کد خبر : 7666
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

چهار خوشه‌ی صنعتی در گیلان فعالیت می‌کنند

چهار خوشه‌ی صنعتی در گیلان فعالیت می‌کنند

    هاتف‌نیوز – مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت: هم‌اکنون چهار خوشه‌ی صنعتی چای، زیتون، شالیکوبی و کلوچه در گیلان فعالیت می‌کنند و شکلگیری خوشه‌ی صنعتی ابریشم هم در دست کار است. بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، مهندس طهمورث لاهوتی اشکوری اظهار کرد: خوشه‌های صنعتی، یکی از الگوهای

    هاتف‌نیوز – مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت: هم‌اکنون چهار خوشه‌ی صنعتی چای، زیتون، شالیکوبی و کلوچه در گیلان فعالیت می‌کنند و شکلگیری خوشه‌ی صنعتی ابریشم هم در دست کار است.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، مهندس طهمورث لاهوتی اشکوری اظهار کرد: خوشه‌های صنعتی، یکی از الگوهای موفق سازماندهی صنایع کوچک و متوسط هستند که کاستیهای صنایع کوچک و متوسط کم بازده را رفع و همچنین مزیتهای مختلف صنایع کوچک همچون انعطاف‌پذیری و تنوع را تقویت می‌کند.
وی با بیان اینکه دوره‌ی زمانی خوشه‌ها تا مراحل و فرآیند شکلگیری و کامل شدن و بهره‌برداری صنعتی سه تا پنج سال است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کمتر از یکسال است که فرآیند اجرایی شدن خوشه‌ی کلوچه را با همکاری پارک علم و فناوری در دست اجرا داریم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌ای صنعتی استان گیلان تصریح کرد: یکی از اهدف شکلگیری خوشه‌های صنعتی سازماندهی از نظر ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی است.
مهندس لاهوتی با بیان اینکه با توجه به ارتقای سطح کیفی محصولات، قطعاً برندسازی و رقابت با محصولات مشابه‌ به‌وجود خواهد آمد، خاطرنشان کرد: شکلگیری خوشه‌های صنعتی قابلیت توان رقابت در بازارهای بین‌المللی و ارتقای ارزش افزوده‌ی تولیدات را به‌دنبال دارد.
وی افزود: خوشه‌ی صنعتی چای، شالیکوبی و زیتون دوره‌های زمانی سه تا پنج سالشان را سپری کرده و شکل گرفته‌اند و در حال فعالیت هستند.
لاهوتی با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی محصولات سبب ایجاد رقابت و افزایش بازار محصولات و ارتقای فرآیند تولید در سطح بالاتری می‌شود افزود: با ایجاد خوشه‌های صنعتی در گیلان شاهد توسعه‌ی چشمگیر صنایع کوچک در استان گیلان خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان یکی دیگر از مزایای تشکیل خوشه‌های صنعتی را استفاده‌ی مشترک واحدهای صنعتی از لوازم تجهیزات و آزمایشگاه‌های مجهز این حوزه عنوان کرد و افزود: سازمان صنایع کوچک برای ایجاد آزمایشگاهها و لوازم و تجهیزات مشترک بین واحدهای صنعتی بخشی حمایت و قسمتی از هزینه‌ها را متقبل می‌شود.
وی افزود: مجموعه‌ی شهرکهای صنعتی برای توسعه‌ی بازار محصولات خوشه‌های صنعتی در برگزاری نمایشگاهها و برگزاری تورهای صنعتی از واحدها حمایت می‌کند تا ارتقای نظام خرید محصولات و تجاری‌سازی و کیفیت محصولات را فراهم کند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خاطرنشان کرد: شکلگیری خوشه‌ی صنعتی ابریشم هم در دست کار است و استان گیلان قابلیت شکلگیری خوشه‌ی صنعتی ادوات کشاورزی و پرورش آبزیان را دارد که در سالهای آینده در استان اجرا خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.