کد خبر : 8010
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

جشنواره‌ی «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها» به میزبانی گیلان برگزار می‌شود

جشنواره‌ی «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها» به میزبانی گیلان برگزار می‌شود

هاتف نیوز– جشنواره‌ی «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها» از سری برنامه‌های «چهاردهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) به میزبانی استان گیلان در امرداد ماه ۱۳۹۵ برگزار می‌شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره‌ی پاک

هاتف نیوز– جشنواره‌ی «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها» از سری برنامه‌های «چهاردهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) به میزبانی استان گیلان در امرداد ماه ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره‌ی پاک ائمه‌ی‌ معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع) دانست و از محورهای موضوعی جشنواره به «سبک زندگی رضوی»، «فرهنگ و اخلاق از منظر امام رضا(ع)»، «ابعاد سیره‌ی مقاومتی در سیره‌ی رضوی»، «مشخصه‌های شیعه‌ی واقعی از منظر امام رضا(ع)» و…. یاد کرد.
دکتر فیروز فاضلی با اشاره به اینکه یکی از بخشهای اصلی این جشنواره، شرکت مطبوعات، خبرگزاری و پایگاههای خبری استٔ افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در قالب تیتر، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه و مقاله به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال نمایند.
وی همچنین در توضیح بخشهای ویژه‌ی جشنواره (عکس، آثار رادیویی و شعر رضوی) اذعان نمود: عکاسان می‌توانند عکسها و گزارشهای تصویری خود را با موضوع زیارت، پیاده روی زائران، جشنهای ولادت و ایام شهادت حضرت رضا(ع) و برنامه‌های موضوعی جشنواره‌ی امام رضا(ع) که در رسانه‌های کشور منتشر شده ارسال نمایند و فعالان رادیو و تلویزیون نیز می‌توانند آثار تولیدی خود را در دو رشته‌ی خبر و گزارش خبری در محورهای ذکر شده به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند و آن دسته از اشعار شاعران با موضوع امام رضا(ع) که در یکی از نشریات، خبرگزاریها و پایگاههای خبری کشور درج شده است نیز در صورت ارسال به دبیرخانه، در جشنواره شرکت داده می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در توضیح شرایط شرکت در این جشنواره، گفت: تکمیل فرم شرکت در جشنواره به همراه یک قطعه عکس4×3 الزامی است و آثاری که در فاصله‌ی زمانی 30 تیر ماه 94 تا دهم تیرماه 95 در یکی از نشریات، خبرگزاریها و پایگاههای خبری(دارای مجوز کشور) منتشر شده و یا در بخشهای خبری سراسری و استانی صدا و سیما پخش گردیده باشد، در جشنواره شرکت داده می‌شوند.28
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که پدیدآورندگان آثار می‌توانند در هر رشته، حداکثر سه اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند، افزود: ارسال اثر با تکمیل فرم الکترونیک و مشخصات فردی و حرفه‌یی در پرتال gilan.shamstoos.ir و یا از طریق پست، امکانپذیر است.
دکترفاضلی سپس از ارائه‌ی جوایز نفیس به برگزیدگان این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: نفر نخست هر رشته تندیس، لوح سپاس و جایزه‌ی نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال، به نفر دوم هر رشته لوح سپاس به همراه 10 میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم هر رشته لوح سپاس به همراه هشت میلیون ریال جایزه‌ی نقدی اهدا می‌شود.
وی افزود: داوری بخش شعر به صورت استانی و به وسیله‌ی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان انجام خواهد شد و جوایزآن نیز به این شرح است: نفر اول تندیس+ لوح سپاس+ جایزه‌ی نقدی به مبلغ 000/000/8 ریال، نفر دوم لوح سپاس+جایزه‌ی نقدی به مبلغ 000/000/7 ریال و نفرسوم لوح سپاس+جایزه‌ی نقدی به مبلغ 000/000/6 ریال.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در پایان افزود: آخرین مهلت ارسال اثر ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۵ و زمان برگزاری اختتامیه‌ی جشنواره ۲۱ امرداد ماه ۱۳۹۵ خواهد بود.

۲۷

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.