کد خبر : 7477
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

بایستی ظرفیتهای گردشگری مرزی گیلان فعالتر شوند

بایستی ظرفیتهای گردشگری مرزی گیلان فعالتر شوند

هاتف نیوز- مسوول شورای عالی میراث فرهنگی کشور، شناسایی و فعال کردن جاذبه‌ها و ظرفیتهای گردشگری مرزی و فرهنگی مناطق مرزنشین استان گیلان را مورد تاکید قرار داد.

    هاتف نیوز- مسوول شورای عالی میراث فرهنگی کشور، شناسایی و فعال کردن جاذبه‌ها و ظرفیتهای گردشگری مرزی و فرهنگی مناطق مرزنشین استان گیلان را مورد تاکید قرار داد.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ مرتضی طالع ماسوله در نشست هم‌اندیشی که با موضوع «باستانشناسی در حوزه‌ی فرهنگی غرب گیلان» و با محوریت شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیتهای گردشگری مرزی آستارا به عنوان سکوی توسعه‌ی اقتصادی استان گیلان همچنین به عنوان شهرستانی که فرهنگ مقاومت مردمان این خطه‌ی مرزی از دیرباز در برابر متجاوزان زبانزد است، باید به مردم کشور شناسانیده شود.
وی با بیان اینکه مرز آستارا و تاریخ آن خود به تنهایی بزرگترین جاذبه‌ی فرهنگی، گردشگری و ملی استان گیلان است، گفت: مرز آستارا به عنوان معبر رسمی کشور و طول نوار مرزی موجود در این منطقه، با ایجاد یک فرصت در مسیر توسعه و رشد اقتصادی، جاذبه‌یی تاریخی و منحصر به فرد در کشور محسوب می‌شود.
طالع ماسوله با اشاره به اینکه جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مهمترین عامل در جذب گردشگران و ایجاد انگیزه‌ی آنان برای بازدید یک سرزمین است، تصریح کرد: شهرهای مرزی کشور کانون صعود اقتصاد ملی و پیشانی فرهنگی کشور هستند.
وی بر ضرورت حفظ میراث فرهنگی و هویت اصلی گیلان تاکید کرد و گفت: حفظ میراث فرهنگی، تلاشی برای حیاتبخشی به اصالت گیلانیان است.
مسوول دبیرخانه‌ی شورای عالی میراث فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه امروزه صنعت گردشگری از صنعت نفت پیشی گرفته و حرف اول را در حوزه‌ی اقتصادی می‌زند، افزود: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری گیلان به ویژه شهرستان مرزی بندر آستارا هیچ محدودیتی ندارد.
طالع ماسوله، شهرستان مرزی آستارا را مستحق اجرای طرحهای کلان گردشگری گیلان دانست و گفت: در برخی از نقاط کشور سرمایه‌گذاریهای بسیاری برای ظرفیت‌سازی اقتصادی و گردشگری انجام می‌شود و شهرستان آستارا به صورت خودجوش و طبیعی یک نقطه‌ی بی‌مانند در برخورداری از این شاخصها است.
وی خواستار سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در دو آبگرم طبیعی موجود و ناشناخته در آستارا شد و بیان نمود: به رغم وجود دهها اثر مختلف تاریخی، فرهنگی و طبیعی در آستارا، به علت نبود امکانات، هنوز از ظرفیت موجود این شهرستان مهم استان گیلان استفاده کامل نشده است.
این مقام مسوول، اساس توسعه و موتور محرکه‌ی استان گیلان را شش عنصر، انرژی پاک، توریسم طبیعت، محصولات زراعی، دامی، دریایی و باغی عنوان کرد و افزود: استان سرسبز گیلان با داشتن جاذبه‌ها و توانمندیهای ویژه، باید الگوی اجرای طرحهای گردشگری و فرهنگی در کشور باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.