کد خبر : 7696
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴

27 طرح صنعتی، معدنی و تجاری گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

27 طرح صنعتی، معدنی و تجاری گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

هاتف نیوز- به مناسبت گرامیداشت «دهه‌ی فجر» 27 طرح صنعتی، معدنی و تجاری استان گیلان برای افتتاح رسمی در نظر گرفته شده است.

    هاتف نیوز– به مناسبت گرامیداشت «دهه‌ی فجر» 27 طرح صنعتی، معدنی و تجاری استان گیلان برای افتتاح رسمی در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام این مطلب افزود: این تعداد طرح به نمایندگی از طرحهای متعدد راه‌اندازی شده در استان در یکسال اخیر انتخاب گردیده‌اند که در «دهه‌ی مبارک فجر» با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در مناطق مختلف استان رسماً افتتاح خواهند شد.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، دکتر علی منتظری همچنین گفت: برای راه‌اندازی طرحهای یاد شده افزون بر 7180 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و بیش از 970 نفر به صورت مستقیم در آنها مشغول به کار خواهند شد.
وی تصریح کرد: طرحهای یاد شده عمدتاً در زمینه‌ی تولید محصولات سلولزی، MDF، محصولات غذایی، قطعات خودرو، صنایع پلاستیکی، صنایع فلزی، صنایع معدنی و نیز فروشگاههای بزرگ و یک شرکت پخش است.
دکتر منتظری افزود: این طرحهای قابل افتتاح بیشتر در شهرستانهای رشت، تالش، فومن، صومعه‌سرا، آستارا، رودبار، رودسر، لنگرود، بندرانزلی و آستانه‌ی اشرفیه است.
وی خاطرنشان کرد: در بین واحدهای یاد شده چند طرح در ابعاد ملی نیز وجود دارند که در موعد مقرر با حضور مسوولان محترم کشوری در استان افتتاح خواهند شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان طرحهای ملی یاد شده شامل یک کارخانه‌ی بزرگ تولید MDF، یک واحد تولید میله و مفتول مسی و یک واحد تولید محصولات سلولزی عنوان کرد.
وی با اشاره به وجود یکهزار طرح صنعتی نیمه‌تمام در استان اظهار کرد: تاکنون سرمایه‌گذارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما نیاز به یک جهش وجود دارد.
دکتر منتظری همچنین از رونمایی کتاب راهنمای سرمایه‌گذاران در بخش صنعت همزمان با «دهه‌ی فجر» در استان خبر داد و گفت: در این کتابچه افزون بر یکصد طرح صنعتی که با قابلیتهای استان همخوانی دارد را به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد: هدف از انتشار این کتاب، مشخص شدن سمت و سوی صادرات صنعتی برای سرمایه‌گذاران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.