کد خبر : 8093
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۷:۱۶

بگفته و بشتاوسته

بگفته و بشتاوسته

یکی از بنیانگذاران دانشگاه گیلان از این دانشگاه بازدید کرد × شنیدیم که هفته‌ی گذشته دکتر یوسف صمدزاده از پشتیبانان و بنیانگذاران دانشگاه در دوران شکلگیری اولیه‌ی دانشگاه گیلان به رشت سفر کرده و در بازدید از این دانشگاه در نشستی با مسولان به بیان خاطراتی از نحوه‌ی شکلگیری دانشگاه گیلان پرداخته و گفته که

یکی از بنیانگذاران دانشگاه گیلان از این دانشگاه بازدید کرد
× شنیدیم که هفته‌ی گذشته دکتر یوسف صمدزاده از پشتیبانان و بنیانگذاران دانشگاه در دوران شکلگیری اولیه‌ی دانشگاه گیلان به رشت سفر کرده و در بازدید از این دانشگاه در نشستی با مسولان به بیان خاطراتی از نحوه‌ی شکلگیری دانشگاه گیلان پرداخته و گفته که و راه‌اندازی دانشگاه گیلان در آن زمان منجر به ایجاد شور و شعف قشر جوان و تحصیلکرده شده است.
وی در این دیدار گفته که دانشگاه گیلان خانه‌ی من است.
گفتنی است دکتر یوسف صمدزاده نماینده‌ی مردم رشت در دوره‌ی ۲۳ مجلس شورای ملی و همچنین نماینده‌ی رشت در مجلس مؤسسان سوم بود که در سال ۱۳۴۶ خورشیدی تشکیل گردید.
دکترصمدزاده دکترای دندانپزشکی خود را از دانشگاه نیویورک دریافت کرده و هم‌اکنون در واشنگتن دی سی آمریکا اقامت دارد.

انصراف اجباری شهردار رشت از یک سفر مهم!
× شنیدیم که دکتر سیدمحمدعلی ثابت‌قدم شهردار کلانشهر رشت در نامه‌یی خطاب به رئیس شورای این شهر نوشته که
از رفتن به سفر کاری شهر خلاق ایتالیا منصرف شدم، اعضای شورا را بفرستید!
دکتر سیدمحمدعلی ثابت‌قدم، در این نامه‌ با اعلام انصراف از سفر کاری شهر خلاق که حق مسلم او است، از رفیعی نوده خواست تا در صورت صلاحدید یک عضو شورا را به این سفر مهم بفرستد.
گفتنی اینکه در پی مخالفت شورای اسلامی کلانشهر رشت با سفر کاری شهردار این کلانشهر به ایتالیا و شرکت در همایش شهرهای خلاق خوراک جهان، دکتر سیدمحمدعلی ثابت‌قدم، این نامه را ارسال نموده تا فرصت پیش آمده به راحتی از دست نرود.
شنیده‌ها حاکی است در حالی که قرار است نخستین نشست تخصصی شهرهای عضو شبکه‌ی خلاق خوراک‌شناسی یونسکو و هیجدهمین نمایشگاه بین‌المللی غذا هفته‌ی آینده در شهر پارما در کشور ایتالیا برگزار شود، تقاضای سفر شهردار کلانشهر رشت در نشست روز شنبه‌ی هیات رئیسه‌ی شورای شهر رشت رد شد و علی‌رغم موافقت بسیاری از اعضا در نشست علنی روز یکشنبه‌ی شورای این شهر، با ذکر رد این درخواست در هیات رئیسه، موضوع سفر به وسیله‌ی محمد رفیعی نوده به رأی گذاشته نشد.
گفته می‌شود همه‌ی هزینه‌های این سفر از جمله بلیت رفت ‌و برگشت و حتی هزینه‌های اقامت در شهر پارما بر عهده شهر میزبان بوده است.
شرکت در این همایش برای ارائه‌ی اقدامات انجام شده و تعهدات شهر رشت در جهت عضویت در شبکه‌ی شهرهای خلاق غذای یونسکو بسیار اهمیت داشت.

شمار جانباختگان غرق‌شدگی سال گذشته‌ی گیلان افزایش داشته است
× شنیدیم که طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور شمار جانباختگان غرق‌شدگی سال 94 با کاهشی 2.1 درصدی از 898 نفر در سال93 به 879 نفر در سال ۹۴رسیده اما با این حال شمار جانباختگان این واقع در گیلان افزایش یافته است.
تصویر آب، جان 879 نفر را گرفت
در این مدت استانهای خوزستان 132، مازندران 116 و گیلان 105 نفر بیشترین میزان تلفات غرق‌شدگی را به خود اختصاص داده‌اند.
بر پایه‌ی این گزارش میزان غرق‌شدگی این استانها در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن به ترتیب 8.3 در استان خوزستان و 15.3 درصد در استان مازندران کاهش و در استان گیلان 8.2 درصد افزایش داشته است.

اگر دکتر جمالی استعفا کند!

× شنیدیم که فرماندار شهرستان رشت درباره‌ی موضوعی که با رای آوردن دکتر منوچهر جمالی به عنوان نمایندۀ ی مجلس و وضعیتی که از این پس در شورای شهر رشت خواهد داشت؛ گفته که حجت جذب عضو علی‌البدل شورای شهر رشت جانشین احتمالی منوچهر جمالی در شورای اسلامی شهر رشت می‌شود.
مهندس سیدعیسی مهدوی در گفت‌وگو با «تسنیم» در باره‌ی جانشینی احتمالی حجت جذب عضو علی‌البدل شورای شهر به جای منوچهر جمالی، اظهار کرد: بر پایه‌ی مصوبات مجلس مبنی براینکه اعضای شورای شهر برای شرکت در انتخابات مجلس باید از سمت خود استعفا کنند، بیان کرد: چون این قانون دیر ابلاغ شد برای این دوره از اعضای شورای شهر صدق نمی‌کند و منوچهر جمالی هم توانست در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کند.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه منافاتی بین حضور همزمان منوچهر جمالی در شورای شهر رشت و نماینده‌ی مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد، تصریح کرد: جدایی جمالی از شورای شهر رشت تنها در صورتی امکانپذیر است که خودش استعفا کند و یا اینکه غیبتش در جلسات طولانی شود و موضوع به شورای حل اختلاف برود و این شورا وی را عزل کند.
مهدوی خاطرنشان کرد: اگر نیازی به استعفای جمالی بود باید پیش از انتخابات صورت می‌گرفت، در حالی‌که بر اساس قانون نیز در خارج حوزه‌ی شهرستان رشت کاندیدا شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.