کد خبر : 7868
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

هفت نمایشگاه عرضه‌ی مستقیم کالای بهاره در گیلان برگزار می‌شود

هفت نمایشگاه عرضه‌ی مستقیم کالای بهاره در گیلان برگزار می‌شود

هاتف نیوز- معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برپایی هفت نمایشگاه عرضه‌ی مستقیم کالا و 744 فروش فوق‌العاده در آستانه‌ی فرا رسیدن عید نوروز در سراسر استان خبر داد.

    هاتف نیوز– معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برپایی هفت نمایشگاه عرضه‌ی مستقیم کالا و 744 فروش فوق‌العاده در آستانه‌ی فرا رسیدن عید نوروز در سراسر استان خبر داد.
مجید زیرک با اشاره به اقدامات نظارتی و اجرای طرح پایش بازارِ خرید و فروش کالا و خدمات در آستانه‌ی عید نوروز گفت: از 15 اسفند ماه تا پایان امسال 744 فروشگاه صنفی و شرکت تعاونی در طرح فروشهای فوق‌العاده سراسر استان مشارکت می‌کنند.
وی افزود: در این طرح کالاهای مورد نیاز شب عید مردم اعم از پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، خشکبار، شیرینی و شکلات و مواد شوینده با 10 تا 15 درصد تخفیف به شهروندان گیلانی عرضه می‌شود.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان همچنین از پیش‌بینی برگزاری هفت نمایشگاه کالای بهاره پس از اخذ مجوزهای لازم در استان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود دو نمایشگاه در شهر رشت و بقیه در شهرستانهای بندر انزلی، تالش، رضوانشهر، رودسر و بندر آستارا برپا شود.
وی همچنین از آغاز طرح نظارتی پایش بازار به وسیله‌ی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف گیلان خبر داد و افزود: این طرح با هدف تشدید نظارت بر صنوف و واحدهای خدمات‌رسان و همچنین معرفی متخلفان به تعزیرات حکومتی، رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه‌ی صنفی، قیمت‌گیری و نظارت بر نوسان قیمت کالاها، نظارت بر کمبود کالا و گزارش به مراجع ذی‌ربط به منظور تأمین کالای مورد نیاز شهروندان، نظارت بر حُسن توزیع کالاهای اساسی توسط صنوف به ویژه مواد غذایی و پروتئینی و میوه، از 15 اسفندماه امسال تا 15 فروردین سال آینده در استان گیلان اجرایی می‌شود.
مجید زیرک با اشاره به نظارت مداوم و همیشگی بر 60 قلم کالای مورد نیاز شهروندان گفت: بر توزیع و عرضه و یا کمبود کالاهای اساسی مانند مواد غذایی، محصولات کشاورزی و پروتئینی، کالاهای بهداشتی، محصولات فلزی، غیرفلزی و معدنی به صورت مستمر نظارت می‌شود و هم‌اکنون هیچگونه کمبود موجودی کالا در آستانه‌ی شب عید در استان نداریم.
وی تصریح کرد: این طرح با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده و بازرسان افتخاری در استان اجرا می‌شود.
زیرک همچنین از انجام گشتهای مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و … خبر داد.
گفتنی است استان گیلان دارای 55 فروشگاه بزرگ، 150شرکت پخش کالا با دارا بودن بیش از دو هزار خودور در ناوگان پخش، سه هزار و 680 واحد نانوایی شامل (یکهزار واحد نانوایی دوگانه‌سوز و 550 واحد نانوایی آزادپز)، 109 انبار عمومی کالا با ظرفیت 300 هزار تن و 71 سردخانه با ظرفیت 100 هزار تن کالا است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.