کد خبر : 7382
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱

وقف می‌تواند روحیه‌ی همدلی و حس مسوولیت‌پذیری را در جامعه افزایش دهد

وقف می‌تواند روحیه‌ی همدلی و حس مسوولیت‌پذیری را در جامعه افزایش دهد

هاتف‌نیوز – مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان در «چهارمین همایش وقف و رسانه» گفت: افزایش روحیه‌ی همدلی و همزبانی و همچنین حس مسوولیت‌پذیری در جامعه از برکات میراث جاویدان وقف است.

    هاتف‌نیوز – مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان در «چهارمین همایش وقف و رسانه» گفت: افزایش روحیه‌ی همدلی و همزبانی و همچنین حس مسوولیت‌پذیری در جامعه از برکات میراث جاویدان وقف است.
بر پایه‌ی گزارش «هاتف‌نیوز» حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی صبح روز دوشنبه‌ی گذشته در «چهارمین همایش وقف و رسانه» که در تالار اجتماعات اداره‌ی کل راه و شهرسازی استان گیلان در رشت برگزار شد همه‌ی دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی را برای فرهنگسازی در زمینه‌ی ترویج سنت حسنه‌ی وقف تشویق کرد و همکاری و همراهی دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی در یکسال گذشته با اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌قدردانی و تشکر نمود.
وی در سخنان خود با بیان کارآراییهای موثر و مفید وقف برای کمک به نیازمندان جامعه و بهره‌گیری از ظرفیت وقف برای انجام کارهای نیکو و حسنه تاکید نمود که صاحبان قلم و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی می‌توانند در ترویج سنت حسنه‌ی وقف و همچنین شناسایی آسیبهای این بخش تلاش برای حل مشکلات قدمهای موثر و مفید بردارند.IMG_7740
مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان «موقوفه‌خواری»، «اطلاع‌ و آگاهی اندک آحاد جامعه از سنت حسنه‌ی وقف و برکات آن» و همچنین «نبود اسناد و مدارک محکم برای بسیاری از موقوفاتت» را از آسیبهای بخش وقف برشمرد و گفت: در حل مشکلات این بخش دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان می‌توانند راهگشا و حلال مشکلات باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی سپس در پایان سخنان خود با تاکید بر همراهی رسانه‌های گروهی با اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان گفت: خوشبختانه با برگزاری برنامه‌های مختلف در طول سال به وسیله‌ی این اداره‌ی کل و همراهی دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی تاکنون بهخ موفقیتهای بسیاری دست یافته‌ایم که یکی از نشانه‌های آن افزایش تعداد ثبت وقف‌های جدید در استان گیلان است.
در این همایش حسین داداشی مدیر عامل موسسه‌ی خانه‌ی مطبوعات استان گیلان و ظهیری قائم مقام صدا و سیمای مرکز استان نیز دقایقی برای حاضران صحبت کردند.
همچنین گفتنی است پس از انجام سخنرانیها به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی وقف» از برخی از مدیران مسوول و خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گیلان که در طول یکسال گذشته بیشترین همکاری را با اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان داشته‌اند تجلیل و قدردانی شد.
گفتنی است هفته‌ی‌اخر ماه صفر که امسال برابر است با 18 تا 24 آذرماه به عنوان «هفته‌ی وقف» نامگذاری شده است و اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان در طول این هفته برنامه‌هایی متنوع را در سراسر استان برگزار می‌کند.
«همایش وقف و رسانه» که امسال چهارمین دوره‌ی آن به ابتکار اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان برگزار شده است در طول سالیان گذشته توانسته توجه رسانه‌های گروهی را بیش از پیش به مقوله‌ی وقف جلب کند و حس همکاری و همراهی بیشتر را برای تحقق اهداف عالی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان گیلان برای فرهنگسازی در زمینه‌ی ترویج فرهنگ وقف در جامعه ایجاد کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.