کد خبر : 7604
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

پایگاههای جمعیت هلال احمر برای ارائه‌ی خدمات بهتر حمایت می‌شوند

پایگاههای جمعیت هلال احمر برای ارائه‌ی خدمات بهتر حمایت می‌شوند

هاتف نیوز– حمایت و تقویت علمی و عملی روسای شعب به عنوان مدیران میدانی جمعیت هلال احمر که همواره در سوانح و حوادث حضور فعال می‌یابند یکی از اولویتهای کاری سازمان امداد و نجات کشور است. بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان، حسین درویشی معاون امداد و نجات کشور در مرکز

هاتف نیوز– حمایت و تقویت علمی و عملی روسای شعب به عنوان مدیران میدانی جمعیت هلال احمر که همواره در سوانح و حوادث حضور فعال می‌یابند یکی از اولویتهای کاری سازمان امداد و نجات کشور است.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان، حسین درویشی معاون امداد و نجات کشور در مرکز تخصصی چاف لنگرود با بیان این مطلب گفت: 100 تن از روسای شعب جمعیتهای هلال احمر استانهای گیلان، تهران، زنجان، مازندران، اردبیل، قزوین، آذربایجان‌شرقی و غربی برای مدت سه روز در در این دوره حضور یافته و آموخته‌های امدادی خود را در زمینه‌ی موضوعات تخصصی و عملی، کوهستان، جاده، ارتباطات رادیویی، امداد هوایی و آشنایی با قوانین نجات با همراهی مربیان برجسته‌ی کشوری به روزرسانی کرده‌اند.
معاون امداد و نجات کشور گفت: در برنامه‌ریزی جدید جمعیت هلال احمر، شعبه‌ها به عنوان پایگاه عمل می‌کنند و تقویت و حمایت از پایگاههای جمعیت هلال احمر برای ارائه‌ی خدمات بهتر و موثرتر به حوادثه‌دیدگان طبیعی و منطقه‌یی از طریق ارتقای آموزشهای امدادی روسای شعب به عنوان مدیران عملیاتی اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 500 پایگاه جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در حال خدمات‌رسانی هستند گفت: وظیفه‌ی جمعیت هلال احمر در حوادث ترافیکی رهاسازی است و امدادگران با حضور در پایگاهها به عنوان پشتیبان نیروهای اورژانس با تکرار آموزه‌های امدادی، خود را برای حضور در حوادث احتمالی آماده می‌کنند.
درویشی با تاکید بر وظیفه‌ی اصلی جمعیت هلال احمر در زمینه‌ی امداد و نجات در حوادث افزود: طرح آمایش سرزمینی برای توسعه و ایجاد پایگاههای امداد و نجات سراسر کشور بر اساس میزان حوادث و وضعیت جغرافیایی منطقه در حال تدوین و ابلاغ است تا ایجاد پایگاهها در سراسر کشور به صورت منطقی و بر اساس نیاز منطقه صورت گیرد.
دکتر علیرضا خصوصی ثانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز به عنوان خیرمقدمگویی در سخنانی گفت: یکی از مباحث مهم در هر جامعه آموزش به شکل درست به نیروهای امدادی است که باید این افراد با حضور در دوره‌های آموزشی بتوانند خود را با علم روز تطبیقدهند و آگاهانه وارد میدان عملیات شوند.
وی افزود: انسان امروز با حوادثی نوپدید و ناشناخته روبه‌رو می‌شود و تقویت بنیه‌ی علمی و امدادی افراد برای مقابله با این سوانح احتمالی لازم و ضروری است و به همین دلیل برگزاری این دروه‌های آموزشی سبب تبادل تجارب و افزایش آگاهی نیروهای جمعیت هلال احمر یها برای حضور موثر در هنگام کمک‌رسانی می‌شود.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی موسوی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز دقایقی برای حاضران صحبت کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.