کد خبر : 7170
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بر لزوم تدوین کتابهای تخصصی گردشگری تاکید کرد

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بر لزوم تدوین کتابهای تخصصی گردشگری تاکید کرد

هاتف نیوز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بر لزوم تدوین و چاپ کتب تخصصی در حوزه‌ی گردشگری تاکید نمود و گفت: آنچه که امروز برای توسعه‌ی صنعت گردشگری ضرورت تلقی می‌شود، پژوهش و انتشار داده‌های علمی در این بخش است.

    هاتف نیوز– مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بر لزوم تدوین و چاپ کتب تخصصی در حوزه‌ی گردشگری تاکید نمود و گفت: آنچه که امروز برای توسعه‌ی صنعت گردشگری ضرورت تلقی می‌شود، پژوهش و انتشار داده‌های علمی در این بخش است.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ رضا علیزاده با تبریک فرا رسیدن «هفته‌ی کتاب و کتابخوانی» بر اهمیت مطالعه برای تعالی و رشد فکری تاکید نمود و اظهار کرد: كتابت و نوشتار سرچشمه‌ی پيدايش تمام تمدنهاي انساني، تكامل علوم، بيداري انديشه‌ها، شكل گرفتن مذاهب و سرچشمه‌ی هدايت و آگاهي بشر است.
وی تأثير مكتوبات را به مراتب بيشتر از كلام و گفتار دانست و گفت: افزایش دانش عمومی و شناخت محیط پیرامون از طریق مطالعه در گردشگری جایگاهی ویژه دارد و موجب آشنایی با دانش و دستیافته‌های روز این صنعت می‌شود.
علیزاده با بیان اینکه نگارش رویدادهای تاریخی از دیرباز به وسیله‌ی روشنفکران جوامع صورت می‌گرفت، از آثار مکتوب بازمانده از روزگاران کهن به عنوان میراثی ارزشمند یاد کرد که برخی از آنها در برترین موزه‌های جهان نگهداری می‌شود.
وی مطالعه‌ی نسخ و کتب تاریخی را سندی برای شناخت رویدادهای ادوار گذشته خواند و افزود: صنعت گردشگری بدون شناخت هویت فرهنگی و آشنایی با تمدنهای کهن ممکن نخواهد بود، بنابر این علاقه‌مندان به این صنعت باید دانش‌افزایی از طریق مطالعه را در خود نهادینه نمایند.
این مقام مسوول با اشاره به آموزش در حوزه‌ی گردشگری به شیوه‌ی آکادمیک بیان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر مراکز دانشگاهی با تدریس اصول مرتبط با گردشگری و تربیت نیروی انسانی کارآمد، موجب معرفی صنعت گردشگری به صورت علمی شده‌اند.
وی بر لزوم تدوین و چاپ کتب تخصصی در حوزه‌ی گردشگری تاکید نمود و خاطرنشان کرد: آنچه که امروز برای توسعه‌ی صنعت گردشگری ضرورت تلقی می‌شود، پژوهش و انتشار داده‌های علمی در این حوزه است.
علیزاده گیلان را مهد روشنفکران و علاقه‌مند به معرفی رویدادهای تاریخی دانست و گفت: برخاستن تاریخ‌نویسان برجسته از خطه‌ی سرسبز و با هویت گیلان و پیدا شدن نسخ خطی روزگاران کهن در این استان، خود انگیزه‌یی برای تربیت نیروی انسانی متعهد و علاقه‌مند به صنعت گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از چاپ چندین عنوان کتاب تخصصی در حوزه‌ی تاریخ مناطق مختلف گیلان و گردشگری خبر داد و اذعان نمود: به زودی کتابهایی با عنوانهای جدید چاپ شده به وسیله‌ی این اداره‌ی کل رونمایی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.