کد خبر : 7322
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

«سرچشمه‌هاي فردوسي‌شناسي» در كتابخانه‌ي خاتم‌الانبياي رشت نقد و بررسی شد

«سرچشمه‌هاي فردوسي‌شناسي» در كتابخانه‌ي خاتم‌الانبياي رشت نقد و بررسی شد

هاتف نیوز- نشست نقد كتاب «سرچشمه‌هاي فردوسي‌شناسي» نوشته‌ي محمدامين رياحي در تالار مطالعه‌ي «كتابخانه‌ي خاتم‌الانبياي رشت» با مشاركت سازمان فرهنگي – ورزسي شهرداري کلانشهر رشت برگزار شد.

    هاتف نیوز– نشست نقد كتاب «سرچشمه‌هاي فردوسي‌شناسي» نوشته‌ي محمدامين رياحي در تالار مطالعه‌ي «كتابخانه‌ي خاتم‌الانبياي رشت» با مشاركت سازمان فرهنگي – ورزسي شهرداري کلانشهر رشت برگزار شد.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری کلانشهر رشت اين نشست نقد كتاب كه با حضور جمعيتي پرشمار از علاقه‌مندان فرهنگ و ادب و دوستداران كتاب در «هفته‌ي كتاب و كتابخواني» و با حضور جهان‌دوست سبزعليپور و دوستداران نقد كتاب عصر روز دوشنبه دوم آذر ۹۴ برگزار گرديد با رضايت و خرسندي شركت‌كنندگان همراه بود و آنها خواستار تداوم اينگونه نشستها در كتابخانه‌هاي ديگر شهر رشت نيز شدند.
شركت‌كنندگان در اين نشست نقد و بررسی كتاب تاكيد نمودند: برپايي اين نشستهاي ادبي مي‌تواند در علاقه‌مند كردن و همچنين جهت دادن به سير مطالعاتي كتابخوانان بسيار مفيد و موثر باشد.
شايان گفتن است كه در پايان اين نشست از كتاب «خواب مشترك» مجموعه‌ي شعر يكي از شاعران گيلاني به نام رضا نيكوكار رونمايي شد.
گفتني است كتاب «سرچشمه‌هاي فردوسي‌شناسي» كه در اين نشست مورد نقد و بررسي قرار گرفت تأليف دكتر محمدامين رياحي، مجموعه‌يي است كه در آن «گفته‌ها و نوشته‌ها در باره‌ي فردوسي از نوشته‌هاي مورخان و تذكره‌نويسان و مقدمه‌هاي كهن دست‌نويس‌هاي شاهنامه و ستايشهايي كه شاعران و ديگر بزرگان از او كرده‌اند»، از سالهاي نزديك به عصر او تا اواخر قرن پيش يعني تا آغاز تحقيقات جديد فراهم آمده است.
هر بخش اين كتاب داراي مقدمه‌ي انتقادي است و همچنين كتاب داراي پيشگفتاري با عنوان «رنج و روزگار فردوسي» است.
«سرچشمه‌هاي فردوسي‌شناسي» نخستين بار در سال ۱۳۷۲ به وسيله‌ي مؤسسه(پژوهشگاه) مطالعات و تحقيقات فرهنگي در تهران به چاپ رسيده است.9

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.