کد خبر : 7348
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹

برنامه‌های «هفته‌ی وقف» در گیلان تشریح شد

برنامه‌های «هفته‌ی وقف» در گیلان تشریح شد

هاتف نیوز- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان در نشستی ویژه با خبرنگاران رسانه‌های گروهی که با حضور محمد پورپیر مسوول روابط عمومی این اداره‌ی کل برگزار شد، برنامه‌های «هفته‌ی وقف» در استان گیلان را تشریح کرد.

    هاتف نیوز– معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان در نشستی ویژه با خبرنگاران رسانه‌های گروهی که با حضور محمد پورپیر مسوول روابط عمومی این اداره‌ی کل برگزار شد، برنامه‌های «هفته‌ی وقف» در استان گیلان را تشریح کرد.
بر پایه‌ی گزارش خبرنگار «هاتف» محمد قاسم‌پور صبح روز یکشنبه‌ی گذشته به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی وقف» در نشست خبری به خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گیلان گفت: همواره هفته‌ی آخر ماه صفر را به عنوان «هفته‌ی وقف» در ایران نامگذاری کرده‌اند که امسال برابر است با روزهای 18 تا 24 آذر ماه و در این هفته برنامه‌هایی متنوع در سراسر استان اجرا خواهد شد.
وی برخی از برنامه‌های «هفته‌ی وقف» را برگزاری همایش «وقف و رسانه»، برپایی 19 خیمه‌ی معرفت در میدانهای مهم شهرهای مختلف استان گیلان که در این خیمه‌های معرفت، مشاوره‌ی وقف به وسیله‌ی کارشناسان مرتبط با این موضوع انجام می گیرد، برگزاری همایشی مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با دعوت از 50 مربی آنها، برپایی همایش «همه واقف باشیم» در مجتمع فرهنگی – هنری خاتم الانبیای رشت، تجلیل از متولیان و واقفان برتر استان، برگزاری همایش عالم واقف مرحوم آیت‌الله امینیان، دیدار دست‌اندرکاران اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه با نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی رشت، برگزاری همایش وقف و اقتصاد با هدایت و اجرای معاونت بهره‌برداری اقتصادی این اداره‌ی کل و… اعلام نمود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان در ادامه‌ی سخنان خود وقف را میراث جاویدان و هدیه‌یی ابدی توصیف کرد که بسیاری از افراد نیکوکار و خیر جامعه با اهدای بخشی از ثروت و دارایی خود در خدمات به نیازمندان جامعه از خود برجای می‌گذارند و خاطر نشان نمود: بسیاری از بیمارستانها، مساجد، مدارس، حسینیه‌ها، آسایشگاهها و… با اعتبارات واقفان در استان گیلان ساخته شده و در خدمت افراد جامعه قرار گرفته است.
محمد قاسم‌پور «هفته‌ی وقف» را فرصتی برای بیان خدمات این بخش و جامعه‌ی نیکوکاران و واقفان استان به آحاد گوناگون جامعه عنوان کرد و از همکاری رسانه‌های گروهی در فرهنگسازی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه قدردانی کرد.
محمد پورپیر مسوول روابط عمومی اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان نیز در این نشست خبری از برگزاری «چهارمین همایش وقف و رسانه» در استان گیلان به منظور تجلیل از خدمتگزاران به بسط و گسترش فرهنگ وقف در جامعه خبر داد و گفت: این همایش فردا (دوشنبه 17 آذر ماه 1394) با تجلیل از 24 مدیر مسوول و سردبیر نشریات، خبرگزاریها و رسانه‌های استان برگزار می‌شود.
وی افزود: دست‌اندرکاران این رسانه‌های گروهی بیشترین نقش را در پوششها خبرها، گزارشها و تولیدات خبری و ترویج فرهنگ وقف در جامعه داشه‌اتند.
پورپیر تاکید کرد: اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان با چهارمین «همایش وقف و رسانه» توانسته است این موضوع را در بین جامعه‌ی رسانه‌یی استان جا بیندازد که بایستی برای ترویج فرهنگ وقف و گسترش دامنه و ابعاد آن در جامعه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی نمود.
وی گفت: رسانه‌های گروهی استان گیلان بازوان پرتوان اداره‌ی کل اوقاف استان در ترویج این فرهنگ هستند و این اداره‌ی کل توانسته‌است با برگزاری همایش یاد شده رقابتی را بین رسانه‌های گکروهی استان در زمینه‌ی ترویج فرهنگ وقف و همچنین تجلیل از خادمان وقف به وجود آورد.
مسوول روابط عمومی اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان سپس از برگزاری نمایشگاه «هفته‌ی وقف» در شهرستانهای مختلف گیلان از جمله رشت خبر داد و گفت: نمایشگاه استانی «هفته‌ی وقف» در بقعه‌ی متبرکه‌ی خواهر امام رضا(ع) رشت برگزار می‌شود.
پورپیر در پایان از همکاری همه‌ی دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی و خبرنگاران استان گیلان با اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان در بسط و گسترش فرهنگ وقف در جامعه و اطلاع‌رسانی در زمینه‌ی اقدامات صورت گرفته در این زمینه قدردانی کرد.
گفتنی است امسال روزهای 18 تا 24 آذر ماه به «هفته‌ی وقف» نامگذاری شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.