کد خبر : 7730
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵

گیلان دومین استان کشور از نظر کیفیت فضای آموزشی است

گیلان دومین استان کشور از نظر کیفیت فضای آموزشی است

هاتف‌نیوز – بر پایه‌ی گزارش خبرنگار ما در دومین روز از «دهه‌ی فجر» به طور همزمان ۲۰ واحد آموزشی با 93 کلاس درس با حضور دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان، مهندس سیدعیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت، مهندس اوسط مقدم مدیر کل نوسازی و مدارس استان، مهدی حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان و برخی از مسوولان استانی با انجام آیینی ویژه به صورت نمادین در «مدرسه‌ی شهید هاشمی‌نژاد امامزاده هاشم سنگر» به بهره‌برداری رسید.

   هاتف‌نیوز – بر پایه‌ی گزارش خبرنگار ما در دومین روز از «دهه‌ی فجر» به طور همزمان ۲۰ واحد آموزشی با 93 کلاس درس با حضور دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان، مهندس سیدعیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت، مهندس اوسط مقدم مدیر کل نوسازی و مدارس استان، مهدی حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان و برخی از مسوولان استانی با انجام آیینی ویژه به صورت نمادین در «مدرسه‌ی شهید هاشمی‌نژاد امامزاده هاشم سنگر» به بهره‌برداری رسید.
در این آیین ابتدا مهدی حاجتی در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی هشت هزار شهید استان گیلان و یکهزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان گفت: این ایام به امام عظیم‌الشأن ما تعلق دارد، امامی که انقلاب را با تاسی از فرامین الهی و همراهی مردم آغاز کرد و به نتیجه رسانید.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: انقلاب ما با نام امام راحل در تاریخ ماندگار شده است و امروز نیز در سایه‌ی نام آن امام عزیز است که به پیش می‌رود.
وی با اشاره به دیدگاه امام راحل در زمینه‌ی تعلیم و تربیت گفت: نگاه امام در حوزه‌ی تعلیم و تربیت ایجاد فضایی سالم برای تربیت نسل نوجوان و جوان جامعه است و ما بایستی با تلاشهای خود این نگاه را در جامعه نهادینه کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اینکه نهادینه کردن تعلیم و تربیت را با الهام از فرامین مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم، گفت: ایجاد فضا و مکان مناسب برای تعلیم و تربیت نسل نوجوان و جوان که آینده‌سازان مملکت هستند ضروری است.
پس از وی رحیمی بخشدار سنگر هم دقایقی درباره‌ی روند اجرایی پروژه‌ها در این بخش سخن گفت و در ادامه مهندس سیدعیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت گزارشی از پروژه‌های عمرانی شهرستان رشت ارائه داد.عکس۱۷۷۶
سپس استاندار گیلان در سخنانی گفت: 256 مدرسه از ابتدای فعالیت «دولت تدبیر وامید» در استان گیلان ساخته و تحویل اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان شده است.
دکتر محمدعلی نجفی گفت: اندیشه‌ی توسعه و آباد کردن استان عزیزمان گیلان باید در جامعه‌ی آموزشی و مدارسمان شکل بگیرد و این نگاه به دانش‌آموزان انتقال داده شود که اگر می‌خواهیم جامعه‌ی ما پیشرفت کند، باید به دنبال این باشیم که در مدارس ما مهارت، خلاقیت و پرسشگری دنبال شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان گیلان در مسیر بالندگی، فرا گرفتن مهارت فنی و کشف استعدادهای دانش‌آموزی حرکت می‌کند، گفت: باید در این نظام دست انسانهایی که با اندیشه‌ی پاکدستی به مردم می‌کنند را بوسید.
استاندار گیلان همچنین از عملکرد مناسب اداره‌ی کل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان ابراز رضایت کرد و خاطر نشان نمود: در «دولت تدبیر و امید» در استان گیلان بیش از 256 مدرسه با یکهزار و 128 کلاس درس و همچنین هزینه‌یی برابر با یکهزار و 300 میلیارد ریال ساخته شده است.
دکتر نجفی همچنین به موضوع استانداردسازی تاسیسات گرمایشی مدارس استان اشاره کرد و اقدامات اداره‌ی کل نوسازی مدارس استان را در این زمینه ستود.
وی در همین زمینه گفت: تاکنون چهار هزار و 900 کلاس درس با 340 میلیارد ریال از نظر وسایل گرمایشی استانداردسازی شده است و اجرای این تعداد پروژه در دولتی که با کمبود اعتبارات به دلیل تحریمهای ناجوانمردانه، کاهش قیمت نفت و شرایط سخت مالی روبه‌رو است، حاصل شده که بایستی از این نظر، از مجموعه‌ی اداره‌ی کل نوسازی مدارس قدردانی کرد.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان سپس گفت: با بهره‌برداری از این طرحها، گیلان از استان سی‌ام در برخورداری از سرانه‌ی فضای آموزشی به گروه 10 استان برتر کشور ارتقای درجه یافته است.
