی و نیروهای ارزشی و مذهبی که با ما همراهی دارند در شهر گسترش خواهیم داد.
وی افزود: وقتی صحبت از بازآفرینی می‌کنیم نگاه ما این است که گردشگری شهری مبتنی بر جمیع این مقوله‌ها می‌تواند ما را به این سمت هدایت کند.
شهردار کلانشهر رشت در ادامه نگاه مدیریت شهری در توسعه‌ی فضاهای شهری را تشریح کرد و افزود: در توسعه‌ی فضاهای شهری و بسط و کیفی‌سازی آن باید علاوه بر اعتمادسازی مردم، دستاوردهای اقتصادی و رونق بخشیدن اشتغال پایدار نیز در نظر گرفته شود تا اقتصاد شهری را به سمتی هدایت کند که با برخورداری مردم از شادابی و نشاط کامل فرهنگی، عملاً مقاومت را در اقتصاد ببینند.
محمدباقر بشردانش نیز در این آیین گفت: عمده برنامه‌های سازمان زیباسازی شهرداری رشت در آغاز سال متبرک به عطر شهدا شده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت افزود: سازمان زیباسازی، در راستای اهداف محوله و بر اساس صورتجلسات فرماندهی محترم سپاه ناحیه‌ی رشت و شهردار گرامی که به ما ابلاغ کرده بودند، نسبت به فضاسازی و برنامه‌سازی پیش مقدمات کنگره‌ی هشت هزار شهید استان گیلان اقدام کرد و بسیار خشنودم که توانستیم وظایف محوله را به خوبی انجام داده و به همراه پرسنل سازمان در این راستا سربلند باشیم و این تلاش دوستان را تقدیم به خانواده‌ی گرانقدر شهدا کنیم.۱
بشردانش با اشاره به یکهزار و ۲۰۰ مترمربع نقاشی دیواری به وسیله‌ی سازمان زیباسازی در راستای برگزاری کنگره‌ی پاسداشت هشت هزار شهید استان گیلان افزود: این پروژه در راستای آشنایی نسل سوم انقلاب با زحمات این عزیزان و با همکاری هنرمندان شاخص اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی در باره‌ی المان شهدای ذهاب که به همت این سازمان اجرا و رونمایی شد نیز گفت: این المان که با پیش طرح هنرمند ارزنده شهر رشت آقای پورنصری‌نژاد در اختیارمان قرار گرفت به کمیته‌ی فضاسازی متشکل از نماینده‌ی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، شهردار محترم رشت و فرمانده‌ی محترم سپاه ارجاع داده شد و پس از تایید اقدام به ساخت آن کردیم.
فرمانده‌ی سپاه ناحیه‌ی مرکزی رشت هم از شهرداری، شورا و سازمان زیباسازی قدردانی کرد و گفت: وقتی تصاویر شهدا را می‌بینم برای آنها فاتحه می‌خوانم و برای شما نیز درود می‌فرستم.
جواد کاظمی از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز در این‌آیین به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و بهترین دوران زندگی خود را آزادسازی خرمشهر عنوان کرد.
در پایان با حضور مسوولان شرکت‌کننده در این آیین از «المان شهدای ذهاب» رونمایی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.