کد خبر : 7469
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰:۰۷

طرح زمستانی پلیس راه گیلان کلید خورد/ شش سازمان و دستگاه اجرایی با پلیس راه برای اجرای طرح زمستانی همکاری می‌کنند

طرح زمستانی پلیس راه گیلان کلید خورد/ شش سازمان و دستگاه اجرایی با پلیس راه برای اجرای طرح زمستانی همکاری می‌کنند

هاتف نیوز – طرح زمستانی پلیس راه استان گيلان پیش از فرا رسیدن فصل زمستان کلید خورد.

    هاتف نیوز – طرح زمستانی پلیس راه استان گيلان پیش از فرا رسیدن فصل زمستان کلید خورد.
بر پایه‌ی گزارش «هاتف‌نیوز» به نقل از سرهنگ مهیار رستگار رئیس پلیس راه فرماندهي انتظامي استان گیلان گفت: طرح زمستانی پلیس راه از 23 آذرماه تا 20 اسفند به مدت سه ماه در جاده‌ها و محورهای کوهستانی و برفگیر کشور برگزار می‌شود که برابر هماهنگی انجام شده همزمان در استان گیلان نیز آغاز شده است.
رئیس پلیس راه گیلان افزود: در طول زمستان تمام سازمانهای همکار در طرح زمستانی با به کارگیری حداکثر توان و امکانات خود تلاش خواهند نمود تا تردد و حرکت در جاده‌ها و محورهای اصلی و فرعی استان در تمام شرایط و در طول زمستان به شکل مطلوب و بدون مشکل انجام پذیرد.
وی اهداف اصلی اجرای طرح زمستانی را تسریع در عبور و مرور، بازگشایی راههای مسدود شده، کمک به در راه‌ماندگان، پیشگیری از انسداد راههای استان، اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی، رسیدگی فوری به حوادث جاده‌یی و در نهایت نیز آسودگی خاطر مسافران زمستانی عنوان کرد و افزود: تعامل و مشارکت خوب بین سازمانهای امداد و نجات وجود دارد و امیدواریم با روحیه‌ی مشارکت و تعامل موجود، شاهد زمستان بدون حادثه در جادههای استان باشیم.
سرهنگ رستگار گفت: هرچند این طرح در سرتاسر جاده‌های استان اجرا می‌شود اما دو محور کوهستانی مهم استان یعنی محور آستارا به اردبیل و اسالم به خلخال از اهمیتی ویژه برخوردار بوده از این رو دو تیم گشت پلیس راه به صورت ثابت و شبانه‌روزی در این دو محور مستقر خواهند شد و تا پایان طرح نیز این روند ادامه خواهد داشت.
رئیس پلیس راه استان گیلان بيان نمود: در موارد اضطراری 10 تیم گشت پشتیبانی کمکی نیز به این دو تیم افزوده خواهد شد تا هیچگونه مشکل یا محدودیت ترافیکی در این دو محور حساس و مهم کوهستانی استان اتفاق نیفتد.
رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اينكه از 20 آذر همه‌ی وسایل نقلیه که قصد تردد در محورهای کوهستانی استان را دارند می‌بایست الزاماً زنجیر چرخ یا لاستیک یخ‌شکن و همچنین تجهیزات مناسب زمستانی را به همراه داشته باشند، تصریح کرد: مساعد بودن وضعیت جوی دلیل قانع کننده‌یی برای به همراه نداشتن این تجهیزات مخصوصاً زنجیر چرخ نیست چرا که در این فصل سال و در مناطق کوهستانی هوا به صورت ناگهانی تغییر می‌نماید و استفاده نکردن از زنجیر چرخ یا لاستیک یخ‌شکن سبب بروز مشکلات ترافیکی متعدد و حوادث رانندگی جبران‌ناپذیر خواهد شد.
سرهنگ رستگار در پایان ابراز امیدواری نمود با تلاش شبانه‌روزی کارکنان پلیس راه در کنار كاركنان زحمتکش دیگر ادارات امداد و نجات جاده‌یی و همکاری و رعایت مقررات به وسیله‌ی هموطنان زمستان امسال با کمترین حوادث جاده‌یی در استان گیلان به پایان برسد.
گفتني است طرح زمستانی امسال با مشارکت استانداری، اداره‌ی کل راه و شهرسازی، اداره‌ی کل حمل و نقل و پایانه‌ها، اورژانس، جمعیت هلال احمر، امداد خودرو و پلیس راه در سرتاسر جاده‌های استان برای مدت سه ماه برگزار می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.