کد خبر : 7330
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸

طرحهای فاضلاب در 11 شهر گیلان اجرا می‌شود

طرحهای فاضلاب در 11 شهر گیلان اجرا می‌شود

هاتف نیوز– مهندس کاظم لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای استان گیلان در پاسخ به پرسش مجری برنامه‌ی صدا و سیمای مرکز گیلان در باره‌ی اعتبارات بانک جهانی و انتقادات شهروندان از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت، گفت: طرحهای فاضلاب در 11 شهر استان گیلان اجرا می‌شود.

    هاتف نیوز– مهندس کاظم لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای استان گیلان در پاسخ به پرسش مجری برنامه‌ی صدا و سیمای مرکز گیلان در باره‌ی اعتبارات بانک جهانی و انتقادات شهروندان از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت، گفت: طرحهای فاضلاب در 11 شهر استان گیلان اجرا می‌شود و جمعیتی افزون بر 80 درصد جمعیت استان از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد. وی افزود: اعتبارات بانک جهانی برای طرحهای رشت و انزلی 148 میلیون دلار بود که از 126 میلیون دلار آن تخصیص یافته، 66 میلیون دلار در حوزه‌ی آب برای اجرای 700 کیلومتر شبکه‌ی توزیع آب، خط انتقال رشت و انزلی و احداث سه مخزن به حجم 110 هزار مترمکعب هزینه گردید.
مدیر عامل شرکت آبفای استان گیلان در ادامه گفت: 60 میلیون دلار مربوط به فاضلاب رشت و انزلی بوده که در پروسه‌ی 40 ماهه طرح فاضلاب رشت ساماندهی خواهد شد و امیدواریم در آینده‌یی نزدیک با اجرای کامل طرح، شاهد پاکسازی رودخانه‌ها از فاضلاب شهری باشیم.
مهندس لطفی با اشاره به اهمیت شبکه‌های فاضلاب درهم رشت تصریح کرد: باتوجه به 800 کیلومتر شبکه‌ی درهم باید برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری مناسب از آن صورت پذیرد و هم‌اکنون تمرکز این شرکت بر احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلی(لوکال) در شهر برای تحقق تعهدات سازمانی است.

وی انتقال کل فاضلاب رشت به تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب فخب را غیرممکن عنوان کرد و افزود: تصفیه‌خانه‌ی کنونی فاضلاب تنها پاسخگوی 40 درصد جمعیت شهر رشت به جمعیتی حدود 350 هزار نفر است و برای پوشش کل جمعیت شهر رشت باید نسبت به احداث تصفیه‌خانه‌های محلی یا اجرای فاز دوم فخب اقدام نمود.
مدیر عامل شرکت آبفای استان گیلان احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلی در اطراف رشت و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را از نظراقتصادی و فنی حائز اهمیت دانست و افزود: با اجرای این طرح با کوتاه شدن مسیر انتقال فاضلاب، زمان اجرای پروژه نیز کاهش می‌یابد.
وی همچنین بهره‌برداری از طرحهای ملی و برخوردار از وام بانک جهانی در راستای اجرای این طرح و رعایت نکات پدافندغیرعامل و مدیریت بحران را نیز از دیگر مزیتهای احداث تصفیه‌خانه‌های محلی دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.