دکتر محمدعلی نجفی با بیان اینکه استان گیلان از نظر کیفیت عملکرد مدارس به عنوان استان دوم کشور محسوب می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزیهای انجام شده حدود 70 واحد آموزشی دیگر تا پایان سال 95 آماده‌ی بهره‌برداری در استان خواهد گردید.
وی در ادامه‌ی سخنانش گفت: در این ماه استان گیلان این افتخار را داشته که در زمینه‌ی آموزش و پرورش جزو استانهای برتر کشور قرار گیرد.
آخرین سخنران این آیین مهندس علی اوسط مقدم مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان بود که از آغاز بهره‌برداری از 93 کلاس درس به طور همزمان از این روز خبر داد.
وی با تبریک گفتم «دهه‌ی فجر» به همگان گفت: این دهه یکی از باارزشترین دوره‌های تاریخ ایران است که ﯾﺎدآور مجاهدت، خودباوری و عزت ملت بزرگ ایران خواهد بود.
مهندس اوسط مقدم یاد آور شد: اداره‌ی کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان با تحویل 69 پروژه‌ی آموزشی در قالب 376 کلاس درس در طول امسال وظیفه و رسالت خدمتگزاری خود را با افتخار به مردم شریف استان به ویژه قشر آینده‌ساز دانش آموز انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا از نظر خدمات آموزشی به فرزندان این مرز و بوم هر چه بهتر در جایگاه رفیع قرار گیریم گفت: همه‌ی تلاش ما در جهت ایجاد فضاهای آموزشی مناسب که از نظر کمی و کیفی ارتقا یابند، است و تجهیزات و امکانات آنها به روز باشند.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس همچنین به موضوع زیباسازی مدارس برای تکمیل شدن کار و همچنین تجهیز به فناوریها و تکنولوژیهای روز اشاره کرد و گفت: امروز می‌توانیم بگوییم با افتخار که حاصل کار همکاران سختکوش من در نوسازی و آموزش و پرورش در سایه‌ی رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه به کیفیت و ارتقای سطح فضاهای آموزشی است و استان گیلان طبق آخرین ارزیابیها در زمینه‌ی کیفیت فضای آموزشی دومین استان کشور محسوب می‌شود.
مهندس اوسط مقدم سپس با تاکید بر اینکه در جهت تامین نظرات استاندار گیلان در زمینه‌ی استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس تاکنون پنجهزار کلاس درس را از این نظر استانداردسازی و آماده کرده‌ایم، گفت: در این زمینه همچنان تلاشها ادامه دارد.
روابط عمومی اداره‌ی کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان با تهیه و پخش بروشوری با عنوان «همراه دولت، همدل با مردم» 20 واحد آموزشی را که شامل 93 کلاس درس با مجموع زیربنای 10 هزار و 644 مترمربع و با هزینه‌ی 130 میلیارد ریال ساخته شده‌اند را اعلام کرد.
بر پایه‌ی این گزارش پروژه‌های یاد شده شامل «دبستان شهید نواب صفوی صیقلسرا» در رضوانشهر با 9 کلاس درس و زیربنای 638 مترمربع، «مدرسه‌ی شهید کشوردوست هودول» آستارا با سه کلاس درس و زیربنای 178 مترمربع، «مدرسه‌ی رودکی واجارگاه» رودسر با پنج کلاس درس و زیربنای 315 مترمربع، «مدرسه‌ی شهید انصاری» شفت با 9 کلاس درس و زیربنای دو هزار و 211 مترمربع، «مدرسه‌ی شاهد کریم‌بخش» بندرانزلی با یک کلاس درس و زیربنای 56 مترمربع، «مدرسه‌ی پاسداران میان محله‌ی شیجان» خمام با سه کلاس درس و زیربنای 178 مترمربع، «مدرسه‌ی علامه دهخدا» بندرانزلی با دو کلاس درس و زیربنای 84 مترمربع، «مدرسه‌ی راضیه»‌ لنگرود با 9 کلاس درس و زیربنای 994 مترمربع، «مدرسه‌ی شهید مدرس گرمجان» رودسر با سه کلاس درس و زیربنای 179 مترمربع،، «مدرسه‌ی شهید مطهری» کلاچای با پنج کلاس درس و زیربنای 246 مترمربع، «مدرسه‌ی مهاجر اشیان اطاقور» لنگرود با چهار کلاس درس و 191 مترمربع، «مدرسه‌ی سلمان فارسی چلونصر» تالش با شش کلاس درس و 481 مترمربع، «مدرسه‌ی شهید دیالمه» سیاهکل با دو کلاس درس و زیربنای 84 مترمربع، «مدرسه‌ی شهید رجایی» آستانه‌ی اشرفیه با 10 کلاس درس و زیربنای یکهزار و 194 مترمربع، «مدرسه‌ی شهید رمضانی تمیجان» رودسر با دو کلاس درس و زیربنای 95 مترمربع، «مدرسه‌ی‌ایت‌الله طالقانی چوکام» خمام با یک کلاس درس و زیربنای 66 مترمربع، «مدرسه‌ی شهید مطهری ایشکا رودبنه» لاهیجان با سه کلاس درس و زیربنای 179 مترمربع، «مدرسه‌ی آزادی مسکن مهر« بندرانزلی با شش کلاس درس و زیربنای یکهزار و 768 مترمربع و «دبستان استقامت» خمام با چهار کلاس درس و زیربنای 213 مترمربع هستند.

1

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.